Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 5/2020
      2. Fillari-lehti 3-4/2020
      3. Fillari-lehti 2/2020
      4. Fillari-lehti 1 2020
      5. Fillari-lehti 7/2019
      6. Fillari-lehti 6/2019
      7. Fillari-lehti 5/2019
      8. Fillari-lehti 4/2019
      9. Fillari-lehti 3/2019
      10. Fillari-lehti 2/2019
      11. Fillari-lehti 1 2019
      12. Fillari-lehti 7/2018
      13. Fillari-lehti 6/2018
      14. Fillari-lehti 5/2018
      15. Fillari-lehti 4/2018
      16. Fillari-lehti 3/2018
      17. Fillari-lehti 2/2018
      18. Fillari-lehti 1 2018
      19. Fillari-lehti 7/2017
      20. Fillari-lehti 6/2017
      21. Fillari-lehti 5/2017
      22. Fillari-lehti 4/2017
      23. Fillari-lehti 3/2017
      24. Fillari-lehti 2/2017
      25. Fillari-lehti 1/2017
      26. Fillari-lehti 7/2016
      27. Fillari-lehti 6/2016
      28. Fillari-lehti 5/2016
      29. Fillari-lehti 4/2016
      30. Fillari-lehti 3/2016
      31. Fillari-lehti 2/2016
      32. Fillari-lehti 1/2016
      33. Fillari-lehti 7/2015
      34. Fillari-lehti 6/2015
      35. Fillari-lehti 5/2015
      36. Fillari-lehti 4/2015
      37. Fillari-lehti 3/2015
      38. Fillari-lehti 2/2015
      39. Fillari-lehti 1/2015
      40. Fillari-lehti 7/2014
      41. Fillari-lehti 6/2014
      42. Fillari-lehti 5/2014
      43. Fillari-lehti 4/2014
      44. Fillari-lehti 3/2014
      45. Fillari-lehti 2/2014
      46. Fillari-lehti 1/2014
      47. Fillari-lehti 7/2013
      48. Fillari-lehti 6/2013
      49. Fillari-lehti 5/2013
      50. Fillari-lehti 4/2013
      51. Fillari-lehti 3/2013
      52. Fillari-lehti 2/2013
      53. Fillari-lehti 1/2013
      54. Fillari-lehti 7/2012
      55. Fillari-lehti 6/2012
      56. Fillari-lehti 5/2012
      57. Fillari-lehti 4/2012
      58. Fillari-lehti 3/2012
      59. Fillari-lehti 2/2012
      60. Fillari-lehti 1/2012
      61. Fillari-lehti 7/2011
      62. Fillari-lehti 6/2011
      63. Fillari-lehti 5/2011
      64. Fillari-lehti 4/2011
      65. Fillari-lehti 3/2011
      66. Fillari-lehti 2/2011
      67. Fillari-lehti 1/2011
      68. Fillari-lehti 7/2010
      69. Fillari-lehti 6/2010
      70. Fillari-lehti 5/2010
      71. Fillari-lehti 4/2010
      72. Fillari-lehti 3/2010
      73. Fillari-lehti 2/2010
      74. Fillari-lehti 1/2010
      75. Fillari-lehti 7/2009
      76. Fillari-lehti 6/2009
      77. Fillari-lehti 5/2009
      78. Fillari-lehti 4/2009
      79. Fillari-lehti 3/2009
      80. Fillari-lehti 2/2009
      81. Fillari-lehti 1/2009
      82. Fillari-lehti 7/2008
      83. Fillari-lehti 6/2008
      84. Fillari-lehti 5/2008
      85. Fillari-lehti 4/2008
      86. Fillari-lehti 3/2008
      87. Fillari-lehti 2/2008
      88. Fillari-lehti 1/2008
      89. Fillari-lehti 7/2007
      90. Fillari-lehti 6/2007
      91. Fillari-lehti 5/2007
      92. Fillari-lehti 4/2007
      93. Fillari-lehti 3/2007
      94. Fillari-lehti 2/2007
      95. Fillari-lehti 1/2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. Foorumi
  9. Tapahtumat
  10. Tori
User Menu Search
Close

