Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. Palaute
    8. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
User Menu Search
Close

Giron voittotaistelu jatkuu loppuun asti – Sestrieren nousut eivät tuoneet ratkaisua
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Giron voittotaistelu jatkuu loppuun asti – Sestrieren nousut eivät tuoneet ratkaisua

TWD-Länkenin lehdistötiedote

Italian ympäriajossa on jo lähes 3500 kilpailukilometriä takana, mutta voitto ratkeaa vasta sunnuntaina Milanossa ajettavassa 15,7 kilometrin henkilökohtaisessa aika-ajossa. Toiseksi viimeinen 190 kilometrin ja noin 3700 nousumetrin etappi tasoitti kokonaiskilpailun kärjen niin, että kaksi ensimmäistä ovat samalla sekunnilla. Ykkösenä on aikaisempien aika-ajojen tulosten sadasosasekuntien turvin 24-vuotias australialainen Jai Hindley ennen britti Tao Geoghegan Hartia. Näin voitosta nousivat kamppailemaan ajajat, jotka eivät vielä olleet kantaneet johtajanpaitaa tässä kilpailussa.

Toiseksi viimeinen etappi, viimeinen yhteislähtö ja viimeinen vuoristoetappi, ajettiin Albasta Sestriereen yli 2000 metrin korkeuteen. Alkuperäisen etappisuunnitelman mukaan reitin piti mennä Ranskan puolelle ja tulla sieltä Sestriereen maaliin, mutta Ranskan koronatilanne muutti suunnitelmia. Nyt ajettiin lopuksi kolme kertaa Sestrieren nousun päälle.

Etappi alkoi jälleen ison ryhmän irtiotolla. 21 ajajan ryhmässä oli mukana myös muutama kirimies, kuten pistekilpailun johdossa oleva ranskalainen Arnaud Demare. Häntä kiinnostivat 52 kilometrin kohdalla olevan välikirin pisteet. Ne hän ottikin ja lisäsi vain johtomarginaaliaan toisena olevaan Peter Saganiin.

Irtiottoryhmä hajosi, kun ensimmäisen kerran ylitettiin Sestriere. Silloin maaliin oli matkaa reilu 50 kilometriä. Takana pääjoukossa kokonaistilanteessa kolmantena olleen Tao Geoghegan Hartin Ineos Grenadiers -joukkue aloitti oman vetonsa pääjoukon kärjessä. Astana oli tehnyt vetotöitä pitkään, mutta sen voima ei riittänyt ajaa karkulaisia kiinni. Ineosilla oli suunnitelma ja se näytti olevan tehokas. Pääjoukko harveni ja iso harvennus tapahtui, kun pääjoukko ylitti toisen kerran Sestrieren.

Ineosin ja erityisesti sen hirmukunnossa olevan Rohan Dennisin veto kärjessä pudotti ison joukon kokonaiskilpailun kärkimiehiä. Loppujen lopuksi Dennisin takapyörässä pysyivät vain Ineosin ykkösmies Tao Geoghegan Hart ja Jai Hindley (Sunweb). Kolmikon mukana oli välillä alkuperäisestä irtoryhmäläisiä, mutta he eivät kestäneet Dennisin vetoa. Vauhdista putosivat jo aikaisemmin kilpailun johdossa ollut Hindleyn joukkuetoveri Wilco Kelderman, neljäntenä ollut Pello Bilbao, viidentenä ollut Joao Almeida ja muut kärkimiehet.

Kolmikko Dennis - Geoghegan Hart – Hindley nousi yhdessä kolmannen nousun viimeisiä kilometrejä. Kun maaliin oli hieman yli kolme kilometriä, Hindley yritti omaa iskuaan. Geoghegan Hart oli kuitenkin valppaana ja hyvävoimaisena. Hindley ei päässyt karkuun, vaikka teki uuden yrityksen kilometri myöhemmin. Kaksikko tuli lopun rintarinnan ja ratkaisu meni aivan loppuun. Siinä britti Geoghegan Hart oli vahvempi. Hindley oli toinen ja Ineosin voiton avaimena ollut Rohan Dennis kolmantena. Pitkään johtajan pinkkipaitaa kantanut Joao Almeida nousi lopussa hyvin ja sijoittui neljänneksi minuutin ja yhden sekunnin voittajalle jääneenä.

