Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. Palaute
    8. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
User Menu Search
Close

Saksalainen Kämna karkasi alamäessä voittoon – Hänninen näki valoa
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Saksalainen Kämna karkasi alamäessä voittoon – Hänninen näki valoa

TWD-Länkenin lehdistötiedote. Kuva AG2R Citroën

Katalonian ympäriajossa ajettiin kilpailun toinen yli 200 kilometrin etappi. Ja se ajettiinkin hyvin vauhdikkaasti, kun kilpailun voittaja 24-vuotias saksalainen Lennart Kämna (Bora-Hangsrohe) ylitti maalilinjan alle neljään ja puoleen tuntiin. Etapin puoleenväliin oli ajettu yli 46 km/h -vauhtia.

Etappi oli varsin mielenkiintoinen. Ensin ei meinannut löytyä kärkeen hyvää irtiottoryhmää, ja lopulta se muodostui monesta pienemmästä ryhmästä. Ja mikä ilahduttavinta, mukana oli myös Jaakko Hänninen.

Kun maaliin oli matkaa hieman yli 50 kilometriä, kärkeen muodostuneesta 45 ajajan ryhmästä irtosi Deceuninck-QuickStepin ranskalainen tempomestari Rémi Cavagna. Hän sai soolollaan parhaimmillaan noin kahden minuutin eron, kun lähdettiin nousemaan viimeistä, noin seitsemän kilometrin 1. kategorian nousua. Mäen päällä Cavagna ajettiin kiinni ja 45 ajajan joukko oli hajonnut pieniin osiin. Ja takaa tullut kokonaiskilpailun johtoajajien ryhmä poimi osan kärkiryhmästä pudonneista ajajista, kuten Jaakko Hännisen.

Mäen päältä oli maaliin 26 kilometriä. Alamäessä oli kovaa yritystä ja kun maaliin oli vajaa 10 kilometriä, saksalainen Lennart Kämna pääsi muilta karkuun. Hän tuli maaliin soolona reilu puoli minuuttia ennen takaa-ajajiaan. Kokonaiskilpailun kärkimiesten ryhmä ylitti maalilinjan noin kaksi minuuttia voittajan perässä. Ja tässä ryhmässä oli myös Jaakko Hänninen.

Etapilla ei ollut vaikutusta kokonaiskilpailun kärkisijoituksiin.
- Pikkuisia säätöjä satulaan ja tänään oli ensimmäinen päivä, kun jalat eivät olleet tukossa jo alussa. Löysin itseni pienemmästä porukasta meidän Bob Jungelsin ja François Bidardin kanssa reilun tunnin ajon jälkeen. Kaikki tiedostivat, että irtiotolla on isot mahdollisuudet etappivoittoon, joten koko päivä ajettiin kohtuullista tempoa. Viimeisessä nousussa jaloistani loppuivat paukut, mutta sinnittelin takaa tuleen pääjoukon kyydissä maaliin. Vaikeiden ensimmäisten etappien jälkeen tämä toi jo valoa tunnelin päähän, kertasi Jaakko Hänninen etapin tapahtumia omalta kannaltaan.

Lauantaina ajetaan 194 kilometrin etappi Tarragona – Mataró. Profiililtaan se on hyvin vaihteleva etappi, jossa hyvällä irtiottoryhmällä on jälleen voittomahdollisuudet. Ja myös tämä etappi saataneen ajaa hyvässä kevätsäässä.

100. Volta Ciclista a Catalunya (2.UWT)
5/7 etappi La Pobla de Segur – Manresa 201,5 km
1. Lennard Kämna (Saksa) Bora-Hansgrohe 4.29.13
2. Ruben Guerreiro (Portugali) EF Education-Nippo + 0.39
3. Mikel Bizkarra Etxegibel (Espanja) Euskaltel-Euskadi + 0.42
4. Dion Smith (Uusi-Seelanti) Team BikeExchange + 0.44
5. Daniel Martin (Irlanti) Israel Start-up Nation s.a.
6. Matej Mohoric (Slovenia) Bahrain Victorious s.a.
7. James Knox (Iso-Britannia) Deceuninck-QuickStep s.a.
8. Attila Valter (Unkari) Groupama-FDJ s.a.,
9. Rigoberto Uran (Kolumbia) EF Education-Nippo s.a.
10. Steven Kruijswijk (Hollanti) Jumbo-Visma s.a.

69. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 1.59

Tilanne 5/7 etapin jälkeen
1. Adam Yates (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers 18.45.27
2. Richie Porte (Australia) Ineos Grenadiers + 0.45
3. Geraint Thomas (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers + 0.49
4. Alejandro Valverde (Espanja) Movistar Team + 1.03
5. Wilco Kelderman (Hollanti) Bora-Hansgrohe
6. Esteban Chaves Rubio (Kolumbia) Team BikeExchange + 1.04
7. João Almeida (Portugalia) Deceuninck-QuickStep + 1.07
8. Hugh Carthy (Iso-Britannia) EF Education-Nippo + 1.20
9. Sepp Kuss (USA) Jumbo-Visma + 1.29
10. Simon Yates (Iso-Britannia) Team BikeExchange + 1.32

88. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 50.49
Print
838

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top