Hyvinkään Sakari Lehtinen voittoon Kokonniemessä
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Hyvinkään Sakari Lehtinen voittoon Kokonniemessä

Akilles Green Teamin lehdistötiedote ja kuva Jonathan Ewalds

Sitten 90-luvun Porvoossa ei ole cyclocross-kisaa nähty. Sunnuntaina järjestetty Kokonniemen cyclocross-kisa keräsi heti ennätyksellisen osanottajajoukon, kaikkiaan 163 kilpailijaa lähti tavoittelemaan voittoja HEL CX Cupin eri sarjoissa. Päivän odotetuin lähtö oli yleisen sarjan kilpa, johon Akilles Green Teamillä oli heittää lähes kaikki parhaat ajajansa maantieajon Suomen mestari ja Virossa puoliammattilaisena ajava Antti-Jussi Juntunen kärjessä. Puolimatkaan saakka näytti siltä, että on syntymässä suorastaan eeppinen taistelu kovana maastopyöräilijänä tunnetun Sakari Lehtisen ja Akilleen Juntusen välillä. Pelin ratkaisi kuitenkin rapa ja kura, jotka sotkivat Juntusen pyörän voimansiirron eli vaihteiston. Juntusen nilkuttaessa varikolle ja vaihtaessa pyörää, Lehtinen repi runsaan parin sadan metrin kaulan voittoon saakka.

Yleisen sarja kisa pyörähti käyntiin kovalla tempolla, kärkiseitsikko eteni pian Juntusen johdolla, mukana olivat Lehtinen, edellisen kisan voittaja Mikko Kupiainen, Heikki Niskakangas, Akilleen Veeti Vainio ja Jaakko Sillankorva, cupin johtaja Dani Härginen.

Juntusen pitämässä kovassa vauhdissa pysyivät parhaiten Lehtinen, Kupiainen ja Niskakangas. Sillankorva, Vainio ja Härginen kammottelivat reilut satametriä jääneenä. Radan profiili, lukuisat mutkat, jyrkät lyhyet nousut, upottava hiekka, rapa ja kura asettivat tekniikan ja ajajan kestävyysmoottorin koetteille sykkeiden huidellessa tunnin mittaisessa koettelemuksessa maksimissa tai sen tuntumassa. Veeti Vainion tekniikka oikkuili verraten alussa, Dani Härgisen ketjut hyppäsivät pois päältä, mutta kova sadatus ja pelko putoamisesta auttoivat saamaan ketjut paikoilleen, silti miehiä lappasi liukkaasti ohi. Sitten oli Kupiaisella ongelmia, varikkopysähdys vei tolkuttomasti aikaa, ja peli oli pelattu.

Juntusen ja Lehtisen johtokaksikko oli jo siinä vaiheessa irronnut muista. Vastakkain oli kaksi erilaista ajajaa, voimapesä Juntunen ja gasellin kepeä Lehtinen. Ilmassa alkoi olla suuren eeppisen taistelun tuntua. Ajoälyä rutkasti omaava Juntunen teki kovan iskun Lehtisen takaa, kun Lehtinen kaivoi geeliä takataskusta, ja eroa tuli reilusti, mutta Juntusen epäonneksi takakierroksella hänen ketjunsa pomppasivat pois paikoiltaan, ja Lehtinen pääsi karkuun, kun Juntunen raahautui varikolle pyörän vaihtoon. Sakari Lehtisestä leivottiin näin osakilpailun voittaja. Akilleen Juntunen ajoi toiseksi ja kolmas oli Heikki Niskakangas, Dani Härginen neljäs ja Akilleen Jaakko Sillankorva viides.

