Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 5/2020
      2. Fillari-lehti 3-4/2020
      3. Fillari-lehti 2/2020
      4. Fillari-lehti 1 2020
      5. Fillari-lehti 7/2019
      6. Fillari-lehti 6/2019
      7. Fillari-lehti 5/2019
      8. Fillari-lehti 4/2019
      9. Fillari-lehti 3/2019
      10. Fillari-lehti 2/2019
      11. Fillari-lehti 1 2019
      12. Fillari-lehti 7/2018
      13. Fillari-lehti 6/2018
      14. Fillari-lehti 5/2018
      15. Fillari-lehti 4/2018
      16. Fillari-lehti 3/2018
      17. Fillari-lehti 2/2018
      18. Fillari-lehti 1 2018
      19. Fillari-lehti 7/2017
      20. Fillari-lehti 6/2017
      21. Fillari-lehti 5/2017
      22. Fillari-lehti 4/2017
      23. Fillari-lehti 3/2017
      24. Fillari-lehti 2/2017
      25. Fillari-lehti 1/2017
      26. Fillari-lehti 7/2016
      27. Fillari-lehti 6/2016
      28. Fillari-lehti 5/2016
      29. Fillari-lehti 4/2016
      30. Fillari-lehti 3/2016
      31. Fillari-lehti 2/2016
      32. Fillari-lehti 1/2016
      33. Fillari-lehti 7/2015
      34. Fillari-lehti 6/2015
      35. Fillari-lehti 5/2015
      36. Fillari-lehti 4/2015
      37. Fillari-lehti 3/2015
      38. Fillari-lehti 2/2015
      39. Fillari-lehti 1/2015
      40. Fillari-lehti 7/2014
      41. Fillari-lehti 6/2014
      42. Fillari-lehti 5/2014
      43. Fillari-lehti 4/2014
      44. Fillari-lehti 3/2014
      45. Fillari-lehti 2/2014
      46. Fillari-lehti 1/2014
      47. Fillari-lehti 7/2013
      48. Fillari-lehti 6/2013
      49. Fillari-lehti 5/2013
      50. Fillari-lehti 4/2013
      51. Fillari-lehti 3/2013
      52. Fillari-lehti 2/2013
      53. Fillari-lehti 1/2013
      54. Fillari-lehti 7/2012
      55. Fillari-lehti 6/2012
      56. Fillari-lehti 5/2012
      57. Fillari-lehti 4/2012
      58. Fillari-lehti 3/2012
      59. Fillari-lehti 2/2012
      60. Fillari-lehti 1/2012
      61. Fillari-lehti 7/2011
      62. Fillari-lehti 6/2011
      63. Fillari-lehti 5/2011
      64. Fillari-lehti 4/2011
      65. Fillari-lehti 3/2011
      66. Fillari-lehti 2/2011
      67. Fillari-lehti 1/2011
      68. Fillari-lehti 7/2010
      69. Fillari-lehti 6/2010
      70. Fillari-lehti 5/2010
      71. Fillari-lehti 4/2010
      72. Fillari-lehti 3/2010
      73. Fillari-lehti 2/2010
      74. Fillari-lehti 1/2010
      75. Fillari-lehti 7/2009
      76. Fillari-lehti 6/2009
      77. Fillari-lehti 5/2009
      78. Fillari-lehti 4/2009
      79. Fillari-lehti 3/2009
      80. Fillari-lehti 2/2009
      81. Fillari-lehti 1/2009
      82. Fillari-lehti 7/2008
      83. Fillari-lehti 6/2008
      84. Fillari-lehti 5/2008
      85. Fillari-lehti 4/2008
      86. Fillari-lehti 3/2008
      87. Fillari-lehti 2/2008
      88. Fillari-lehti 1/2008
      89. Fillari-lehti 7/2007
      90. Fillari-lehti 6/2007
      91. Fillari-lehti 5/2007
      92. Fillari-lehti 4/2007
      93. Fillari-lehti 3/2007
      94. Fillari-lehti 2/2007
      95. Fillari-lehti 1/2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. Foorumi
  9. Tapahtumat
  10. Tori
User Menu Search
Close

