By: Petri Jaarto

Hallila- Nirva

Lähtö Tampereen Hallilasta Loukkaankadun puolesta välistä.

Hiekkatietä alas
150 m: polku vasemmalle metsään veimärikavon kannen ohi. Polku selkeä ajettava, sateella ja syksyisin pitään märkä ja kurainen
350 m: polku jatkuu vasemmalle loivaa ylämäkeä. Polun sivussa on kuiva reitti, polku muuttuu näin syksyisin vähävetiseksi, mutta hyväpohjaiseksi puroksi. Mäen yläosassa tulee risteys, jatketaan oikealle
700 m: tullaan kävelytielle jota jatketaan vasemmalle ylös
1200 m: polku oikealle ylös rinteeseen. Mutainen polku > sateella pehmeä, polun vieressä oleva heinikko ajokelpoista, pittä märällä paremmin. Mäki ylös ja suoraan polku jatkuu rinnettä alas
1900 m: lasku loppuu kävelytielle. Jatketaan oikealle loivasti ylös maantien alitse
2500 m: risteyksestä vasempaan
2800 m: jyrkkä risteävä hiekkatie vasempaan loivan nousun yläosassa. Tien yli, säkökopin vierestä alkaa polku metsään. Polku tulee lähellä kulkevan maantien suuntaiseksi. Hyväpintaista, sateellakin hyvin ajettavaa
3450 m: polku loppuu laskuun Särkijärven kadulle.

Tästä voi palata takaisin tai jatkaa suoraan Sulkavuoren kautta Tampereen keskustaan päin.