Juntunen oli ollut armeijan harmaissa vanikan purennassa ja perusasioita läpi käymässä. Parasta terävyyttä ei ollut.
- Oli hyvä saada pitkästä aikaa kipua alle ennen ensi viikon Suomen mestaruus -kilpailua. Nää tekniikkamurheet on osa kisan luonnetta,” kommentoi kisaa Akilles Green Teamin Antti-Jussi Juntunen eikä ollut tappiosta millänsäkään.

Naisten kisan voiton otti Kaisa Salmela, toinen oli nuori huippulahjakkuus vasta 17-vuotias Anniina Ahtosalo ja kolmas Noora Kanerva. Akilles Green Teamin ajajista voiton otti N14-sarjassa Ellen Jordas, KAT3-sarjassa toiseksi sijoittui Oskari Kantonen, Björn Jordas voitti harrastesarjan.

Päivän voittoisin nimi oli kuitenkin Rajamäen Kehityksen Borremans. Nuorten ryhmää monipuolisesti valmentavan Erwin Borremansin lapset Lotte ja Kasper ottivat omien sarjojensa voitot, hänen pari muuta suojattiaan voittivat myös omat sarjansa ja Erwin itse KAT3-sarjan voiton. Erwin Borremansin johtoajatuksena on positiivinen ote, lasten monipuolinen ja monilajinen valmentaminen ja hapenottokyvyn pitkäjänteinen kehittäminen. Tästä Borremansin tiimistä varmasti kuullaan tulevaisuudessa.

- Meillä kisajärjestelyt onnistuivat täydellisesti, meillä oli hyvä valmisteluporukka, erinomaiset ratamestarit Patrik Arola ja Jonathan Ewalds, HEL CX:n kisaorganisaatio antoi enemmän kuin täyden tuen projektillemme. Kaupungin Liikuntatoimi oli kaikissa asioissa myötäsukaan ja toimi kuin ajatus. Ennätysosallistujakaarti ja innostunut yleisö osoitti, että cyclocross on kasvamassa ulos pienen sisäpiirin harrastuksesta isoksi kisalajiksi Suomessa,” kommentoi kisaa Akilles Green Teamin ja seuran pyöräilyjaoston puheenjohtaja Ari Långsjö.

Cyclocross sai alkunsa Ranskasta ja on levinnyt sittemmin nykyisiin mahtimaihin Belgiaan ja Hollantiin. Näissä maissa se toimii kotimaista murtomaahiihtoa vastaavana pyöräilyn talvilajina. Cyclocross-kisat tyypillisesti koostuvat useista 2,5-3,5 kilometrin mittaisista kierroksista, jotka kulkevat hyvin vaihtelevissa maastoissa poluilla, niityillä, hiekalla ja asfaltilla.
Print
275

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Osasto: Varusteet Viestin lähetti: k2x80w Lähetetty: 27.11.2020 - 15.50

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: Peksi80 Lähetetty: 27.11.2020 - 11.24

    Osasto: Kyselyt ja gallupit Viestin lähetti: Lauri H Lähetetty: 26.11.2020 - 15.22

    Osasto: Kaupat Viestin lähetti: nure Lähetetty: 26.11.2020 - 10.17

    Osasto: Yleiset jorinat Viestin lähetti: Peki666 Lähetetty: 26.11.2020 - 08.56

    Osasto: Renkaat Viestin lähetti: StevieRayVehkakoski Lähetetty: 25.11.2020 - 09.04

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: jussi 163 Lähetetty: 25.11.2020 - 08.53

    Osasto: Varusteet Viestin lähetti: AValtava Lähetetty: 24.11.2020 - 22.28

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top
    escort bodrum
    escort antalya
    umraniye escort
    srtipe.com izmir escort
    x videos gay banheiro black on blonde porn come sverginare una donna madre e figlio video porno videos porno de jenifer lopez
    implant
    beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort
    replica watches