Tavarapyörästä sujuvuutta arkeen
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Tavarapyörästä sujuvuutta arkeen

Sähköiset ajoneuvot, yhteiskäyttöisyys ja älyratkaisut muuttavat liikennettä. Nämä liikenteen megatrendit ovat mukana HSY:n Ilmastoinfon kokeilussa, jossa kerrostalojen asukkaat testaavat sähköavusteisen tavarapyörän yhteiskäyttöä. Ympäristöministeriö myönsi kokeilulle jatkorahoitusta ja se toteutetaan yhteistyössä vuokra-asuntoyhtiö SATOn kanssa, joka myös rahoittaa sitä. Kokeilun sparraajana toimii Kokeilun Paikka.
- Tarkoituksena on osoittaa asukkaille, että sähköavusteisella tavarapyörällä voi kattaa kaupungissa pitkälti samat liikkumis- ja kuljetustarpeet, kuin henkilöautolla. Yhteiskäyttöisyys ratkaisee tavarapyörissä samoja haasteita, kuin henkilöautoissa: moni asukas kokee tavarapyörän ostamisen itselleen liian kalliiksi ja huoltamisen vaivalloiseksi. Lisäksi kerrostalojen säilytystilat riittävät paremmin yhteiskäyttöiselle tavarapyörälle, HSY:n Ilmastoinfon liikkumisen asiantuntija Petteri Nisula perustelee.
HSY:n Ilmastoinfo ja SATO keräävät kokeilulla tietoa siitä, millaisia järjestelyjä ja tiedotusta yhteiskäyttöisen tavarapyörän käyttöönotto vaatii, ketkä sitä kerrostaloissa käyttävät ja millaisiin tarkoituksiin.
- Olemme kesän aikana toteuttaneet kokeilun neljässä kerrostalossa Helsingissä ja Espoossa. Näissä ensimmäisissä kokeiluissa saatiin jo arvokkaita oppeja muun muassa teknologiasta ja viestinnästä. Pieni yllätys oli yhteiskäyttöisen tavarasähköpyörän ohjeistuksen ja neuvonnan toteuttamisen vaativuus ja siihen menevä aika. Lisäksi lukitusjärjestelmien älyratkaisuissa oli kokeilun alkuvaiheissa ongelmia: yhden lukkomallin sovellus hävisi sovelluskaupasta kesken kokeilun ja toisen version toimivuus oli epävarmaa. Ratkaisu löytyi asuntojen vertaisvuokraukseen suunnitellusta avainsäilöstä. Asuntojen vertaisvuokrauksen markkina on selvästi pyörien yhteiskäyttöä suurempi ja tekniikka siksi koetellumpaa, toteaa Nisula.

Jatkohankkeessa HSY:n Ilmastoinfo ja SATO sijoittavat sähköavusteisia tavarapyöriä neljään SATOn vuokrataloon pääkaupunkiseudulla.
- Meille on tärkeää kokeilla uusia toimintatapoja, joiden avulla voimme helpottaa asukkaidemme arkea. Kaupungistuminen lisää asumiseen liittyvien palveluiden tarvetta, ja yhteiskäyttöpyörien kokeilun avulla voimme selvittää, miten tällainen palvelu käytännössä toimisi ja vastaisi parhaiten asukkaidemme tarpeita, kertoo SATOn kumppanuuspäällikkö Niklas Rosti.
- Jos asukkaat innostuvat sähköavusteisista tavarapyöristä, niin SATO voisi sijoittaa pyöriä pysyvästi useampaan taloonsa. SATOlla on yhteensä noin 25 000 vuokrattavaa asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa, linjaa Rosti.
Print
729

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Foorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top
    escort bodrum
    escort antalya
    umraniye escort
    srtipe.com izmir escort
    x videos gay banheiro black on blonde porn come sverginare una donna madre e figlio video porno videos porno de jenifer lopez
    implant
    beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort
    replica watches