Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. Palaute
    8. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
User Menu Search
Close

Taistelutahtoinen Akilles Green Team nousi esiin viimeisen etapin väsymyksestä - Leevi Kervinen kokonaiskilpailun kahdeksas
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Taistelutahtoinen Akilles Green Team nousi esiin viimeisen etapin väsymyksestä - Leevi Kervinen kokonaiskilpailun kahdeksas

Akilles Green Teamin lehdistötiedote. Kuva: Kari Martikainen

Tartu Juunioride Velotuurin viimeisenä kilpailupäivänä ajettiin kaksi etappia, henkilökohtainen aika-ajo ja 90 kilometrin maantieajo. Väsymys alkoi painaa kaikkia joukkueita ja niiden ajajia. Viimeisen päivän vaatimukset toivat esiin Akilles Green Teamin parhaat ominaisuudet, periksiantamattomuuden ja taistelutahdon.

”Viimeinen päivä toi näkyviin hienolla tavalla joukkueemme karaktäärin, jolle on viime vuosina ollut ominaista väsymyksen ja paineen sietäminen ja siinä parhaan taisteluilmeen löytäminen,” kertoo Akilles Green Teamin joukkueenjohtaja Ari Långsjö ja jatkaa: ”Tämä tuntuu aina yhtä sykähdyttävältä. Tänään tuon karaktäärin esitaistelijoina nousivat esiin erityisesti Veeti Vainio päätösetapilla, joka lähes raivopäisen takaa-ajon jälkeen otti kilpailun alussa pääjoukosta karanneen johtavan joukkueen Tarton ajajan kiinni ja pääsi loppuun asti menneeseen irtiottoon mukaan. Leevi Kervinen puolestaan osoitti samaa karaktääriä ajamalla ensin fantastisen aika-ajon ja muutamaa tuntia myöhemmin, kun hän irtosi Tarton pistekilpailun johtajan kanssa taistelemaan pääsystä kymmenen parhaan joukkoon. Myös kärjen takana uuteen vaativaan kilpailuympäristöön tulleet Patrik Arola ja Miko Martikainen näyttivät kauniilla tavalla kuuluvansa selkeästi tälle tasolle.”

Aamupäivällä ajetussa erittäin kovatasoisessa aika-ajossa tehtiin kovia tuloksia.
”Ei ole mikään helppo rata”, tokaisi pojille lähes kaiken urallaan nähnyt päävalmentaja Kari Myyryläinen reittiin tutustuttuaan.

Aika-ajon voitti Rein Taramäe Rattaklubin Joonas Kurits, joka kiisi tai miltei lensi hämmästyttävällä 47 km/h keskinopeudella vaikean 20 kilometrin radan läpi. Toinen oli Nuorten Olympiafestivaalin suuri sankari Madis Mihkels. Mihkelsin kanssa saman ikäinen Leevi Kervinen ajoi erittäin hyvin koko ajan aika-ajoasentonsa paketissa pitäen. Tuloksen oli aika-ajon kuudes sija. Green Teamin Samuli Öhman ajoi myös hyvin kauden ensimmäisen aika-ajonsa ollen yhdeksäs.

Päivän toinen kisan ajettiin viitisen tuntia aika-ajon jälkeen. Ajoa ennen pidetyssä ajajien neuvonpidossa kapteenina toiminut Veeti Vainio toivoi, että jokainen kuluttaa voimansa mieluummin irtiotossa kuin joukon keskivaiheilla sijoituksia kytäten. Vainio näytti johtajuuttaan irtioton kiinniajamisessa ja sitkeydessä, jolla pysytteli irtiotossa aina maaliin saakka. Tuloksena hieno viides sija. Kervinen sijoittui päätösetapilla seitsemänneksi

Onnistuneet päätöspäivän kilpailun jäljiltä kokonaiskilpailussa kahdeksanneksi nousi Leevi Kervinen, joka oli samalla oman sarjansa U19 paras ajaja. Veeti Vainio oli kahdestoista ja Samuli Öhman 16., Patrik Arola 30. ja kortteliajossa vatsanvänteisiin pelinsä kokonaiskilpailussa menettänyt Miko Martikainen 37.

Nuorempien poikien kisassa Emil Ijäs oli 59 lähtijän joukoss aika-ajossa 30. ja päätösetapilla 54 kilometrillä, jossa väsymys alkoi jo painaa 40.

Kilpailut jatkuvat Otepään naapurissa Elvassa lauantaina ja sunnuntaina. Mukaan liittyy Green Teamin miehet eliitistä ja U23:sta
Print
931

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Osasto: Sähköavusteiset pyörät Viestin lähetti: pahvi Lähetetty: 27.06.2022 - 15.29

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: StevieRayVehkakoski Lähetetty: 26.06.2022 - 21.33

    Osasto: Pyörämatkailu Viestin lähetti: Irmeli Lähetetty: 26.06.2022 - 17.54

    Osasto: Sähköavusteiset pyörät Viestin lähetti: kikkailija Lähetetty: 26.06.2022 - 11.07

    Osasto: Fillarisuositukset Viestin lähetti: tuplas Lähetetty: 25.06.2022 - 17.34

    Osasto: Varusteet Viestin lähetti: Eesaus Lähetetty: 25.06.2022 - 12.24

    Osasto: Varusteet Viestin lähetti: Sartsu Lähetetty: 25.06.2022 - 12.21

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top