Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 5/2020
      2. Fillari-lehti 3-4/2020
      3. Fillari-lehti 2/2020
      4. Fillari-lehti 1 2020
      5. Fillari-lehti 7/2019
      6. Fillari-lehti 6/2019
      7. Fillari-lehti 5/2019
      8. Fillari-lehti 4/2019
      9. Fillari-lehti 3/2019
      10. Fillari-lehti 2/2019
      11. Fillari-lehti 1 2019
      12. Fillari-lehti 7/2018
      13. Fillari-lehti 6/2018
      14. Fillari-lehti 5/2018
      15. Fillari-lehti 4/2018
      16. Fillari-lehti 3/2018
      17. Fillari-lehti 2/2018
      18. Fillari-lehti 1 2018
      19. Fillari-lehti 7/2017
      20. Fillari-lehti 6/2017
      21. Fillari-lehti 5/2017
      22. Fillari-lehti 4/2017
      23. Fillari-lehti 3/2017
      24. Fillari-lehti 2/2017
      25. Fillari-lehti 1/2017
      26. Fillari-lehti 7/2016
      27. Fillari-lehti 6/2016
      28. Fillari-lehti 5/2016
      29. Fillari-lehti 4/2016
      30. Fillari-lehti 3/2016
      31. Fillari-lehti 2/2016
      32. Fillari-lehti 1/2016
      33. Fillari-lehti 7/2015
      34. Fillari-lehti 6/2015
      35. Fillari-lehti 5/2015
      36. Fillari-lehti 4/2015
      37. Fillari-lehti 3/2015
      38. Fillari-lehti 2/2015
      39. Fillari-lehti 1/2015
      40. Fillari-lehti 7/2014
      41. Fillari-lehti 6/2014
      42. Fillari-lehti 5/2014
      43. Fillari-lehti 4/2014
      44. Fillari-lehti 3/2014
      45. Fillari-lehti 2/2014
      46. Fillari-lehti 1/2014
      47. Fillari-lehti 7/2013
      48. Fillari-lehti 6/2013
      49. Fillari-lehti 5/2013
      50. Fillari-lehti 4/2013
      51. Fillari-lehti 3/2013
      52. Fillari-lehti 2/2013
      53. Fillari-lehti 1/2013
      54. Fillari-lehti 7/2012
      55. Fillari-lehti 6/2012
      56. Fillari-lehti 5/2012
      57. Fillari-lehti 4/2012
      58. Fillari-lehti 3/2012
      59. Fillari-lehti 2/2012
      60. Fillari-lehti 1/2012
      61. Fillari-lehti 7/2011
      62. Fillari-lehti 6/2011
      63. Fillari-lehti 5/2011
      64. Fillari-lehti 4/2011
      65. Fillari-lehti 3/2011
      66. Fillari-lehti 2/2011
      67. Fillari-lehti 1/2011
      68. Fillari-lehti 7/2010
      69. Fillari-lehti 6/2010
      70. Fillari-lehti 5/2010
      71. Fillari-lehti 4/2010
      72. Fillari-lehti 3/2010
      73. Fillari-lehti 2/2010
      74. Fillari-lehti 1/2010
      75. Fillari-lehti 7/2009
      76. Fillari-lehti 6/2009
      77. Fillari-lehti 5/2009
      78. Fillari-lehti 4/2009
      79. Fillari-lehti 3/2009
      80. Fillari-lehti 2/2009
      81. Fillari-lehti 1/2009
      82. Fillari-lehti 7/2008
      83. Fillari-lehti 6/2008
      84. Fillari-lehti 5/2008
      85. Fillari-lehti 4/2008
      86. Fillari-lehti 3/2008
      87. Fillari-lehti 2/2008
      88. Fillari-lehti 1/2008
      89. Fillari-lehti 7/2007
      90. Fillari-lehti 6/2007
      91. Fillari-lehti 5/2007
      92. Fillari-lehti 4/2007
      93. Fillari-lehti 3/2007
      94. Fillari-lehti 2/2007
      95. Fillari-lehti 1/2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. Foorumi
  9. Tapahtumat
  10. Tori
User Menu Search
Close

Kirimiehet jäivät sivuosaan Ulissin ajaessa Giron etappivoittoon
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Kirimiehet jäivät sivuosaan Ulissin ajaessa Giron etappivoittoon

TWD-Länkenin lehdistötiedote

Italian ympäriajon 13. etappi Cerviasta Monseliceen piti olla kirimiehiä varten. Mutta 192 kilometrin etapin ainoat kaksi neloskategorian nousua olivat kirimiehille liian vaativia. He jäivät taakse, kun kokonaiskilpailun kärkimiehet apumiehineen lisäsivät jyrkissä nousuissa vauhtia. Kokonaiskilpailun voitosta kamppailevat muodostivat kärkiryhmän mukanaan mm. italialainen Diego Ulissi, jota oli pidetty yhtenä etapin voittajasuosikkina. Hän ei pettänyt, vaan kiri voittoon juuri ennen kokonaiskilpailua johtavaa Joao Almeidaa.

