Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 4 2021
      2. Fillari-lehti 3 2021
      3. Fillari-lehti 2 2021
      4. Fillari-lehti 1 2021
      5. Fillari-lehti 7 2020
      6. Fillari-lehti 6 2020
      7. Fillari-lehti 5 2020
      8. Fillari-lehti 3-4 2020
      9. Fillari-lehti 2 2020
      10. Fillari-lehti 1 2020
      11. Fillari-lehti 7 2019
      12. Fillari-lehti 6 2019
      13. Fillari-lehti 5 2019
      14. Fillari-lehti 4 2019
      15. Fillari-lehti 3 2019
      16. Fillari-lehti 2 2019
      17. Fillari-lehti 1 2019
      18. Fillari-lehti 7 2018
      19. Fillari-lehti 6 2018
      20. Fillari-lehti 5 2018
      21. Fillari-lehti 4 2018
      22. Fillari-lehti 3 2018
      23. Fillari-lehti 2/2018
      24. Fillari-lehti 1 2018
      25. Fillari-lehti 7/2017
      26. Fillari-lehti 6/2017
      27. Fillari-lehti 5/2017
      28. Fillari-lehti 4/2017
      29. Fillari-lehti 3/2017
      30. Fillari-lehti 2/2017
      31. Fillari-lehti 1 2017
      32. Fillari-lehti 7/2016
      33. Fillari-lehti 6/2016
      34. Fillari-lehti 5/2016
      35. Fillari-lehti 4/2016
      36. Fillari-lehti 3/2016
      37. Fillari-lehti 2/2016
      38. Fillari-lehti 1 2016
      39. Fillari-lehti 7/2015
      40. Fillari-lehti 6/2015
      41. Fillari-lehti 5/2015
      42. Fillari-lehti 4/2015
      43. Fillari-lehti 3/2015
      44. Fillari-lehti 2/2015
      45. Fillari-lehti 1 2015
      46. Fillari-lehti 7/2014
      47. Fillari-lehti 6/2014
      48. Fillari-lehti 5/2014
      49. Fillari-lehti 4/2014
      50. Fillari-lehti 3/2014
      51. Fillari-lehti 2/2014
      52. Fillari-lehti 1 2014
      53. Fillari-lehti 7/2013
      54. Fillari-lehti 6/2013
      55. Fillari-lehti 5/2013
      56. Fillari-lehti 4/2013
      57. Fillari-lehti 3/2013
      58. Fillari-lehti 2/2013
      59. Fillari-lehti 1 2013
      60. Fillari-lehti 7/2012
      61. Fillari-lehti 6/2012
      62. Fillari-lehti 5/2012
      63. Fillari-lehti 4/2012
      64. Fillari-lehti 3/2012
      65. Fillari-lehti 2/2012
      66. Fillari-lehti 1 2012
      67. Fillari-lehti 7/2011
      68. Fillari-lehti 6/2011
      69. Fillari-lehti 5/2011
      70. Fillari-lehti 4/2011
      71. Fillari-lehti 3/2011
      72. Fillari-lehti 2/2011
      73. Fillari-lehti 1 2011
      74. Fillari-lehti 7/2010
      75. Fillari-lehti 6/2010
      76. Fillari-lehti 5/2010
      77. Fillari-lehti 4/2010
      78. Fillari-lehti 3/2010
      79. Fillari-lehti 2/2010
      80. Fillari-lehti 1 2010
      81. Fillari-lehti 7/2009
      82. Fillari-lehti 6/2009
      83. Fillari-lehti 5/2009
      84. Fillari-lehti 4/2009
      85. Fillari-lehti 3/2009
      86. Fillari-lehti 2/2009
      87. Fillari-lehti 1 2009
      88. Fillari-lehti 7/2008
      89. Fillari-lehti 6/2008
      90. Fillari-lehti 5/2008
      91. Fillari-lehti 4/2008
      92. Fillari-lehti 3/2008
      93. Fillari-lehti 2/2008
      94. Fillari-lehti 1 2008
      95. Fillari-lehti 7/2007
      96. Fillari-lehti 6/2007
      97. Fillari-lehti 5/2007
      98. Fillari-lehti 4/2007
      99. Fillari-lehti 3/2007
      100. Fillari-lehti 2/2007
      101. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. eFillari
  9. Foorumi
  10. Tapahtumat
  11. Tori
User Menu Search
Close

Akilleen Veeti Vainio räjäytti pommin voittamalla Etelä-Koreassa Tour de DMZ:n
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Akilleen Veeti Vainio räjäytti pommin voittamalla Etelä-Koreassa Tour de DMZ:n

Porvoon Akilles 6.9.2019

Akilleen Veeti Vainio teki historiaa voittamalla kansainvälisen pyöräilyunionin UCI:n yhdeksän osakilpailun U19 nuorten Nations Cupin päätösosakilpailun Etelä-Koreassa. Nations Cupiin osallistuu maailman parhaat juniorit. Vainion vahva ajo koko ajan joko podiumilla tai podiumin tuntumassa toi jättiyllätyksen, kun hän löi ennakkosuosikit äärimmäisen tiukassa ja dramaattisessa sekuntitaistelussa.

