Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Palaute ja osoitteen muutos
    3. Toimitus
    4. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 3/2019
      2. Fillari-lehti 2/2019
      3. Fillari-lehti 1/2019
      4. Fillari-lehti 7/2018
      5. Fillari-lehti 6/2018
      6. Fillari-lehti 5/2018
      7. Fillari-lehti 4/2018
      8. Fillari-lehti 3/2018
      9. Fillari-lehti 2/2018
      10. Fillari-lehti 1/2018
      11. Fillari-lehti 7/2017
      12. Fillari-lehti 6/2017
      13. Fillari-lehti 5/2017
      14. Fillari-lehti 4/2017
      15. Fillari-lehti 3/2017
      16. Fillari-lehti 2/2017
      17. Fillari-lehti 1/2017
      18. Fillari-lehti 7/2016
      19. Fillari-lehti 6/2016
      20. Fillari-lehti 5/2016
      21. Fillari-lehti 4/2016
      22. Fillari-lehti 3/2016
      23. Fillari-lehti 2/2016
      24. Fillari-lehti 1/2016
      25. Fillari-lehti 7/2015
      26. Fillari-lehti 6/2015
      27. Fillari-lehti 5/2015
      28. Fillari-lehti 4/2015
      29. Fillari-lehti 3/2015
      30. Fillari-lehti 2/2015
      31. Fillari-lehti 1/2015
      32. Fillari-lehti 7/2014
      33. Fillari-lehti 6/2014
      34. Fillari-lehti 5/2014
      35. Fillari-lehti 4/2014
      36. Fillari-lehti 3/2014
      37. Fillari-lehti 2/2014
      38. Fillari-lehti 1/2014
      39. Fillari-lehti 7/2013
      40. Fillari-lehti 6/2013
      41. Fillari-lehti 5/2013
      42. Fillari-lehti 4/2013
      43. Fillari-lehti 3/2013
      44. Fillari-lehti 2/2013
      45. Fillari-lehti 1/2013
      46. Fillari-lehti 7/2012
      47. Fillari-lehti 6/2012
      48. Fillari-lehti 5/2012
      49. Fillari-lehti 4/2012
      50. Fillari-lehti 3/2012
      51. Fillari-lehti 2/2012
      52. Fillari-lehti 1/2012
      53. Fillari-lehti 7/2011
      54. Fillari-lehti 6/2011
      55. Fillari-lehti 5/2011
      56. Fillari-lehti 4/2011
      57. Fillari-lehti 3/2011
      58. Fillari-lehti 2/2011
      59. Fillari-lehti 1/2011
      60. Fillari-lehti 7/2010
      61. Fillari-lehti 6/2010
      62. Fillari-lehti 5/2010
      63. Fillari-lehti 4/2010
      64. Fillari-lehti 3/2010
      65. Fillari-lehti 2/2010
      66. Fillari-lehti 1/2010
      67. Fillari-lehti 7/2009
      68. Fillari-lehti 6/2009
      69. Fillari-lehti 5/2009
      70. Fillari-lehti 4/2009
      71. Fillari-lehti 3/2009
      72. Fillari-lehti 2/2009
      73. Fillari-lehti 1/2009
      74. Fillari-lehti 7/2008
      75. Fillari-lehti 6/2008
      76. Fillari-lehti 5/2008
      77. Fillari-lehti 4/2008
      78. Fillari-lehti 3/2008
      79. Fillari-lehti 2/2008
      80. Fillari-lehti 1/2008
      81. Fillari-lehti 7/2007
      82. Fillari-lehti 6/2007
      83. Fillari-lehti 5/2007
      84. Fillari-lehti 4/2007
      85. Fillari-lehti 3/2007
      86. Fillari-lehti 2/2007
      87. Fillari-lehti 1/2007
    5. Digilehti
    6. Jutut
    7. Mediakortti
    8. In English
    9. Palaute
    10. Tilaus
  3. Tilaa
  4. Yhteystiedot
  5. Luettelo
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
  9. Tori
User Menu Search
Close
SFI johtaa ja Akilleen Samuli Öhman toisena Ruotsin U6-etappikilpailun kokonaiskisassa
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

SFI johtaa ja Akilleen Samuli Öhman toisena Ruotsin U6-etappikilpailun kokonaiskisassa

