Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Mediakortti
    6. Palaute
    7. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
User Menu Search
Close

O’Connor voitti mäkietapin Girossa – Almeidalla ei ongelmia säilyttää johto
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

O’Connor voitti mäkietapin Girossa – Almeidalla ei ongelmia säilyttää johto

TWD-Länkenin lehdistötiedote

Italian ympäriajon kolmas ja viimeinen viikko on kova koettelemus, sillä viimeisen viikon vuoristoetapit ovat rajuja. Niin myös kilpailun 17. etappi, joka päättyi 203 kilometrin ja noin 5000 nousumetrin jälkeen hiihtokeskus Madonna di Campiglioon. Ajajille se oli noin kuuden tunnin urakka edellispäivän tapaan.

Etappi alkoi kovalla vauhdilla, kun irtiottoryhmään pyrkijät iskivät yrityksiinsä. Irtiottoryhmä muodostui vasta noin 50 kilometrin ajon jälkeen ensimmäisessä pitkässä nousussa. Kärkeen pääsi jälleen iso 19 ajajan ryhmä. Mukana oli itävaltalainen Bahrain-McLarenin Herman Pernsteiner, joka oli kokonaiskilpailussa 15. sijalla vajaa 10 minuuttia johtavaa João Almeidaa perässä. Tämän vuoksi yhteiskilpailun kärkimiesten joukkueet joutuivat olemaan varuillaan, että ero karkulaisiin ei muodostu uhkaavan suureksi.

Kärkiryhmä teki töitä mäkisessä maastossa hyvin ja ero pääjoukkoon kasvoi parhaimmillaan noin kahdeksaan minuuttiin. Mutta kontrolli toimi. Pääjoukolla, lähinnä Almeidan joukkueella Deceuninck-Quickstepilla, oli jaloissa vauhtireserviä. Uhka ei muodostunut kärkiryhmästä. Sen annettiin mennä etappivoittoon, mutta sellaisella aikamarginaalilla, että yhteiskilpailun kärki ei mennyt tällä etapilla sekaisin.

Irtiottoryhmäläiset tiesivät tilaisuutensa ja he käyttivät sen. Ryhmä pienentyi loppunousussa. Siitä oli noin puolet jäljellä, kun maaliin oli yhdeksän kilometriä. Ei mennyt kuin hetki, kun kärkeen iski yksin edellisen, tiistaisen etapin toiseksi ajanut australialainen Ben O’Connor (NTT). Siihen ei kukaan pystynyt vastaamaan. Herman Pernsteiner yritti, mutta australialainen karkasi voittoon. Eroa toiseksi jääneeseen Pernsteineriin tuli puoli minuuttia.

Yhteiskilpailun kärkimiehet kävivät omaa kilpailuaan reilun viiden minuutin päässä. Yhteiskilpailun kakkosena oleva Wilco Kelderman apumiehineen yritti yllättää viimeisillä kilometreillä pinkkipaitaisen João Almeidan, mutta yritys osoittautui turhaksi. Almeida seurasi helposti. Ja tämän jälkeen ryhmä tuli maaliin suhteellisen sopuisasti. Almeida puolusti jälkeen johtoaan hyvin.

Jaakko Hänninen selvitti myös tämän raskaan etapin varsin kohtuullisesti. Hän tuli maaliin sijalla 73 (+ 21.38) tehtyään töitä joukkueensa kapteenien hyväksi.

- Samaa hommaa kuin edellisilläkin etapeilla. Oli jälleen vähän huonoa tuuria porukkaan iskiessä ja kun irtiotto lähti nousussa, ei ollut jalkaa vastata iskuun. Onneksi meidän Geoffrey (Bouchard) pääsi mukaan isoon irtiottoon. Tämän jälkeen pienentyneessä pääjoukossa joukkuekavereiden auttamista. Viimeisen nousun juurella kävin hakemassa viimeiset pullot ja patukat kavereille ja sen jälkeen omaa tempoa maaliin. Eilen noin kuusi tuntia, niin kuin tänäänkin ja huomenna on tiedossa yli kuuden tunnin päivä. Onhan tämä melkoista rokkenrollia, kertoi Jaakko Hänninen.

Seuraavaksi ajetaan 207 kilometrin etappi Pinzolosta Laghi di Cancanoon. Etapilla noustaan hurjat nousut, hurjimpana legendaarinen Stelvion nousu. Sen huippu on 2758 metrissä. Sen päältä on maaliin 37 kilometriä. Ensi kova lasku ja heti perään yli 10 kilometrin ykköskategorian loppunousu maaliin.

103rd Giro d'Italia (2.UWT)

Etappi 17/21 Bassano del Grappa - Madonna di Campiglio (203 km)
1. Ben O'Connor (Aus) NTT Pro Cycling 5.50.59
2. Hermann Pernsteiner (Aut) Bahrain McLaren + 0.31
3. Thomas De Gendt (Bel) Lotto Soudal + 1.10
4. Ilnur Zakarin (Rus) CCC Team + 1.13
5. Kilian Frankiny (Swi) Groupama-FDJ + 1.55
6. Harm Vanhoucke (Bel) Lotto Soudal + 2.49
7. Davide Villella (Ita) Movistar Team + 3.29
8. Oscar Rodriguez Garaicoechea (Spa) Astana Pro Team s.a.
9. Amanuel Gebreigzabhier (Eri) NTT Pro Cycling + 3.30
10. Jesper Hansen (Den) Cofidis + 4.32
15. João Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep + 5.11
73. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale + 21.38

Tilanne 17/21 etapin jälkeen
1. João Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep 71.41.18
2. Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb + 0.17
3. Jai Hindley (Aus) Team Sunweb + 2.58
4. Tao Geoghegan Hart (GBr) Ineos Grenadiers + 2.59
5. Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren + 3.12
6. Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe + 3.20
7. Vincenzo Nibali (Ita) Trek-Segafredo + 3.31
8. Domenico Pozzovivo (Ita) NTT Pro Cycling + 3.52
9. Patrick Konrad (Aut) Bora-Hansgrohe + 4.11
10. Fausto Masnada (Ita) CCC Team + 4.26
68. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale + 2.19.18
Print
1025

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top