Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 3-4/2020
      2. Fillari-lehti 2/2020
      3. Fillari-lehti 1 2020
      4. Fillari-lehti 7/2019
      5. Fillari-lehti 6/2019
      6. Fillari-lehti 5/2019
      7. Fillari-lehti 4/2019
      8. Fillari-lehti 3/2019
      9. Fillari-lehti 2/2019
      10. Fillari-lehti 1 2019
      11. Fillari-lehti 7/2018
      12. Fillari-lehti 6/2018
      13. Fillari-lehti 5/2018
      14. Fillari-lehti 4/2018
      15. Fillari-lehti 3/2018
      16. Fillari-lehti 2/2018
      17. Fillari-lehti 1 2018
      18. Fillari-lehti 7/2017
      19. Fillari-lehti 6/2017
      20. Fillari-lehti 5/2017
      21. Fillari-lehti 4/2017
      22. Fillari-lehti 3/2017
      23. Fillari-lehti 2/2017
      24. Fillari-lehti 1/2017
      25. Fillari-lehti 7/2016
      26. Fillari-lehti 6/2016
      27. Fillari-lehti 5/2016
      28. Fillari-lehti 4/2016
      29. Fillari-lehti 3/2016
      30. Fillari-lehti 2/2016
      31. Fillari-lehti 1/2016
      32. Fillari-lehti 7/2015
      33. Fillari-lehti 6/2015
      34. Fillari-lehti 5/2015
      35. Fillari-lehti 4/2015
      36. Fillari-lehti 3/2015
      37. Fillari-lehti 2/2015
      38. Fillari-lehti 1/2015
      39. Fillari-lehti 7/2014
      40. Fillari-lehti 6/2014
      41. Fillari-lehti 5/2014
      42. Fillari-lehti 4/2014
      43. Fillari-lehti 3/2014
      44. Fillari-lehti 2/2014
      45. Fillari-lehti 1/2014
      46. Fillari-lehti 7/2013
      47. Fillari-lehti 6/2013
      48. Fillari-lehti 5/2013
      49. Fillari-lehti 4/2013
      50. Fillari-lehti 3/2013
      51. Fillari-lehti 2/2013
      52. Fillari-lehti 1/2013
      53. Fillari-lehti 7/2012
      54. Fillari-lehti 6/2012
      55. Fillari-lehti 5/2012
      56. Fillari-lehti 4/2012
      57. Fillari-lehti 3/2012
      58. Fillari-lehti 2/2012
      59. Fillari-lehti 1/2012
      60. Fillari-lehti 7/2011
      61. Fillari-lehti 6/2011
      62. Fillari-lehti 5/2011
      63. Fillari-lehti 4/2011
      64. Fillari-lehti 3/2011
      65. Fillari-lehti 2/2011
      66. Fillari-lehti 1/2011
      67. Fillari-lehti 7/2010
      68. Fillari-lehti 6/2010
      69. Fillari-lehti 5/2010
      70. Fillari-lehti 4/2010
      71. Fillari-lehti 3/2010
      72. Fillari-lehti 2/2010
      73. Fillari-lehti 1/2010
      74. Fillari-lehti 7/2009
      75. Fillari-lehti 6/2009
      76. Fillari-lehti 5/2009
      77. Fillari-lehti 4/2009
      78. Fillari-lehti 3/2009
      79. Fillari-lehti 2/2009
      80. Fillari-lehti 1/2009
      81. Fillari-lehti 7/2008
      82. Fillari-lehti 6/2008
      83. Fillari-lehti 5/2008
      84. Fillari-lehti 4/2008
      85. Fillari-lehti 3/2008
      86. Fillari-lehti 2/2008
      87. Fillari-lehti 1/2008
      88. Fillari-lehti 7/2007
      89. Fillari-lehti 6/2007
      90. Fillari-lehti 5/2007
      91. Fillari-lehti 4/2007
      92. Fillari-lehti 3/2007
      93. Fillari-lehti 2/2007
      94. Fillari-lehti 1/2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. Foorumi
  9. Tapahtumat
  10. Tori
User Menu Search
Close

Jaakko Sillankorva valloitti Kymiringin
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Jaakko Sillankorva valloitti Kymiringin

Akilles Green Teamin lehdistötiedote. Kuva: Ari Långsjö

Akilles Green Teamin Jaakko Sillankorva otti hienon kirivoiton kilpailukalenteriin tulleessa uudessa kisassa, joka keräsi paikalle koko kotimaisen parhaimmiston. Sillankorva oli mukana kilpailun alkuvaiheessa tapahtuneessa irtiotossa, joka meni loppuun saakka. Myös neljänneksi sijoittunut Green Teamin Jesper Lindahl oli samassa irtiotossa.

