Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. Palaute
    8. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
User Menu Search
Close

Koronakevät sai suomalaiset pyörän selkään – kotimaiset sähköpyörät viedään käsistä
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Koronakevät sai suomalaiset pyörän selkään – kotimaiset sähköpyörät viedään käsistä

Teksti ja kuva: Helkama Velox Oy

Poikkeuksellinen alkuvuosi on näkynyt sähköpyörien myynnin kasvuna. Markkinajohtaja Helkaman panostus sähköpyörien kotimaiseen tuotantoon on osoittautunut myyntivaltiksi.
Sähköpyörät valtaavat markkinoita kiihtyvällä tahdilla. Suomessa niiden myynti on viime vuosina tuplaantunut aina edelliseen vuoteen nähden. Konsultointiyhtiö Deloitte ennustaa, että vuonna 2023 maailmassa myydään vuodessa jo 40 miljoonaa sähköpyörää.

Helkama Veloxin toimitusjohtaja Tero Valtosen mukaan poikkeuskevät on vauhdittanut sähköpyörien myyntiä entisestään.
– Sähköpyöriemme myynti on kasvanut yli 50 % viime vuoteen verrattuna, ja osa malleista on myyty väliaikaisesti loppuun. Tuotanto jatkuu kuitenkin koko ajan täysillä ja saamme jatkuvasti Hangon tehtaalta myyntiin lisää pyöriä, Valtonen sanoo.

Kotimainen tuotanto kannattaa
Viime keväänä Helkama siirsi sähköpyöriensä koko tuotannon Suomeen. Kotimaisuus on kilpailuvaltti sähköpyörämarkkinoilla.
– Uuden HEL-mallistomme sähkömaastopyörät ja sähköfatbiket ovat myös muun sähköpyörämalliston tapaan valmistettu Suomessa. Ne ovat menneet kuin kuumille kiville tänä keväänä. Pyöräkaupoilla on nähtävissä, että ihmiset haluavat suosia paikallista, ja samalla he odottavat sähköpyörältä korkeaa laatua. Usein sähköpyörä hankitaan esimerkiksi kakkosauton tilalle, joten sen pitää kestää hyvin vaihtelevia pohjoisia olosuhteita, Valtonen taustoittaa.

Hänen mukaansa tuotannon siirtäminen Suomeen palvelee asiakkaita ja liiketoimintaa monilla tasoilla.
– Kyse on laatu- ja kustannustekijöistä sekä siitä, että kotimaisen tuotannon ansiosta meidän on mahdollista reagoida nopeasti muuttuviin markkinatilanteisiin. Liikevaihdostamme jo noin puolet tulee sähköpyörien myynnistä, joten niiden kotimaisuudella on jo nyt todella suuri vaikutus.
Sähköpyörien myyntisesonki on levittynyt laajemmalle kuin perinteisten polkupyörien, sillä moni hankkii sähköpyörän myös talviajoon. Valtonen uskookin, että sähköpyörien myynti jatkuu vilkkaana syksyyn asti.
– Elo-syyskuussa tuomme markkinoille lisää HEL-mallistomme sähköpyöriä, joilla voimme vastata kovaan kysyntään.
Print
949

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top