Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 5/2020
      2. Fillari-lehti 3-4/2020
      3. Fillari-lehti 2/2020
      4. Fillari-lehti 1 2020
      5. Fillari-lehti 7/2019
      6. Fillari-lehti 6/2019
      7. Fillari-lehti 5/2019
      8. Fillari-lehti 4/2019
      9. Fillari-lehti 3/2019
      10. Fillari-lehti 2/2019
      11. Fillari-lehti 1 2019
      12. Fillari-lehti 7/2018
      13. Fillari-lehti 6/2018
      14. Fillari-lehti 5/2018
      15. Fillari-lehti 4/2018
      16. Fillari-lehti 3/2018
      17. Fillari-lehti 2/2018
      18. Fillari-lehti 1 2018
      19. Fillari-lehti 7/2017
      20. Fillari-lehti 6/2017
      21. Fillari-lehti 5/2017
      22. Fillari-lehti 4/2017
      23. Fillari-lehti 3/2017
      24. Fillari-lehti 2/2017
      25. Fillari-lehti 1/2017
      26. Fillari-lehti 7/2016
      27. Fillari-lehti 6/2016
      28. Fillari-lehti 5/2016
      29. Fillari-lehti 4/2016
      30. Fillari-lehti 3/2016
      31. Fillari-lehti 2/2016
      32. Fillari-lehti 1/2016
      33. Fillari-lehti 7/2015
      34. Fillari-lehti 6/2015
      35. Fillari-lehti 5/2015
      36. Fillari-lehti 4/2015
      37. Fillari-lehti 3/2015
      38. Fillari-lehti 2/2015
      39. Fillari-lehti 1/2015
      40. Fillari-lehti 7/2014
      41. Fillari-lehti 6/2014
      42. Fillari-lehti 5/2014
      43. Fillari-lehti 4/2014
      44. Fillari-lehti 3/2014
      45. Fillari-lehti 2/2014
      46. Fillari-lehti 1/2014
      47. Fillari-lehti 7/2013
      48. Fillari-lehti 6/2013
      49. Fillari-lehti 5/2013
      50. Fillari-lehti 4/2013
      51. Fillari-lehti 3/2013
      52. Fillari-lehti 2/2013
      53. Fillari-lehti 1/2013
      54. Fillari-lehti 7/2012
      55. Fillari-lehti 6/2012
      56. Fillari-lehti 5/2012
      57. Fillari-lehti 4/2012
      58. Fillari-lehti 3/2012
      59. Fillari-lehti 2/2012
      60. Fillari-lehti 1/2012
      61. Fillari-lehti 7/2011
      62. Fillari-lehti 6/2011
      63. Fillari-lehti 5/2011
      64. Fillari-lehti 4/2011
      65. Fillari-lehti 3/2011
      66. Fillari-lehti 2/2011
      67. Fillari-lehti 1/2011
      68. Fillari-lehti 7/2010
      69. Fillari-lehti 6/2010
      70. Fillari-lehti 5/2010
      71. Fillari-lehti 4/2010
      72. Fillari-lehti 3/2010
      73. Fillari-lehti 2/2010
      74. Fillari-lehti 1/2010
      75. Fillari-lehti 7/2009
      76. Fillari-lehti 6/2009
      77. Fillari-lehti 5/2009
      78. Fillari-lehti 4/2009
      79. Fillari-lehti 3/2009
      80. Fillari-lehti 2/2009
      81. Fillari-lehti 1/2009
      82. Fillari-lehti 7/2008
      83. Fillari-lehti 6/2008
      84. Fillari-lehti 5/2008
      85. Fillari-lehti 4/2008
      86. Fillari-lehti 3/2008
      87. Fillari-lehti 2/2008
      88. Fillari-lehti 1/2008
      89. Fillari-lehti 7/2007
      90. Fillari-lehti 6/2007
      91. Fillari-lehti 5/2007
      92. Fillari-lehti 4/2007
      93. Fillari-lehti 3/2007
      94. Fillari-lehti 2/2007
      95. Fillari-lehti 1/2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. Foorumi
  9. Tapahtumat
  10. Tori
User Menu Search
Close

Tsekki Cerny soolovoittoon Giron erikoisella etapilla
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Tsekki Cerny soolovoittoon Giron erikoisella etapilla

