Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 5/2020
      2. Fillari-lehti 3-4/2020
      3. Fillari-lehti 2/2020
      4. Fillari-lehti 1 2020
      5. Fillari-lehti 7/2019
      6. Fillari-lehti 6/2019
      7. Fillari-lehti 5/2019
      8. Fillari-lehti 4/2019
      9. Fillari-lehti 3/2019
      10. Fillari-lehti 2/2019
      11. Fillari-lehti 1 2019
      12. Fillari-lehti 7/2018
      13. Fillari-lehti 6/2018
      14. Fillari-lehti 5/2018
      15. Fillari-lehti 4/2018
      16. Fillari-lehti 3/2018
      17. Fillari-lehti 2/2018
      18. Fillari-lehti 1 2018
      19. Fillari-lehti 7/2017
      20. Fillari-lehti 6/2017
      21. Fillari-lehti 5/2017
      22. Fillari-lehti 4/2017
      23. Fillari-lehti 3/2017
      24. Fillari-lehti 2/2017
      25. Fillari-lehti 1/2017
      26. Fillari-lehti 7/2016
      27. Fillari-lehti 6/2016
      28. Fillari-lehti 5/2016
      29. Fillari-lehti 4/2016
      30. Fillari-lehti 3/2016
      31. Fillari-lehti 2/2016
      32. Fillari-lehti 1/2016
      33. Fillari-lehti 7/2015
      34. Fillari-lehti 6/2015
      35. Fillari-lehti 5/2015
      36. Fillari-lehti 4/2015
      37. Fillari-lehti 3/2015
      38. Fillari-lehti 2/2015
      39. Fillari-lehti 1/2015
      40. Fillari-lehti 7/2014
      41. Fillari-lehti 6/2014
      42. Fillari-lehti 5/2014
      43. Fillari-lehti 4/2014
      44. Fillari-lehti 3/2014
      45. Fillari-lehti 2/2014
      46. Fillari-lehti 1/2014
      47. Fillari-lehti 7/2013
      48. Fillari-lehti 6/2013
      49. Fillari-lehti 5/2013
      50. Fillari-lehti 4/2013
      51. Fillari-lehti 3/2013
      52. Fillari-lehti 2/2013
      53. Fillari-lehti 1/2013
      54. Fillari-lehti 7/2012
      55. Fillari-lehti 6/2012
      56. Fillari-lehti 5/2012
      57. Fillari-lehti 4/2012
      58. Fillari-lehti 3/2012
      59. Fillari-lehti 2/2012
      60. Fillari-lehti 1/2012
      61. Fillari-lehti 7/2011
      62. Fillari-lehti 6/2011
      63. Fillari-lehti 5/2011
      64. Fillari-lehti 4/2011
      65. Fillari-lehti 3/2011
      66. Fillari-lehti 2/2011
      67. Fillari-lehti 1/2011
      68. Fillari-lehti 7/2010
      69. Fillari-lehti 6/2010
      70. Fillari-lehti 5/2010
      71. Fillari-lehti 4/2010
      72. Fillari-lehti 3/2010
      73. Fillari-lehti 2/2010
      74. Fillari-lehti 1/2010
      75. Fillari-lehti 7/2009
      76. Fillari-lehti 6/2009
      77. Fillari-lehti 5/2009
      78. Fillari-lehti 4/2009
      79. Fillari-lehti 3/2009
      80. Fillari-lehti 2/2009
      81. Fillari-lehti 1/2009
      82. Fillari-lehti 7/2008
      83. Fillari-lehti 6/2008
      84. Fillari-lehti 5/2008
      85. Fillari-lehti 4/2008
      86. Fillari-lehti 3/2008
      87. Fillari-lehti 2/2008
      88. Fillari-lehti 1/2008
      89. Fillari-lehti 7/2007
      90. Fillari-lehti 6/2007
      91. Fillari-lehti 5/2007
      92. Fillari-lehti 4/2007
      93. Fillari-lehti 3/2007
      94. Fillari-lehti 2/2007
      95. Fillari-lehti 1/2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. Foorumi
  9. Tapahtumat
  10. Tori
User Menu Search
Close