Kokonaiskilpailun johdossa on Jai Hindley, mutta samalla ajalla toisena on Tao Geoghegan Hart. Kolmantena on Wilco Kelderman. Hän on jäänyt jo hieman yli puolitoista minuuttia.

Ensimmäistä isoa ympäriajoaan ajava Jaakko Hänninen tuli maaliin sijalla 86 vajaan 28 minuuttia voittajan perässä. Näin suomalaiselta puuttuu vain päätösetappi, jotta Italian ympäriajo on suoritettu kunniakkaasti.

- Viimeinen maantie-etappi ajettu. Minulle myös tämä päivä oli pullo- ja tuulenhalkomishommia. Näyttää siltä, että saavutimme ennakkoon asetettuihin tavoitteisiin nähden todella hyvät kokonaissijoitukset (parhaina 16. Paret-Peintre ja 17. Warbasse). Erot sijoitusten molemmin puolin ovat isot, joten päätösetapin ei pitäisi tuoda muutoksia sijoituksiin. Joukkueen sijoitukset lämmittävät mieltä. On mukava nähdä, että joukkueen eteen tehty oma työ ei ole mennyt hukkaan, summasi Jaakko Hänninen.

Päätösetappi on 15,7 kilometrin aika-ajo. Se ajetaan 16 kilometriä Milanon ulkopuolella sijaitsevasta Cernusco sul Naviglosta Milanoon. Reitti on profiililtaan tasainen.

103. Giro d'Italia (2.UWT)

Etappi 20/21 Alba - Sestriere (190 km)
1. Tao Geoghegan Hart (GBr) Ineos Grenadiers 4.52.45
2. Jai Hindley (Aus) Team Sunweb s.a.
3. Rohan Dennis (Aus) Ineos Grenadiers + 0.25
4. Joao Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep + 1.01
5. Andrea Vendrame (Ita) AG2R la Mondiale + 1.34
6. Einer Augusto Rubio Reyes (Col) Movistar Team + 1.35
7. Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren s.a.
8. Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb s.a.
9. Attila Valter (Hun) CCC Team + 1.48
10. James Knox (GBr) Deceuninck-Quickstep + 2.00
86. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale + 27.45

Tilanne 20/21 etapin jälkeen
1. Jai Hindley (Aus) Team Sunweb 85.22.07
2. Tao Geoghegan Hart (GBr) Ineos Grenadiers s.a.
3. Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb + 1.32
4. Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren + 2.51
5. Joao Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep + 3.14
6. Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team + 6.32
7. Vincenzo Nibali (Ita) Trek-Segafredo + 7.46
8. Patrick Konrad (Aut) Bora-Hansgrohe + 8.05
9. Fausto Masnada (Ita) Deceuninck-Quickstep + 9.24
10. Hermann Pernsteiner (Aut) Bahrain McLaren + 10.08
73. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale 3.33.28
Print
807

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Osasto: Kyselyt ja gallupit Viestin lähetti: Velospede Lähetetty: 14.08.2022 - 22.40

    Osasto: Off-topic Viestin lähetti: arctic biker Lähetetty: 14.08.2022 - 21.46

    Osasto: Kilpailut ja pyörätapahtumat Viestin lähetti: henkka010 Lähetetty: 14.08.2022 - 21.26

    Osasto: Jousitus Viestin lähetti: rettee Lähetetty: 14.08.2022 - 20.12

    Osasto: Yleiset jorinat Viestin lähetti: grimmari Lähetetty: 14.08.2022 - 20.05

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: tobi Lähetetty: 14.08.2022 - 11.20

    Osasto: Kyselyt ja gallupit Viestin lähetti: Velospede Lähetetty: 13.08.2022 - 23.27

    Osasto: Yleiset jorinat Viestin lähetti: Polkupyöräwiki Lähetetty: 13.08.2022 - 12.04

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: Ari ravaska Lähetetty: 13.08.2022 - 11.19

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top