Akilleen lehdistötiedote 10.7.2019. Kuva: Sami Kervinen

SFI:n joukkueen isku oli kova Ruotsissa ajettavassa isossa maantiepyöräilyn etappikilpailussa. Kymmenen parhaan joukossa M18-sarjassa oli peräti neljä SFI:n joukkueen ajajaa. Parhaiten sijoittui tällä kertaa joukkueesta TWD:tä edustava Jimi Aalto, joka oli toinen, samaa seuraa edustava Oskari Kolehmainen oli neljäs ja Akilleen Samuli Öhman yhdeksäs. Kaikki samalla ajalla voittajan kanssa. Kymmenenneksi polki Akilleen Pyry Pohjantähti, vain neljä sekuntia kärjelle jääneenä. Vahvan esityksen vuoksi SFI:n joukkue nousi kokonaiskilpailun johtoon. Henkilökohtaisessa kisassa Samuli Öhman on toisena, Jimi Aalto kolmantena ja Pyry Pohjantähti kuudentena.
Päivä alkoi U6 Cykel Tourilla M16-poikien maantiekisalla, jossa ajettiin tasaisilla mutta hiekkatien sävyttämillä teillä. Matka oli 84 kilometriä. Kisa sujui pääosin pääjoukon vauhdittamana. SFI:n ajajat pysyivät hyvin ja valppaana pääjoukon mukana. Kisa menikin pääjoukon loppukiriksi, jossa parhaiten menestyi SFI:stä Närpiön Axel Källberg. Axel oli loppukirissä hienosti kuudes. Leevi Kervinen sijoittui 25:nneksi samalla ajalla voittajan kanssa, kuten Oskari Heinikainen, 54. ja Miko Martikainen, joka oli 70. Kokonaiskilpailussa SFI on neljäs ja Leevi Kervinen 19. vain 21 sekuntia kärjestä.
M18 luokassa ajettiin 126 kilometrin kisa. Kisassa ajettiin varsin aktiivisesti ja irtiottoihin pyrittiin rohkeasti. Akilleen ajajat olivat aktiivisia kaikissa irtiotoissa. Kisan alkuvaiheessa nähtiin seitsemän ajajan irtiotto, jonka käynnisti SFI:n joukkueesta Akilleen Veeti Vainio. Irtiottoryhmä veti nopeasti noin minuutin eron pääjoukkoon. Pääjoukossa suhtauduttiin kuitenkin aluksi vielä rauhallisesti karkulaisten matkaan, olihan kilpailu vielä alkuvaiheessa. Kisan puolivälissä irtiotto tulikin kiinni, ja välittömästi lähti uusi kymmenen ajajan irtiotto, johon SFI:stä pääsi mukaan Pyry Pohjantähti, Jimi Aalto ja Oskari Kolehmainen. Irtiotto repi pääjoukon laiskotellessa peräti kolmen minuutin kaulan. Prologissa hyvin menestynyt Samuli Öhman huolestui ja ampaisi takaa-ajoon vetäen mukaansa toisen kilpailijan. Kaksikko teki tarmokkaasti töitä ja sai rajulla puristuksella kymmenen hengen irtioton kiinni hiukan ennen maalia.
Loppukiritaistelu oli sähäkkä. Öhmanin jalat oli kuitenkin syöty hurjassa takaa-ajossa, hän kuitenkin pelasti itselleen saman ajan kuin voittaja ja nousi siten kokonaiskilpailun kakkoseksi. Loppukirin vei Saksan Moritz Plambeck, joka myös johtaa kokonaiskilpailua kahden sekunnin erolla Öhmaniin. Irtiotossa hyvä kirimies Jimi Aalto onnistui säästelemään jalkojaan ja kiri hienosti toiseksi ja samalla kokonaiskilpailun kolmanneksi. Pyry Pohjantähti on kuudentena kärkeä 16 sekuntia jäljessä. Veeti Vainio on 15. ja Patrik Arola 32.
”Mahtavat fiilikset huomiseen lähdettäessä, olemme johdossa joukkueena sekä Jimin ja Pyryn kanssa vahvasti taistelemassa kokonaiskilpailun voitosta. Taktiikkana tänään oli ajaa tiiminä aktiivisesti ja lähteä kaikkiin irtiottoihin mukaan. Joukkuekilpailussa meillä on 12 sekunnin kaula tanskalaiseen Team Bent Pederseniin ja ero kolmantena olevaan joukkueeseen on jo yli 6 minuuttia. Tilanne on kutkuttava, kieltämättä hiukan jännittää, kun koskaan emme ole olleet näin hyvin sijoittuneina kokonaiskilpailussa. Huomennakin on edessä n. 120 kilometrin matka, mutta tämänpäiväistä mäkisempi reitti,” kuvaili omia ja joukkueen tunnelmia kokonaiskilpailun kakkonen Akilleen Samuli Öhman.