Giron voittotaistelu jatkuu loppuun asti – Sestrieren nousut eivät tuoneet ratkaisua
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Giron voittotaistelu jatkuu loppuun asti – Sestrieren nousut eivät tuoneet ratkaisua

TWD-Länkenin lehdistötiedote

Italian ympäriajossa on jo lähes 3500 kilpailukilometriä takana, mutta voitto ratkeaa vasta sunnuntaina Milanossa ajettavassa 15,7 kilometrin henkilökohtaisessa aika-ajossa. Toiseksi viimeinen 190 kilometrin ja noin 3700 nousumetrin etappi tasoitti kokonaiskilpailun kärjen niin, että kaksi ensimmäistä ovat samalla sekunnilla. Ykkösenä on aikaisempien aika-ajojen tulosten sadasosasekuntien turvin 24-vuotias australialainen Jai Hindley ennen britti Tao Geoghegan Hartia. Näin voitosta nousivat kamppailemaan ajajat, jotka eivät vielä olleet kantaneet johtajanpaitaa tässä kilpailussa.

Toiseksi viimeinen etappi, viimeinen yhteislähtö ja viimeinen vuoristoetappi, ajettiin Albasta Sestriereen yli 2000 metrin korkeuteen. Alkuperäisen etappisuunnitelman mukaan reitin piti mennä Ranskan puolelle ja tulla sieltä Sestriereen maaliin, mutta Ranskan koronatilanne muutti suunnitelmia. Nyt ajettiin lopuksi kolme kertaa Sestrieren nousun päälle.

Etappi alkoi jälleen ison ryhmän irtiotolla. 21 ajajan ryhmässä oli mukana myös muutama kirimies, kuten pistekilpailun johdossa oleva ranskalainen Arnaud Demare. Häntä kiinnostivat 52 kilometrin kohdalla olevan välikirin pisteet. Ne hän ottikin ja lisäsi vain johtomarginaaliaan toisena olevaan Peter Saganiin.

Irtiottoryhmä hajosi, kun ensimmäisen kerran ylitettiin Sestriere. Silloin maaliin oli matkaa reilu 50 kilometriä. Takana pääjoukossa kokonaistilanteessa kolmantena olleen Tao Geoghegan Hartin Ineos Grenadiers -joukkue aloitti oman vetonsa pääjoukon kärjessä. Astana oli tehnyt vetotöitä pitkään, mutta sen voima ei riittänyt ajaa karkulaisia kiinni. Ineosilla oli suunnitelma ja se näytti olevan tehokas. Pääjoukko harveni ja iso harvennus tapahtui, kun pääjoukko ylitti toisen kerran Sestrieren.

Ineosin ja erityisesti sen hirmukunnossa olevan Rohan Dennisin veto kärjessä pudotti ison joukon kokonaiskilpailun kärkimiehiä. Loppujen lopuksi Dennisin takapyörässä pysyivät vain Ineosin ykkösmies Tao Geoghegan Hart ja Jai Hindley (Sunweb). Kolmikon mukana oli välillä alkuperäisestä irtoryhmäläisiä, mutta he eivät kestäneet Dennisin vetoa. Vauhdista putosivat jo aikaisemmin kilpailun johdossa ollut Hindleyn joukkuetoveri Wilco Kelderman, neljäntenä ollut Pello Bilbao, viidentenä ollut Joao Almeida ja muut kärkimiehet.

Kolmikko Dennis - Geoghegan Hart – Hindley nousi yhdessä kolmannen nousun viimeisiä kilometrejä. Kun maaliin oli hieman yli kolme kilometriä, Hindley yritti omaa iskuaan. Geoghegan Hart oli kuitenkin valppaana ja hyvävoimaisena. Hindley ei päässyt karkuun, vaikka teki uuden yrityksen kilometri myöhemmin. Kaksikko tuli lopun rintarinnan ja ratkaisu meni aivan loppuun. Siinä britti Geoghegan Hart oli vahvempi. Hindley oli toinen ja Ineosin voiton avaimena ollut Rohan Dennis kolmantena. Pitkään johtajan pinkkipaitaa kantanut Joao Almeida nousi lopussa hyvin ja sijoittui neljänneksi minuutin ja yhden sekunnin voittajalle jääneenä.

