Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. Palaute
    8. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
User Menu Search
Close

Junioreiden etappikilpailu Virossa jatkui Tarton komennossa – Samuli Öhman kokonaistuloksissa kymmenes
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Junioreiden etappikilpailu Virossa jatkui Tarton komennossa – Samuli Öhman kokonaistuloksissa kymmenes

Akilles Green Teamin lehdistötiedote. Kuva: Sami Kervinen

Tartu Juunioride Velotuur 1.7.-3.7. prologin ja neljän etapin kisa jatkui kilpailun toisena päivänä vahvassa Tartu2024/Baltichain.comin komennossa. Kotijoukkueen nuoret puoliammattilaisajajat veivät U20-kisassa peräti viisi ensimmäistä sijaa Anton Litvintsevin voittaessa. Heidän jälkeensä tuloslistalla oli pari Liettuan maajoukkueajajaa, ja yksi latvialainen. Akilles Green Teamin Samuli Öhman sijoittui yhdeksänneksi. Veeti Vainion sijoitus oli maalikameroiden jälkitarkastusten jälkeen 15., kun tuomaristo löysi hänet kameroista vasta ilta yhdeksän jälkeen. Pitkään, 75 kilometrin ajan, irtiotossa ajaneen Leevi Kervisen voimat eivät aivan riittäneet loppuun asti. Lopullinen sijoitus oli 19.

Päivän kisa ajettiin mukavassa pilvipoutaisessa pyöräilysäässä. Kolmenkymmenen kilometrin jatkuvasti terävästi kumpuileva reitti ajettiin U17-kisassa kahteen kertaan ja U20-luokassa neljään kertaan. Reitti osoittautui raskaaksi ja kuluttavaksi.

Nuorten U17-kisassa Green Teamin Emil Ijäs ajoi koko ajan kärjen tuntumassa. Kilometri ennen maalia kolme poikaa kiihdytti lähes samanaikaisesti. Ijäksen lähtönopeus oli siinä hetkessä paras, mutta kilpailun johtopaikoista taistelleen Rein Taramäe Rattaklubin Karl Kuritsin luonto ei antanut myöden päästää Ijästä ohitse. Kurits työnsi kyynärpäällään Ijästä estäen sen verran että kiistakumppanien tangot sotkeutuivat. Samaan kasaan kaatui vielä Ruotsin Johansson. Tuomaristo oli kuitenkin ajan tasalla, ja kaikki kolme saivat saman ajan maaliin tulleen pääryhmän kanssa. Kokonaistuloksissa Ijäs on 35 sekuntia yleiskilpailun kärkeä perässä.

U20-sarjassa nähtiin viidentoista kilometrin kohdalla irtiotto, jonka sytytti Akilles Green Teamin Leevi Kervinen. Hän sai mukaansa pari kanssakilpailijaa. Rako venyi parhaimmillaan kahteen ja puoleen minuuttiin, kun irtiottoon tuli muutama ajaja lisää. Alkuperäinen irtioton alulle panija Kervinen ei saanut palkintoa kovasta työnteostaan, kun hän tippui kyydistä 10 kilometriä ennen maalia. Kervisen onnistui säilyttää kuitenkin paikkansa kahdenkymmenen joukossa. Loppukilometreilla kymmenen parhaan joukkoon kiilasi itsensä Samuli Öhman. Kervisen ohitti loppusuoralla myös Veeti Vainio. Heidän aikaeronsa jäi muutamiin sekunteihin. Patrik Arola oli 44. ja Miko Martikainen 45. samalla ajalla.

”Ei voi kuin ihailla Tarton päivätyökseen harjoittelevien poikien vahvuutta, tällä kertaa ei vain ollut kykyä päästä samalla tasolle,” kommentoi Samuli Öhman maalissa kilpatovereiden vahvaa esitystä kiitellen.

Kun Vainion oikea sijoitus löydettiin maalikamerakuvista nousi Akilles Green Team joukkuekilpailussa kolmanneksi vajaan kahden ja puolen minuutin erolla Latvian joukkueeseen. Joukkuekilpailua johtaa selvästi Tarton joukkue, yhtä selvänä kakkosena Liettuan maajoukkue.

Kokonaiskilpailua johtaa Tarton Pauls Rubenis, toisena saman tiimin Gleb Karpenko perässään vielä kolme joukkuetoveriaan. Samuli Öhman on kymmenentenä 3.26 kärkeä perässä, Leevi Kervinen 16. 16 sekuntia Öhmanin perässä ja Vainio 17. 3 sekuntia Kervistä perässä. Kilpailu jatkuu huomenna henkilökohtaisella aika-ajolla, jossa Öhman ja Kervinen ovat hyviä, sekä illan maantieajolla.

Porvoon Akilles on suomalaisen pyöräilyn legendaarinen seura, joka on tuottanut kymmenittäin suomalaisia huippuajajia. Seura keskittyy valmentamaan ja kasvattamaan nuoria ajajia aina ammattilaisuuteen saakka. Akilles Green Team yhdistää ilmastonmuutoksen vastaisen taistelun ja kilpapyöräilyn, ajaen teeman ”Racing For The Future” alla. Pyöräilylupausten, hienon lajin ja koko maapallon puolesta.
Print
961

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Osasto: Sähköavusteiset pyörät Viestin lähetti: pahvi Lähetetty: 27.06.2022 - 15.29

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: StevieRayVehkakoski Lähetetty: 26.06.2022 - 21.33

    Osasto: Pyörämatkailu Viestin lähetti: Irmeli Lähetetty: 26.06.2022 - 17.54

    Osasto: Sähköavusteiset pyörät Viestin lähetti: kikkailija Lähetetty: 26.06.2022 - 11.07

    Osasto: Fillarisuositukset Viestin lähetti: tuplas Lähetetty: 25.06.2022 - 17.34

    Osasto: Varusteet Viestin lähetti: Eesaus Lähetetty: 25.06.2022 - 12.24

    Osasto: Varusteet Viestin lähetti: Sartsu Lähetetty: 25.06.2022 - 12.21

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top