Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. Palaute
    8. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
User Menu Search
Close

Akilleen Antti-Jussi Juntunen avasi kautensa vahvasti Kroatiassa
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Akilleen Antti-Jussi Juntunen avasi kautensa vahvasti Kroatiassa

Teksti Porvoon Akilles ja kuva Adam Illingworth

Antti-Jussi Juntusen kausi käynnistyi sisäradalla ja maantiekilpailussa Kroatiassa. Juntusen harjoittelu on sujunut hyvin continental-tason Tartu2024/BalticChainCycling-joukkueessa. Joukkueessa ajaa Suomen ja Baltian parhaita U23-ajajia. Joukkue avasi kautensa sisävelolla ja Kroatiassa. Antti-Jussi Juntunen näytti heti vahvaa asennetta ja tahtoa kilpailuissa.

Tartu2024-joukkue aloitti kilpailukautensa Baltian ratamestaruuskilpailuissa helmikuussa. Ohjelmassa oli sisävelokisojen erimuotoja mm. linja-ajoa ja pisteajoa sekä pudotusajoja. Juntusella ei ollut kokemusta velodromilla ajosta juuri lainkaan, mutta hän ajoi silti hyvin, sillä Antti-Jussi sijoittui lauantaina linja-ajossa kymmenenneksi ja pisteajossa kuudenneksi.

Sunnuntaina ohjelmassa oli Omnium, jossa kilpaillaan neljässä ryhmälähdössä. 1. Linja-ajo 15 km 2. Tempo race 10 km pisteajo 3. 10 km pudotusajo sekä 4. Pistekilpailu 30 km. Kokonaiskilpailun voittaa kilpailija, jolla on neljän lähdön jälkeen eniten pisteitä. Antti-Jussi oli hienosti Omniumissa peräti viides.

- Vähän pelonsekaisin tuntein tuli kilpailuun lähdettyä, kun ryhmälähdöistä radalla ei ollut yhtään kokemusta. Mutta hyvinhän se meni, ja pelisilmä parani lähtö lähdöltä, kommentoi Juntunen. Kilpailulähtöjä oli karsinnat mukaan luettuna 9 ja kilpailukilometrejä radalla kertyi viikonlopun aikana 140 km.

- Ratapyöräily sopii mielestäni hyvin näin kilpailukauden alkuun, saadaan jalat hyvin pyörimään ja tuleepahan vähän kiusattua kynnystehoja. Ratakilpailuihin valmistauduimme valmentajamme Toms Flaksisin johdolla kolmen viikon ajan, ja rataharjoituskertoja tuli kaikkiaan 11, 1-2 tuntia kerrallaan ja ratakilometrejä 688,5 km, arvioi treeniin hyvin tyytyväinen Antti-Jussi Juntunen.

Tartu2024/BalticChainCycling.com kausi jatkui Kroatiassa helmikuun puolivälissä käynnistyneellä treenijaksolla ja kahdella kilpailuilla. Antti-Jussi Juntunen käynnisti kautensa varsin pirtein ottein näissä kahdessa UCI:n 1.2 -tason kilpailussa maaliskuun alussa. Näissä starteissa polkee pyöräilijöitä pääosin alemman tason ammattilaistalleista, mutta mukana on myös joitakin kovissa kisoissa menestyneitä ajajia.

4.3.2020 Trofej Umagin (UCI 1.2) 156 kilometrin matkalla joukkue teki hyvin töitä sprintteri Rait Ärmille, joukkue osallistui myös aktiivisesti useiden irtiottojen kiinni ajamiseen. Antti-Jussin tehtävänä oli saada Rait hyvään asemaan ennen loppukiriä, siinä onnistuttiinkin hyvin, sillä Juntunen teki mahtavan työn saattaessaan Ärmin hyvin asemiin joukkokiriin. Rait pääsi avaamaan loppukirin aivan kärjen takana, mutta sijoittui lopulta kymmenenneksi, kun tuli valinneeksi väärän puolen loppusuoralla. Antti-Jussi oli 22.

- Kisassa oli paljon kolareita, pari meidänkin kaveria joutui niihin. Kauden ensimmäiset kisat ovat luonteeltaan aina hermostuneita. Olen hyvin tyytyväinen joukkueemme kokoonpanoon, kavereilla on aivan superasenne tekemiseen. Antti-Jussi teki mahtavan työn saattaessaan minut hyviin asemiin joukkuekiriin, kuvaili kisaa kova Euroopan mestaruusmitalinkin omaava virolainen kirimies Rait Ärm.

