Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 5/2020
      2. Fillari-lehti 3-4/2020
      3. Fillari-lehti 2/2020
      4. Fillari-lehti 1 2020
      5. Fillari-lehti 7/2019
      6. Fillari-lehti 6/2019
      7. Fillari-lehti 5/2019
      8. Fillari-lehti 4/2019
      9. Fillari-lehti 3/2019
      10. Fillari-lehti 2/2019
      11. Fillari-lehti 1 2019
      12. Fillari-lehti 7/2018
      13. Fillari-lehti 6/2018
      14. Fillari-lehti 5/2018
      15. Fillari-lehti 4/2018
      16. Fillari-lehti 3/2018
      17. Fillari-lehti 2/2018
      18. Fillari-lehti 1 2018
      19. Fillari-lehti 7/2017
      20. Fillari-lehti 6/2017
      21. Fillari-lehti 5/2017
      22. Fillari-lehti 4/2017
      23. Fillari-lehti 3/2017
      24. Fillari-lehti 2/2017
      25. Fillari-lehti 1/2017
      26. Fillari-lehti 7/2016
      27. Fillari-lehti 6/2016
      28. Fillari-lehti 5/2016
      29. Fillari-lehti 4/2016
      30. Fillari-lehti 3/2016
      31. Fillari-lehti 2/2016
      32. Fillari-lehti 1/2016
      33. Fillari-lehti 7/2015
      34. Fillari-lehti 6/2015
      35. Fillari-lehti 5/2015
      36. Fillari-lehti 4/2015
      37. Fillari-lehti 3/2015
      38. Fillari-lehti 2/2015
      39. Fillari-lehti 1/2015
      40. Fillari-lehti 7/2014
      41. Fillari-lehti 6/2014
      42. Fillari-lehti 5/2014
      43. Fillari-lehti 4/2014
      44. Fillari-lehti 3/2014
      45. Fillari-lehti 2/2014
      46. Fillari-lehti 1/2014
      47. Fillari-lehti 7/2013
      48. Fillari-lehti 6/2013
      49. Fillari-lehti 5/2013
      50. Fillari-lehti 4/2013
      51. Fillari-lehti 3/2013
      52. Fillari-lehti 2/2013
      53. Fillari-lehti 1/2013
      54. Fillari-lehti 7/2012
      55. Fillari-lehti 6/2012
      56. Fillari-lehti 5/2012
      57. Fillari-lehti 4/2012
      58. Fillari-lehti 3/2012
      59. Fillari-lehti 2/2012
      60. Fillari-lehti 1/2012
      61. Fillari-lehti 7/2011
      62. Fillari-lehti 6/2011
      63. Fillari-lehti 5/2011
      64. Fillari-lehti 4/2011
      65. Fillari-lehti 3/2011
      66. Fillari-lehti 2/2011
      67. Fillari-lehti 1/2011
      68. Fillari-lehti 7/2010
      69. Fillari-lehti 6/2010
      70. Fillari-lehti 5/2010
      71. Fillari-lehti 4/2010
      72. Fillari-lehti 3/2010
      73. Fillari-lehti 2/2010
      74. Fillari-lehti 1/2010
      75. Fillari-lehti 7/2009
      76. Fillari-lehti 6/2009
      77. Fillari-lehti 5/2009
      78. Fillari-lehti 4/2009
      79. Fillari-lehti 3/2009
      80. Fillari-lehti 2/2009
      81. Fillari-lehti 1/2009
      82. Fillari-lehti 7/2008
      83. Fillari-lehti 6/2008
      84. Fillari-lehti 5/2008
      85. Fillari-lehti 4/2008
      86. Fillari-lehti 3/2008
      87. Fillari-lehti 2/2008
      88. Fillari-lehti 1/2008
      89. Fillari-lehti 7/2007
      90. Fillari-lehti 6/2007
      91. Fillari-lehti 5/2007
      92. Fillari-lehti 4/2007
      93. Fillari-lehti 3/2007
      94. Fillari-lehti 2/2007
      95. Fillari-lehti 1/2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. Foorumi
  9. Tapahtumat
  10. Tori
User Menu Search
Close

Kova taistelu Giron johtajanpaidasta Dolomiittien etapilla – Almeida ei luovuttanut
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Kova taistelu Giron johtajanpaidasta Dolomiittien etapilla – Almeida ei luovuttanut

TWD-Länkenin lehdistötiedote

Italian ympäriajon ensimmäinen Dolomiiteilla ajettu 185 kilometrin etappi huipentui viimeiseen 15 kilometrin Piancavallon nousuun. Siinä käytiin kova taistelu siitä, kenellä johtajan pinkkipaita on Giron toisen viikon päättyessä. Sen piti nuori portugalilainen Joãa Almeida edelleen, vaikka 56 sekunnin etumatka mureni 15 sekuntiin.