Etelä-Koreassa ajettava UCI:n Nations Cupin päätösosakilpailu Tour de DMZ on kilpailu, joka ajetaan viimeaikoina Trumpin ja Pohjois-Korean Kimin kuuluisaksi tekemällä Pohjois- Korean ja Etelä-Korean rajalla sijaitsevalla demilitarisoidulla vyöhykkeellä. Kilpailun on tarkoitus levittää rauhaa yhdistämällä maailman kansojen pyöräilyhuiput kisaamaan samalla rauhan puolesta. Kisassa oli kaikkiaan 126 nuorta maailman kärkiajajiin kuuluvaa ajajaa 21 joukkueesta. Akilleen ajajista osallistui Fincyclingin kokoamaan joukkueeseen Veeti Vainio ja Samuli Öhman, lisäksi mukana oli Oskari Kolehmainen ja Jimi Aalto TWD:stä sekä kaksi virolaista ajajaa.
”Kilpailu lähti hyvin käyntiin saatuamme jo ensimmäisellä etapilla hienosti 3 topkymppi-sijoitusta”, kertasi kokonaiskilpailun voittaja Veeti Vainio kisan avausta joukkueelta. Valitettavasti seuraavalla etapilla joukkueen onni kääntyi, kun Oskari Kolehmainen ja Samuli Öhman joutuivat pahaan kolariin. Tämän seurauksena kisan loistavasti aloittanut Öhman joutui keskeyttämään kisan ja Kolehmainen heti seuraavalla etapilla. ”Jalka oli todella hyvän tuntunen, mutta kaaduin sen verran pahasti että kisa jäi siihen. Onneksi ei kuitenkaan mitään pahempaa kuin laajat asfaltti-ihottumat. Vähän on pettynyt fiilis tottakai. Olisi varmaan podiumi ollut joltain etapilta mahdollinen, kun katsoo muiden tuloksia ja tietää, että olen kohtalaisen samantasoinen kuski,” purki pettymystä koko kauden loistavasti ajanut Samuli Öhman.
Veeti Vainion sijoitukset olivat kisan viidellä etapilla seuraavat, ensimmäisellä kymmenes., toisella viides, kolmannella 13., neljännellä toinen ja viimeisellä etapilla Vainio kaatui isoon kasaan, mutta onneksi pari kilometria ennen maalia. Kilpailun sääntöjen mukaan hän sai kuitenkin saman ajan voittajan kanssa ja näin varmisti kokonaiskilpailun voiton.
”Kilpailu oli todella tiukka yhteiskisassa. Kahden etapin jälkeen näki, että kilpailu ratkeaisi toisella etapilla 39 sekunnin eron tehneen vajaan kymmenen hengen hatkaporukan kesken, jossa olin tiiviisti mukana. Neljännellä etapilla lähti irti 15 hatkaporukka, jossa oli lähes kaikki kokonaiskilpailun kilpakumppanini. Hollantilaisia oli hatkassa mukana neljä, jotka hakivat selvästi voittoa iskien vuorotellen. Emme kuitenkaan päästäneet heitä karkuun. Kolme kilometriä ennen maalia iskin kahden Kazakhstanin kuskin kanssa ja pääsimme maaliin 4 sekuntia ennen muita minun ollessa toinen. Tämä aikaero plus kakkossijasta saadut bonussekunnit riittivät siirtämään minut kokonaiskilpailun johtoon ennen viimeistä etappia samalla ajalle kokonaiskisaa alussa johtaneen U.S.A:n Lucas Boyorgoynen kanssa. Viimeisellä etapilla joukkueemme ajoi hatkoja kiinni ja pyrki varmistamaan massakiriä siten varmistaen voittoni. Viimeisellä etapilla kuitenkin jenkki kaatui ja joutui keskeyttämään koko kisan. Ja minä voitin kilpailun. Pyöräkilpailut ovat välillä raakoja toisen epäonni on toisen onni,” kuvasi voittotaistelua kauden suurimman voiton Akilleen tiimille tuonut Veeti Vainio. Toiseksi kisassa sijoittui Hollannin Jan Krijnsen ja kolmanneksi USA:n Aldan McNeil.

”Kisaa seurasi aamuöiden tunteina tiiviisti päävalmentaja Kari Myyryläinen. ”Tiesin että Veeti ja Samuli ovat hyvässä kunnossa. Veetin kokonaiskilpailun voitto oli kylläkin minulle todella mieluinen yllätys. Samulin puolesta kyllä harmittaa suuresti. Ekalla etapilla Samuli oli 4., mutta kaatuminen toisella etapilla johti sitten keskeytykseen. Poikien ansiot ja näytöt on huomattu. Kauden loppuun pojat lähtevät vielä MM-kisoihin edustamaan Suomea, ” hyrisi Vainion huikean voiton jälkeen tavoitettu Kari Myyryläinen.

Porvoon Akilles on suomalaisen pyöräilyn legendaarinen seura, joka on tuottanut kymmenittäin suomalaisia huippuajajia. Viime vuosina Akilles on keskittynyt valmentamaan ja kasvattamaan nuoria ajajia eliittisarjaan ja seuran tavoitteena on olla Suomen paras ja menestyksekkäin seura. Strategiansa mukaisesti Akilleessa tehdään parhaillaan pitkäjänteistä työtä, jotta seura ajajineen nostetaan Suomen ykkösseuraksi pyöräilyssä ja seurasta synnytetään kehitysalusta nuorten pyöräilijöiden kehittämiseksi Suomessa aina ammattilaisuuteen saakka. Akilles kutsuu yrityksiä mukaan nostamaan Porvoon pyöräilyn jälleen maan ehdottomalle huipulle.
Print
1506

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top