TWD-Länkenin lehdistötiedote

Italian ympäriajon kolmanneksi viimeinen etappi piti olla kilpailun pisin, yli 250 kilometriä. Mutta kun startin aika tuli, lähtöviivalla ei ollutkaan yhtään ajajaa. Syynä oli ajajien ja lähes kaikkien joukkueiden protestointi pitkästä ja heidän mielestään vähän turhasta etapista koleassa sadesäässä. Kolmena edellisenä päivänä oli ajettu kuuden tunnin etappeja, 640 kilometriä ja noin 15 000 nousumetriä. Lisäksi pitkät, useamman tunnin siirtymiset maalipaikkakunnilta hotelleihin olivat ajajille liikaa. Järjestäjillä ei ollut muuta mahdollisuutta kuin lyhentää päivän etappia 124 kilometrin mittaiseksi. Mutta kilpailunjohtajan mukaan keskustelu tulee jatkumaan. Vaikka päätös lyhentämisestä tehtiin, joukkueiden protestointi ei häntä miellyttänyt.

Kilpailun tasamaaetappi ja ryhmälähtoisistä etapeista lyhyin alkoi räväkästi. Kärkeen iski välittömästi kolme ajajaa, mutta irtiottoryhmä kasvoi pian 14 ajajan suuruiseksi. Se ajoi raivokkaasti aikaeroa pääjoukkoon. Pääjoukossa kirimiesten pistekilpailun toisena olevan Peter Saganin Bora - Hansgrohe -joukkue yritti pitää irtiottoryhmän aisoissa ja aikaeron sellaisena, että Saganilla olisi ollut mahdollisuus yrittää vielä kartuttaa pistetiliään.

Boran työ oli kuitenkin turhaa. Aikaero kasvoi hitaasti yli minuutin ja takaa-ajajien jalat alkoivat tyhjentyä. Kun maaliin oli matkaa 55 kilometriä, pääjoukon veto tyssäsi täysin. Bora lopetti vedon ja millään muulla joukkueella ei ollut mitään intressiä ottaa vetovastuuta. Se jäi lopulta kokonaiskilpailun johdossa olevan Wilco Keldermanin Sunweb -joukkueelle, mutta sillä ei ollut mitään kiirettä. Kukaan kärkiryhmäläinen ei uhannut Keldermania, joten ero karkulaisiin alkoi kasvaa kasvamistaan.

Tieto pääjoukon köröttelystä tuli nopeasti kärkiryhmäläisille. He tiesivät, että voittokamppailu käydään heidän kesken. Kun oli päästy reilun 30 kilometrin päähän maalista, kärkiryhmän pilkkominen alkoi. Aktiivisin siinä oli tunninajon maailmanennätyksen haltija Victor Campenaerts (NTT). Muutaman kilometrin kuluttua irtiottoryhmä oli jo kahdessa osassa. Kärkeen päässyt pienempi ryhmä muodostui kuudesta ajajasta.

Kuusikossa ajanut tsekki Josef Cerny (CCC) päätti tehdä oman ratkaisunsa, kun maaliin oli noin 24 kilometriä. Hän iski yksin irti ja viisi muuta jäi katselemaan vähän aikaa toisiaan. Cerny sai etumatkaa parikymmentä sekuntia ja hän taisteli sillä erolla maaliin asti. Victor Campenaerts yritti vielä yksin tsekin takaa-ajoa, mutta ei siinä onnistunut. Hän tuli toiseksi 18 sekuntia jääneenä.

Pääjoukko eli kokonaiskilpailun kärkimiehet apumiehineen ei tällä etapilla rasittanut liikaa jalkojaan. Se tuli maaliin 11 minuuttia ja 43 sekuntia myöhemmin kuin etapin voittaja. Etapilla ei ollut merkitystä kokonaiskilpailuun eikä kirimiesten pistekilpailuun. Wilco Kelderman pukeutuu myös toiseksi viimeiselle etapilla pinkkipaitaan. Kirimiesten paitaa kantaa Jussi Veikkasen johtaman Groupama-FDJ:n Arnaud Demare.