Kymiringin valmisteilla olevalla moottoriradalla ajettiin ensimmäinen maantiepyöräilykisa. Rata oli mukavasti polveileva sisältäen useita kilpailijoita haastavia nousuja. Ajajat olivat runsaan viiden minuutin mittaisesta kierroksesta lähes puolet ajasta katsojien näköpiirissa. Siten kilpailun edistymistä oli mukava seurata.

Edellisenä päivänä Akilles Green Teamin ajajat osallistuivat Hyrylän Ajoon, jossa ajettiin 150 kilometriä kylmässä sadesäässä. Kisassa Akilleen ajajat olivat aktiivisesti irtiotossa. Irtioton aloittivat Leevi Kervinen ja Juuso Klaavu. Myöhemmin joukkoon nousi Jaakko Sillankorva yhdessä Cyclo Visionin konkariajaja Mikko Kejon kanssa, iso mies, jonka peesissä jokainen haluaisi ajaa. Loppurutistuksessa Mikko Kejo veti pisimmän korren, toiseksi sijoittui CCH:n Eero Gröndahl sekä kaksikolle yli puoli minuuttia hävinnyt Sillankorva oli kolmas. Jesper Lindahl ajoi kuudenneksi. Juuso Klaavu oli 13., Veeti Vainio 14. ja Leevi Kervinen 16. Kategoria 2:n kilpailun voitti Green Teamin Janne Vallgren.

”Mulla on jalat aivan finaalis, ei noil kyl oikein huomen aja,” päivitteli Jaakko Sillankorva jalkojaan Hyrylän ajon jälkeen. Mutta toisin kävi.

Akilles Green Teamin ajajat ovat ehtineet jo kilpailla parin viikon ajan, kun taas toinen Suomen kärkipään joukkueista TWD Länken avasi kautensa vasta Kymiringillä. Kilpailu lähti rivakasti käyntiin, Green Teamin ajajat ottivat aloitteen käsiinsä ja lähtivät irtiottoon kolmen ajajan voimin, Sillankorvan ja Lindahlin lisäksi mukana oli Öhman. TWD:stä mukaan ennätti junioreihin lukeutuva Oskari Kolehmainen ja CCH:sta Kim Harju. Mukaan nousivat vielä TWD:n Oskari Vainionpää ja Jurvan Voiman Riku Övermark. Irtiotto kontrolloi ajoa hallitusti pitäen eron vartin ja puolen minuutin mitassa. Pääjoukko ei missään vaiheessa vakavasti uhannut karkulaisia

Viimeisellä kierroksella Jesper Lindahl kehotti Sillankorvaa säästelemään itseään loppuun. Näin Sillankorva tekikin. Yleisesti uskottiin, että hyvät kiriominaisuudet omaava Oskari Vainionpää veisi voiton, mutta Sillankorva spurttasi rivakasti nousuun ennen loppusuoraa ja pääsi alamäessä karkumatkalle pitäen eron Vainionpäähän pyörän mitassa maaliin saakka. Kolmanneksi tuli Jurvan Riku Övermark. Lindahl oli neljäs ja Veeti Vainio viides. Paras juniori oli Jurvan oma poika Jimi Aalto.

”Nyt tuntu hyvältä ajaa, eilenkin meil oli hatkas pari kaveria, mä ite nousin siihen kilpailun puolivälis, se hatka hajos ja päädyttiin sitte kolmanneksi. Ajettiin hatkassa kovaa, ja hatka vähän harveni, meit oli lopus neljä. Mä iskin lujaa siihen ylämäkeen ja kaarteeseen. Kukaan ei viimeisen kurvin jälkeen tullu enää ohitte, ja saatiin voitto kotiin”, kertaili voiton hetkiä Jaakko Sillankorva. Ottamaansa kovaa päänahkaa Oskari Vainionpäästä Sillankorva kuvasi näin: ”Mä mietin siinä pari kierrosta ennen maalia, että se joka tulee siihen viimeiseen kurviin ekana vie voiton. Jesperinkin kanssa siinä puhuttiin, ja Jesper sano, että koita istua vähän ja säästä voimia loppuun. Siitä sitten kovaa viimeiseen kurviin ja siitä tuli voitto.”

Ensi viikonloppuna Akilles Green Team kisaa jälleen Virossa, jonka Kuussalossa jatkuu kovatasoinen Viron Cup.
Print
243

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Tulokset
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Cyclocross
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Foorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top
    escort bodrum
    escort antalya
    umraniye escort
    srtipe.com izmir escort
    x videos gay banheiro black on blonde porn come sverginare una donna madre e figlio video porno videos porno de jenifer lopez
    implant
    beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort
    replica watches