Etapin lähes 160 ensimmäistä kilometriä olivat aivan tasamaata. Vaikka kärkeen muodostui seitsemän ajajan ryhmä, sitä ei päästetty kauaksi. Suurimmillaan ero oli noin kolmessa minuutissa, kun pistekilpailussa toisena olevan Peter Saganin Bora-Hansgrohe -joukkue piti huolen pääjoukon vauhdista.

Kun ajajat saapuivat ensimmäiseen neljän kilometrin pituiseen nousuun, kärkiryhmästä oli jäljellä enää kaksi ajajaa, AG2R La Mondialen Geoffrey Bouchard ja Bardiani-CSF-Faisanèn Alessandro Tonelli. He selvittivät ensimmäisen mäen kärjessä. Jyrkkä mäki, jossa jyrkimmät kohdat olivat noin 20 %, pudotti herkkäjalkaisimmat kirimiehet. Neljä etappia voittanut Arnaud Demare jäi apumiehineen noin 40 sekunnin päähän. Hänen haastajansa Peter Sagan oli lähempänä kärkeä.

Kun vauhdikkaan laskun jälkeen tuli toinen, reilun kahden kilometrin nousu, sekin jyrkimmillään noin 17 %, kirimiehet joutuivat tunnustamaan mäen raakuuden. Vaikka he tulivat mäen alkaessa vielä kerran kärjen tuntumaan, eroa mäen päällä oli jo Demarella yli 40 sekuntia ja Saganillakin noin 15 sekuntia. Kärkikaksikkokin oli jo tullut kiinni, joten 20 ajajan ryhmä, jossa oli mukana kokonaiskilpailun kärkiajajat, meni menojaan. Sagan pääsi melko lähelle, mutta hänkään ei päässyt kirikamppailuun mukaan. Demare jäi apumiehineen 41 sekunnin päähän.

Jo toisen etappivoiton tämänvuotisessa Girossa ottanut Diego Ulissi on 31 -vuotias UAE-Team Emiratesin ajaja, jolle tämänkaltaiset etapit sopivat hyvin. Kokonaiskilpailussa hän on sijalla 36. 13 etapin jälkeen kilpailun ykkössija on tukevasti portugalilaisen João Almeidan hallussa. Hänellä ei ole ollut yhdelläkään etapilla ongelmia. Toisena oleva hollantilainen Wilco Kelderman on 40 sekunnin päässä.

Apumiehen töihin keskittynyt Jaakko Hänninen tuli maaliin sijalla 74 (+ 8.15). Kokonaiskilpailussa hän on sijalla 55 (+1.14.54). Nuorten kilpailussa sijoitus on 20:s. Ympäriajossa on mukana vielä 143 ajajaa.

- Päivä meni edellispäivien kaltaisesti. Ensin yritystä irtiottoon, sen jälkeen meidän kapteenien auttamista, kertoi ensimmäistä iso ympäriajoaan ajava Jaakko Hänninen.

Seuraavaksi ajetaan 34,1 kilometrin henkilökohtainen aika-ajo. Ratamestari on suunnitellut reitin, jossa vauhti tulee välillä tyssäämään jo reilun kuuden kilometrin jälkeen jopa 19 %:n nousuun. Myös viimeiset 10 kilometriä ovat hivuttavan raskaita.

103rd Giro d'Italia (2.UWT)

Etappi 13/21 Cervia - Monselice (192 km)
1. Diego Ulissi (Ita) UAE Team Emirates 4.22.18
2. Joao Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep s.a.
3. Patrick Konrad (Aut) Bora-Hansgrohe s.a.
4. Tao Geoghegan Hart (GBr) Ineos Grenadiers s.a.
5. Mikkel Frølich Honoré (Den) Deceuninck-Quickstep s.a.
6. Sergio Samitier Samitier (Spa) Movistar Team s.a.
7. Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team s.a.
8. Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren s.a.
9. Vincenzo Nibali (Ita) Trek-Segafredo s.a.
10. Jai Hindley (Aus) Team Sunweb s.a.
74. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale + 8.15

Tilanne 13/21 etapin jälkeen
1. João Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep 53.43.58
2. Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb + 0.40
3. Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren + 0.49
4. Domenico Pozzovivo (Ita) NTT Pro Cycling + 1.03
5. Vincenzo Nibali (Ita) Trek-Segafredo + 1.07
6. Patrick Konrad (Aut) Bora-Hansgrohe + 1.17
7. Jai Hindley (Aus) Team Sunweb + 1.25
8. Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe + 1.27
9. Fausto Masnada (Ita) Deceuninck-Quickstep + 1.42
10. Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team + 2.26
55. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale + 1.14.54
Print
46

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Foorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top
    escort bodrum
    escort antalya
    umraniye escort
    srtipe.com izmir escort
    x videos gay banheiro black on blonde porn come sverginare una donna madre e figlio video porno videos porno de jenifer lopez
    implant
    beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort
    replica watches