-Tänään oli vahva jalka ja pystyin hyvin vetämään omaa junaamme Jumbo-Visma ja Sunweb development teamien kanssa, kertasi Juntunen maantiekauden avaustaan.

Kisat jatkuivat heti sunnuntaina Poreč Trophy 1.2 kilpailulla, jonka voitti Jumbo-Visma Development Teamin alankomaalainen Olav Kooij. Kilpailussa suomalaisen edelle sijoittui myös kovan luokan konkari Italian Davide Rebellin, joka jo vuonna 1996 oli Italian ympäriajon kokonaiskilpailun kuudes. Sunnuntain 150 kilometrin mittaisessa Poreč Trophy -kilpailussa 20-vuotias Juntunen polki loppukirin päätteeksi hienosti sijalle 12. Hän ei ollut täysin tyytyväinen päivän tulokseensa, sillä joukkue ei pysynyt kasassa eikä pystynyt parhaalla tavalla tukemaan häntä kilpailun loppuratkaisuihin saakka. UCI-pisteet jäivät Antti-Jussilta harmittavasti parin sijan päähän.

- Loppu ei sujunut ihan odotusten mukaan. Jalat eivät olleet yhtä vahvat kuin keskiviikkona, Juntunen kertoi kisan jälkeen. Seuraavaksi Tarton joukkueen oli tarkoitus osallistua kahteen etappikisaan Ranskan Normandiassa ja Loiren laaksossa, mutta nämä kisat ovat Ranskan koronavirustilanteesta johtuen peruttu. Joukkue palaa siksi takaisin Viroon harjoittelemaan.
- Seuraavasta kisasta ei ole vielä tietoa viruksen aiheuttamien peruutusten vuoksi, mutta toivotaan, että koronatilanne helpottaa ja päästäisiin pian jatkamaan kilpailukautta. Nyt keskityn täysillä treenaamiseen ja PK-harjoitteluun ja toivon olevani hyvässä kunnossa, kun kisakausi taas jatkuu, aprikoi tilannetta Antti-Jussi Juntunen.

- Antti-Jussin harjoittelu on sujunut hyvin Tartossa, ja ensimmäisten kisojen tulokset ja niissä näytetty joukkuepelurin ja itsensä likoon laittavan ajajan asenne lupaa hyvää kesää ajatellen. Muu joukkueemme on abiturientteja lukuun ottamatta ollut parin viikon leirillä Mallorcalla. Leiri meni puoliksi piloille, kun Espanjassa astui voimaan ulkonaliikkumiskielto, joten toinen harjoitusviikko pojilla on mennyt lentoja uudelleen järjestellen ja hotellin altaalla enimmäkseen makoillen. Ajajiemme harjoittelu on tähän asti muutoin sujunut hyvin. Kesällä tulemme näkemään vahvan, nuoren ja monin tavoin uudistuneen joukkueen, avaa tulevaa kautta Akilleen pyöräilyn puheenjohtaja ja joukkueenjohtaja Ari Långsjö.

Porvoon Akilles on suomalaisen pyöräilyn legendaarinen seura, joka on tuottanut kymmenittäin suomalaisia huippuajajia. Akilles keskittyy valmentamaan ja kasvattamaan nuoria ajajia aina ammattilaisiksi saakka. Seuran tavoitteena on kehittyä ajajien ammattilaisuuteen johtavaksi suomalaisen huippupyöräilyn kehitysalustaksi ja olla Suomen paras ja menestyksekkäin seura. Akilleessa tehdään parhaillaan pitkäjänteistä työtä, jotta seura ajajineen nostetaan Suomen ykkösseuraksi ja että seuraa toimii vahvalla arvopohjalla ja hyvänä esikuvana. Akilles kutsuu yrityksiä mukaan kehittämään suomalaista huippupyöräilyä.
Print
1774

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Osasto: Fillarisuositukset Viestin lähetti: pp2 Lähetetty: 19.01.2022 - 14.33

    Osasto: Yleiset jorinat Viestin lähetti: Nestorimiikkulainen Lähetetty: 19.01.2022 - 13.22

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: tchegge_ Lähetetty: 18.01.2022 - 18.49

    Osasto: Jousitus Viestin lähetti: Proherkku Lähetetty: 18.01.2022 - 18.02

    Osasto: Varusteet Viestin lähetti: MRe Lähetetty: 18.01.2022 - 08.18

    Osasto: Yleiset jorinat Viestin lähetti: Dami Lähetetty: 17.01.2022 - 23.47

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top