Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. Palaute
    8. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
User Menu Search
Close

Leevi Kervinen tuli, näki ja voitti Viron kriterium-mestaruuden täysin ylivoimaisella ja häikäisevällä ajolla
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Leevi Kervinen tuli, näki ja voitti Viron kriterium-mestaruuden täysin ylivoimaisella ja häikäisevällä ajolla

Akilles Green Teamin lehdistötiedote. Kuva: Sami Kervinen

Elvan pienessä 8000 asukkaan kylässä ajettiin Viron kriterium-mestaruudesta pistekilpailuna. Junioreiden mestaruuden vei ylivoimaiseen tapaan Leevi Kervinen. Leevi sai valmentajaltaan Esa Skytältä ohjeeksi lähteä irtiottoon keräämään pisteitä, kun varsinaista kirikykyä ei kauheasti ole. Leevi teki työtä käskettyä ja keräsi kaikkien hämmästykseksi täyden potin voittamalla jokaikisen kirikierroksen. Akilles Green Teamin suoritusta kirkasti entisestään Akilleen ja ammattilaisseura BCC:n Antti-Jussi Juntusen ottama kriterium hopeamitalin U23-sarjassa. Juntunen kävi ankaran taiston mestaruudesta joukkuetoveri Rait Ärmin kanssa, joka löi Juntusen pistein 35-33, muille jäi vain hajapisteitä.

”Aika hyvältä tuntuu, yllättävän helposti päästä irti, mä yritin vain ottaa tossa maalissa ekan kiripisteen, mutta sitte mä vain päätin jatkaa sitä iskua loppuun asti ja se menikin maalin ja sain vielä pääjoukon kierroksella kiinni,” hyrisi Viron mestari Leevi Kervinen tyytyväisenä.

Kervisen isku oli niin murhaava, että virolaiset kanssakilpailijat lannistuivat kierros kierrokselta, kun eroa tuli koko ajan runsaat kymmenen sekuntia lisää. Kervisen tultua maaliin kisan selostaja innostui ylivoimasta ja pauhasi, että ”suomalaiset tulivat, näkivät ja voittivat.” Pistekilpailussa jaetaan joka toisella kierroksella neljälle parhaalle pisteitä 5-3-2-1 ja viimeiseltä kierrokselta tuplapisteet. Lopussa eniten pisteitä kerännyt voittaa.

Akilles Green Team voittoisaa päivää vahvisti Akilleen joukkueeseen kotimaassa kuuluvan Antti-Jussi Juntusen erittäin vahva ajo. Juntunen ajoi koko eliitin ja U23-ajajaien kisan erittäin vahvasti takoen pisteitä lähes kaikilta kierroksilta. Hän osoitti kirikykyään kovassa seurassa käyden kovaa taistelua oman ammattijoukkueensa kiritykkiä Rait Ärmiä vastaan. Juntusen ajo heijasteli tervettä itsevarmuutta, kaikesta näki, että hän nautti suuresti kilpailusta ja että mies on kovassa iskussa. Kysyttäessä, miltä tuo mestaruushopea nyt tuntuu: ”Eihän kakkossija koskaan tunnu hyvältä, taisi matematiikkani lopussa hivenen pettää, kun arvelin voittaneeni”, totesi Juntunen aavistuksen verran hymyillen.

Eliten kisassa hyvän ajon esitti myös Jesper Lindahl, joka uhkui menohaluja ensimmäisessä kisassaan. Lindahl jaksoi ajaa koko ajan tiukasti kärkiryhmässä ja pääsi kireissä taistelemaan pisteistäkin. Lindahlin ajo lupaa hyvää tälle kesälle. Loppuun ajoivat myös Jaakko Sillankorva ja Samuli Öhman. Muut liputettiin pois radalta. Nuorten U17-kisassa Emil Ijäs taisteli kisan kuudenneksitoista 66 osallistujan joukossa.

Porvoon Akilles on suomalaisen pyöräilyn legendaarinen seura, joka on tuottanut kymmenittäin suomalaisia huippuajajia. Seura keskittyy valmentamaan ja kasvattamaan nuoria ajajia aina ammattilaisuuteen saakka. Akilles Green Team yhdistää ilmastonmuutoksen vastaisen taistelun ja kilpapyöräilyn, ajaen teeman ”Racing For The Future” alla. Pyöräilylupausten, hienon lajin ja koko maapallon puolesta.
Print
992

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Osasto: Sähköavusteiset pyörät Viestin lähetti: pahvi Lähetetty: 27.06.2022 - 15.29

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: StevieRayVehkakoski Lähetetty: 26.06.2022 - 21.33

    Osasto: Pyörämatkailu Viestin lähetti: Irmeli Lähetetty: 26.06.2022 - 17.54

    Osasto: Sähköavusteiset pyörät Viestin lähetti: kikkailija Lähetetty: 26.06.2022 - 11.07

    Osasto: Fillarisuositukset Viestin lähetti: tuplas Lähetetty: 25.06.2022 - 17.34

    Osasto: Varusteet Viestin lähetti: Eesaus Lähetetty: 25.06.2022 - 12.24

    Osasto: Varusteet Viestin lähetti: Sartsu Lähetetty: 25.06.2022 - 12.21

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top