Kokonaiskilpailun johdossa on Jai Hindley, mutta samalla ajalla toisena on Tao Geoghegan Hart. Kolmantena on Wilco Kelderman. Hän on jäänyt jo hieman yli puolitoista minuuttia.

Ensimmäistä isoa ympäriajoaan ajava Jaakko Hänninen tuli maaliin sijalla 86 vajaan 28 minuuttia voittajan perässä. Näin suomalaiselta puuttuu vain päätösetappi, jotta Italian ympäriajo on suoritettu kunniakkaasti.

- Viimeinen maantie-etappi ajettu. Minulle myös tämä päivä oli pullo- ja tuulenhalkomishommia. Näyttää siltä, että saavutimme ennakkoon asetettuihin tavoitteisiin nähden todella hyvät kokonaissijoitukset (parhaina 16. Paret-Peintre ja 17. Warbasse). Erot sijoitusten molemmin puolin ovat isot, joten päätösetapin ei pitäisi tuoda muutoksia sijoituksiin. Joukkueen sijoitukset lämmittävät mieltä. On mukava nähdä, että joukkueen eteen tehty oma työ ei ole mennyt hukkaan, summasi Jaakko Hänninen.

Päätösetappi on 15,7 kilometrin aika-ajo. Se ajetaan 16 kilometriä Milanon ulkopuolella sijaitsevasta Cernusco sul Naviglosta Milanoon. Reitti on profiililtaan tasainen.

103. Giro d'Italia (2.UWT)

Etappi 20/21 Alba - Sestriere (190 km)
1. Tao Geoghegan Hart (GBr) Ineos Grenadiers 4.52.45
2. Jai Hindley (Aus) Team Sunweb s.a.
3. Rohan Dennis (Aus) Ineos Grenadiers + 0.25
4. Joao Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep + 1.01
5. Andrea Vendrame (Ita) AG2R la Mondiale + 1.34
6. Einer Augusto Rubio Reyes (Col) Movistar Team + 1.35
7. Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren s.a.
8. Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb s.a.
9. Attila Valter (Hun) CCC Team + 1.48
10. James Knox (GBr) Deceuninck-Quickstep + 2.00
86. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale + 27.45

Tilanne 20/21 etapin jälkeen
1. Jai Hindley (Aus) Team Sunweb 85.22.07
2. Tao Geoghegan Hart (GBr) Ineos Grenadiers s.a.
3. Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb + 1.32
4. Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren + 2.51
5. Joao Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep + 3.14
6. Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team + 6.32
7. Vincenzo Nibali (Ita) Trek-Segafredo + 7.46
8. Patrick Konrad (Aut) Bora-Hansgrohe + 8.05
9. Fausto Masnada (Ita) Deceuninck-Quickstep + 9.24
10. Hermann Pernsteiner (Aut) Bahrain McLaren + 10.08
73. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale 3.33.28
Print
176

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Osasto: Varusteet Viestin lähetti: k2x80w Lähetetty: 27.11.2020 - 15.50

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: Peksi80 Lähetetty: 27.11.2020 - 11.24

    Osasto: Kyselyt ja gallupit Viestin lähetti: Lauri H Lähetetty: 26.11.2020 - 15.22

    Osasto: Kaupat Viestin lähetti: nure Lähetetty: 26.11.2020 - 10.17

    Osasto: Yleiset jorinat Viestin lähetti: Peki666 Lähetetty: 26.11.2020 - 08.56

    Osasto: Renkaat Viestin lähetti: StevieRayVehkakoski Lähetetty: 25.11.2020 - 09.04

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: jussi 163 Lähetetty: 25.11.2020 - 08.53

    Osasto: Varusteet Viestin lähetti: AValtava Lähetetty: 24.11.2020 - 22.28

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top
    escort bodrum
    escort antalya
    umraniye escort
    srtipe.com izmir escort
    x videos gay banheiro black on blonde porn come sverginare una donna madre e figlio video porno videos porno de jenifer lopez
    implant
    beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort
    replica watches