Jaakko Hänninen tuli maaliin pääjoukossa samalla ajalla kuin kokonaiskilpailun kärkimiehet. Hän oli 99:s. Kokonaiskilpailussa hän on nyt 70:s.
- Oli tämä kerta kaikkiaan erikoinen päivä. Aamulla ei ollut protestointien ja neuvottelujen jälkeen tietoa minkä mittainen etappi ajetaan. Sitten tuli päätös ja se tiesi meille siirtymistä joukkueen bussilla uudelle lähtöpaikalle. Kun lähdimme liikkeelle, meillä oli tieto, että ensin on kilometrin neutraali. Mutta sitä ei ollutkaan. Lähtölippu heilahti heti, kun pääsimme liikkeelle. Me olimme joukon keskiosassa, meillä ei ollut mitään mahdollisuutta hatkaan. Eturivi pääsi lähtemään ja meni menojaan. Ja kun lopulta Boran vauhti hyytyi, etappi oli käsitelty, kertoi Jaakko Hänninen.

Seuraavaksi ajetaan 190 kilometrin mäkietappi Alba – Sestriere. Etapin piti kiertää alkuperäisen suunnitelman mukaan Ranskan Alpeilla, mutta ranskalaiset viranomaiset eivät sitä sallineet koronatilanteen vuoksi. Siksi reitti muutettiin niin, että Sestrieren nousu ajetaan kolmesti. Joka tapauksessa hyvin kova päivä tiedossa, kun reitin korkein kohta Sestrieressä on yli kahden kilometrin korkeudessa.

103rd Giro d'Italia (2.UWT)

Etappi 19/21
1. Josef Cerny (Pol) CCC Team 2.30.40
2. Victor Campenaerts (Bel) NTT Pro Cycling + 0.18
3. Jacopo Mosca (Ita) Trek-Segafredo + 0.26
4. Simon Clarke (Aus) EF Pro Cycling s.a.
5. Iljo Keisse (Bel) Deceuninck-Quickstep s.a.
6. Sander Armee (Bel) Lotto Soudal s.a.
7. Albert Torres Barcelo (Spa) Movistar Team + 1.10
8. Simon Pellaud (Swi) Androni Giocattoli-Sidermec s.a.
9. Giovanni Carboni (Ita) Bardiani CSF Faizane' s.a.
10. Alex Dowsett (GBr) Israel Start-Up Nation s.a.
99. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale + 11.43

Tilanne 19/21 etapin jälkeen
1. Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb 80.29.19
2. Jai Hindley (Aus) Team Sunweb + 0.12
3. Tao Geoghegan Hart (GBr) Ineos Grenadiers + 0.15
4. Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren + 1.19
5. Joao Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep + 2.16
6. Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team + 3.59
7. Patrick Konrad (Aut) Bora-Hansgrohe + 5.40
8. Vincenzo Nibali (Ita) Trek-Segafredo + 5.47
9. Fausto Masnada (Ita) Deceuninck-Quickstep + 6.46
10. Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe + 7.28
70. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale + 3.05.46
Print
163

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Osasto: Renkaat Viestin lähetti: StevieRayVehkakoski Lähetetty: 25.11.2020 - 09.04

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: jussi 163 Lähetetty: 25.11.2020 - 08.53

    Osasto: Varusteet Viestin lähetti: AValtava Lähetetty: 24.11.2020 - 22.28

    Osasto: Yhteislenkit ja ajoporukat Viestin lähetti: Portti Lähetetty: 24.11.2020 - 20.23

    Osasto: Jousitus Viestin lähetti: Mikko84 Lähetetty: 24.11.2020 - 15.00

    Osasto: Kilpailut ja pyörätapahtumat Viestin lähetti: MRe Lähetetty: 24.11.2020 - 09.53

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: tobby Lähetetty: 24.11.2020 - 09.09

    Osasto: Yleiset jorinat Viestin lähetti: jcool Lähetetty: 24.11.2020 - 09.02

    Osasto: Fillarisuositukset Viestin lähetti: Jokiniemi 1 Lähetetty: 23.11.2020 - 20.08

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: anssi.tervonen Lähetetty: 23.11.2020 - 18.21

    Osasto: Sähköavusteiset pyörät Viestin lähetti: Laissez Lähetetty: 23.11.2020 - 12.56

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top
    escort bodrum
    escort antalya
    umraniye escort
    srtipe.com izmir escort
    x videos gay banheiro black on blonde porn come sverginare una donna madre e figlio video porno videos porno de jenifer lopez
    implant
    beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort
    replica watches