Etappi käynnistyi 11 ajajan irtiotolla. Pääjoukon kärjessä ajaneet kokonaistilanteen kärkimiesten joukkueet pitivät irtioton kuitenkin hyvin kontrollissa tietäen että kilpailu tullaan ratkaisemaan pitkässä loppunousussa.

Kun etapin kolmas kakkoskategorian nousu saavutettiin, kärkiryhmä hajosi. Kun maaliin oli reilu 40 kilometriä, kärjessä ajoi yksin australialainen Rohan Dennis (Ineos Grenadiers). Dennis ajoi edellisenä päivän aika-ajoetapilla toiseksi ja oli nytkin mainiolla menopäällä. Hän lähti kiipeämään loppunousua ykkösenä, kun yhteiskilpailun kärkiajajat tulivat vauhdilla nousun alkuun noin minuutin myöhemmin. Dennis ajettiin kiinni, kun maaliin oli matkaa 9,5 kilometriä ja siitä alkoi todellinen kamppailu etappivoitosta.

Kun maaliin oli seitsemän kilometriä, kokonaiskilpailun toisena ollut Wilco Kelderman (Sunweb) apumiehensä Jai Hindelyn kanssa pisti lisää tehoa. Rosa-paitainen Almeida taipui, mutta Sunwebin ajajien mukana nousi mäkeä Rohan Dennisin joukkuetoveri, britti Tao Geoghegan Hart. Hindley piti yksin huolen kärkitrion vauhdista. Almeida joutui taipumaan, mutta eroa ei tullut riittävästi. Nuori portugalilainen taisteli eikä antanut periksi. Kärkikolmikko ratkaisi etappivoiton. Sen otti Tao Geoghegan Hart ennen Wilco Keldermania ja Hindely oli kolmas. Almeida tuli maaliin 35 sekuntia myöhemmin kuin Kelderman ja näin hän piti edelleen kokonaiskilpailun johdon. Nyt se kaventui kuitenkin vain 15 sekuntiin.

Etappi ravisteli kokonaiskilpailun kärkikymmenikköä. Kolmantena ollut espanjalainen Pello Bilbao putosi viidenneksi, kun kolmanneksi nousi Keldermanin apumies Hindley. Tao Geoghegan Hart nousi kärkikymmenikön ulkopuolelta neljänneksi. Loppunousussa taipunut Vincenzo Nibali putosi viidenneltä sijalta seitsemänneksi. Myös muita muutoksia tapahtui.

Jaakko Hänniselle päivä oli raskas. Ensimmäistä suurta ympäriajoaan ajava Hänninen oli 117:s, kun hän tuli maaliin yli 40 ajajan ryhmässä. Ryhmä jäi voittajalle reilun 40 minuuttia. Ryhmässä oli mukana kirimiehet, mutta myös eilisen etapin voittaja Filippo Ganna. Iso aikatappio pudotti Jaakko Hännisen kokonaiskilpailun sijalle 68.

- Tänään oli grupetto -päivä. Jaloissa ei ollut ollenkaan potkua, vaikka ajoin edellisen päivän aika-ajon säästellen. Heti startissa tuli selväksi, että tänään ei ole helppo etappi edessä. Nyt tulee lepopäivä tarpeeseen, kertoi väsynyt Jaakko Hänninen.

Maanantai on Italian ympäriajon toinen lepopäivä. Tiistaina ajetaan 229 kilometrin hyvin vaihteleva etappi, jossa on kuusi luokiteltua nousua. Niistä vaativin kakkoskategorian nousu jo 30 kilometrin kohdalla.

103rd Giro d'Italia (2.UWT)

Etappi 15/21 Base Aerea Rivolto - Piancavallo (185 km)
1. Tao Geoghegan Hart (GBr) Ineos Grenadiers + 4.58.52
2. Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb + 0.02
3. Jai Hindley (Aus) Team Sunweb + 0.04
4. João Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep + 0.37
5. Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe + 1.22
6. Patrick Konrad (Aut) Bora-Hansgrohe + 1.29
7. James Knox (GBr) Deceuninck-Quickstep + 1.36
8. Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren s.a.
9. Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team s.a.
10. Vincenzo Nibali (Ita) Trek-Segafredo s.a.
117. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale + 40.45

Tilanne 15/21 etapin jälkeen
1. João Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep 59.27.38
2. Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb + 0.15
3. Jai Hindley (Aus) Team Sunweb + 2.56
4. Tao Geoghegan Hart (GBr) Ineos Grenadiers + 2.57
5. Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren + 3.10
6. Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe + 3.18
7. Vincenzo Nibali (Ita) Trek-Segafredo + 3.29
8. Domenico Pozzovivo (Ita) NTT Pro Cycling + 3.50
9. Patrick Konrad (Aut) Bora-Hansgrohe + 4.09
10. Fausto Masnada (Ita) Deceuninck-QuickStep + 4.12
68. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale 1.59.55
Print
253

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top