Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. Foorumi
  9. Tapahtumat
  10. Tori
User Menu Search
Close

Kovan päivän dramaattinen loppu – Woods johtoon Sveitsissä
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Kovan päivän dramaattinen loppu – Woods johtoon Sveitsissä

TWD-Länkenin lehdistötiedote

Viisi tuntia satulassa, 161 kilometriä vuoristoa, 4600 nousumetriä, muutaman asteen lämpötila, vesi- ja räntäsade sekä liukkaat tiet. Siinä vappupäivän puitteet Tour de Romandien voittotaistelulle viidennellä etapilla, joka päättyi lumihankien keskelle yli 2000 metriin. Voiton vei dramaattisen lopun jälkeen kanadalainen Michael Woods (Israel Start-up Nation).

Järjestäjät aikaistivat päivän etapin lähtöaikaa kahdella tunnilla, sillä sääennusteissa loppunousuun ja sen päälle oli odotettavissa lumisadetta. Aikaistettu startti säästi pyöräilijät sateelta ensimmäisen 50 kilometrin ajan. Mutta 110 kilometriä ajettiin sateessa. Tuomaristo neutralisoi kilpailun kolmen kilometrin ajaksi, kun viimeinen nousu ennen maalimäkeä oli ajettu ja lähdettiin vaativaan ja liukkaaseen alamäkeen.

Etapin alussa lähti seitsemän ajajan irtiotto, joka sai suurimmillaan noin seitsemän minuutin aikaeron pääjoukkoon. Pääjoukossa ajaneilla kokonaiskilpailun kärkimiesten joukkueilla oli vahva ajatus, että karkulaiset ajetaan kiinni viimeisessä noin 21 kilometrin nousussa. Ja niin kävikin, vaikka tanskalainen Magnus Cort Nielsen (EF Education – Nippo) yrittikin kaikkensa. Hän tuli kiinni nousun viimeisillä kilometreillä.

Viimeiset kilometrit vaativassa nousussa olivat kovaa taistelua etappivoitosta ja kokonaiskilpailun johdosta. Päivän etapille johdossa lähtenyt Marc Soler (Movistar) ei pystynyt vastaamaan haastajiensa hyökkäykseen. Aktiivisin oli Michael Woods sekä Ineos Grenadiersin britti Geraint Thomas. Jaakko Hännisen joukkueen australialainen Ben O’Connor oli myös vahva viimeisten kilometrien aikana. Hän ei kuitenkaan päässyt Woodsin ja Thomasin kanssa viimeisille sadoille metreille. Nämä kaksi näyttivät ratkaisevan voiton ja kilpailun johtajanpaita oli menossa Thomasille. Mutta noin 50 metriä ennen maaliviivaa tapahtui Thomasille harmittava kaatuminen. Hänen kätensä lipesi ohjaustangosta ja sen seurauksena etupyörä lähti alta ja britti kellahti nurin. Hän menetti kaatumisessaan aikaa runsaasti ja myös Ben O’Connor ehti maaliin ennen Thomasia. Woods siirtyi 11 sekunnin turvin kokonaiskilpailun johtoon ennen Thomasia. O’Connor nousi hienon ajonsa ansiosta kokonaiskilpailun kolmanneksi.

Jaakko Hänninen teki matkan varrella apumiehen töitä kapteeniensa eteen. Viimeisen nousun hän tuli omaa tahtiaan ylös ja jäi voittajalle reilun 28 minuuttia. Tappiominuutit pudottivat hänet kokonaiskilpailussa sijalle 72. Nuorten kilpailun kahdeksas sija vaihtui sijaksi 12.

75. Tour de Romandie päättyy Fribourgissa ajettavaan 16,19 kilometrin henkilökohtaiseen aika-ajoon. Reitillä on muutama nihkeä nousu, joten voittotaistelu tulee olemaan ankara loppuun saakka. Viime tiistaina ajetussa prologissa Geraint Thomas oli vahvempi kuin Michael Woods. Mutta nyt ajetaan pidempi matka ja keltaisen paidan sanotaan antavan siivet selkään.

75. Tour de Romandie (2.UWT), Sveitsi

4/5 etappi Sion – Thyon 161,3 km
1. Michael Woods (Kanada) Israel Start-up Nation 4.58.35
2. Ben O'Connor (Australia) AG2R Citroën Team + 0.17
3. Geraint Thomas (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers + 0.21
4. Lucas Hamilton (Australia) Team BikeExchange + 0.34
5. Fausto Masnada (Italia) Deceuninck-QuickStep + 0.37
6. Richie Porte (Australia) Ineos Grenadiers + 0.42
7. Ion Izagirre Insausti (Espanja) Astana-Premier Tech s.a.
8. Damiano Caruso (Italia) Bahrain Victorious + 0.52
9. Marc Soler (Espanja) Movistar Team + 1.57
10. Thymen Arensman (Hollanti) Team DSM s.a.

90. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 28.35

Kokonaistilanne 4/5 etapin jälkeen
1. Michael Woods (Kanada) Israel Start-up Nation 17.37.35
2. Geraint Thomas (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers + 0.11
3. Ben O'Connor (Australia) AG2R Citroën Team + 0.21
4. Marc Soler (Espanja Movistar Team + 0.33
5. Richie Porte (Australia) Ineos Grenadiers + 0.36
6. Fausto Masnada (Italia) Deceuninck-QuickStep + 0.45
7. Ion Izagirre Insausti (Espanja) Astana-Premier Tech + 0.48
8. Lucas Hamilton (Australia) Team BikeExchange + 0.49
9. Damiano Caruso (Italia) Bahrain Victorious + 1.04
10. Thymen Arensman (Hollanti) Team DSM + 1.58

72. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 35.26
Print
326

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top