Eliitti ajoi 147 kilometriä. Kisassa oli muutamia heikkoja irtiottoja ja yksi vakavampi neljän hengen irtiotto, jossa oli mukana TWD:n vahva Ukko Peltonen. Nelikko teki hyvin töitä, mutta epäonnisella Peltosella meni rengas hiekkatiellä, ja hän putosi kyydistä. Nopea renkaan vaihto pelasti hänet mukaan pääjoukkoon. Nyt TWD ja sen tukena toinen joukkue alkoi tehdä raivokkaasti töitä kolmen ajajan irtioton kiinni saamiseksi. Irtiotto tuli kiinni ennen maalia. Maalisuoralla nähtiin 80 ajajan massakiri, josta voiton vei Norjan Lillehammerin Runar Sekse, joka johtaa nyt myös kokonaiskilpailua. Akilleen Jesper Lindahl ajoi pääjoukon mukana hyvävoimaisena ja loppukiriä varten oli vielä alla freesit jalat.
”Lopussa tunsin, että minulla riittää jalkaa loppuun, mutta epäonnekseni ajauduin maalia ennen olevassa kiertoliittymässä väärälle puolelle ja menetin aika lailla asemia. Jouduin tekemään kovasti töitä päästäkseni takaisin kärjen tuntumaan. Kirin avautuessa jäin ikävästi pussiin enkä päässyt kirimään kunnolla. Kun ajamme Roope Vainion kanssa kisassa kahdestaan, joudumme mukautumaan muiden menoon, silti jahtaan hyvällä mielellä hyviä sijoituksia kokonaiskisassa,” kommentoi kokonaiskisassa 23:tena ja vain 22 sekuntia kärjestä jääneenä oleva Jesper Lindahl. Roope Vainio on 76. yli kolme minuuttia perässä.
TWD:n Ukko Peltonen on kuudentena kokonaiskilpailussa 11 sekuntia kärjestä ja kahdeksantena Sauli Pietikäinen pari sekuntia Peltosen takana. Eliitillä on edessään kolmannella etapilla mäkisempi 186 kilometrin matka.
Porvoon Akilles on suomalaisen pyöräilyn legendaarinen seura, joka on tuottanut kymmenittäin suomalaisia huippuajajia. Viime vuosina Akilles on keskittynyt valmentamaan ja kasvattamaan nuoria ajajia eliittisarjaan ja seuran tavoitteena on olla Suomen paras ja menestyksekkäin seura. Strategiansa mukaisesti Akilleessa tehdään parhaillaan pitkäjänteistä työtä, jotta seura ajajineen nostetaan Suomen ykkösseuraksi pyöräilyssä ja seurasta synnytetään kehitysalusta nuorten pyöräilijöiden kehittämiseksi Suomessa aina ammattilaisuuteen saakka. Akilles kutsuu yrityksiä mukaan nostamaan Porvoon pyöräilyn jälleen maan ehdottomalle huipulle.
Print
99

Tulokset

  • All
  • Tulokset
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Cyclocross
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Next

    Facebook

    Foorumin uudet aiheet

    Sun, 21 Jul 2019 16:15:23 +0300

    Sun, 21 Jul 2019 13:27:24 +0300

    Sun, 21 Jul 2019 13:08:38 +0300

    Sun, 21 Jul 2019 12:13:37 +0300

    Sun, 21 Jul 2019 07:31:43 +0300

    Sat, 20 Jul 2019 21:29:26 +0300

    Sat, 20 Jul 2019 14:41:22 +0300

    Sat, 20 Jul 2019 10:46:36 +0300

    Fri, 19 Jul 2019 21:41:26 +0300

    Fri, 19 Jul 2019 17:25:31 +0300

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Terms Of UsePrivacy StatementCopyright 1998-2019 RideMedia Oy - Fillari-lehti
    Back To Top