Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 1 2021
      2. Fillari-lehti 7 2020
      3. Fillari-lehti 6 2020
      4. Fillari-lehti 5 2020
      5. Fillari-lehti 3-4 2020
      6. Fillari-lehti 2 2020
      7. Fillari-lehti 1 2020
      8. Fillari-lehti 7 2019
      9. Fillari-lehti 6 2019
      10. Fillari-lehti 5 2019
      11. Fillari-lehti 4 2019
      12. Fillari-lehti 3 2019
      13. Fillari-lehti 2 2019
      14. Fillari-lehti 1 2019
      15. Fillari-lehti 7 2018
      16. Fillari-lehti 6 2018
      17. Fillari-lehti 5 2018
      18. Fillari-lehti 4 2018
      19. Fillari-lehti 3 2018
      20. Fillari-lehti 2/2018
      21. Fillari-lehti 1 2018
      22. Fillari-lehti 7/2017
      23. Fillari-lehti 6/2017
      24. Fillari-lehti 5/2017
      25. Fillari-lehti 4/2017
      26. Fillari-lehti 3/2017
      27. Fillari-lehti 2/2017
      28. Fillari-lehti 1 2017
      29. Fillari-lehti 7/2016
      30. Fillari-lehti 6/2016
      31. Fillari-lehti 5/2016
      32. Fillari-lehti 4/2016
      33. Fillari-lehti 3/2016
      34. Fillari-lehti 2/2016
      35. Fillari-lehti 1 2016
      36. Fillari-lehti 7/2015
      37. Fillari-lehti 6/2015
      38. Fillari-lehti 5/2015
      39. Fillari-lehti 4/2015
      40. Fillari-lehti 3/2015
      41. Fillari-lehti 2/2015
      42. Fillari-lehti 1 2015
      43. Fillari-lehti 7/2014
      44. Fillari-lehti 6/2014
      45. Fillari-lehti 5/2014
      46. Fillari-lehti 4/2014
      47. Fillari-lehti 3/2014
      48. Fillari-lehti 2/2014
      49. Fillari-lehti 1 2014
      50. Fillari-lehti 7/2013
      51. Fillari-lehti 6/2013
      52. Fillari-lehti 5/2013
      53. Fillari-lehti 4/2013
      54. Fillari-lehti 3/2013
      55. Fillari-lehti 2/2013
      56. Fillari-lehti 1 2013
      57. Fillari-lehti 7/2012
      58. Fillari-lehti 6/2012
      59. Fillari-lehti 5/2012
      60. Fillari-lehti 4/2012
      61. Fillari-lehti 3/2012
      62. Fillari-lehti 2/2012
      63. Fillari-lehti 1 2012
      64. Fillari-lehti 7/2011
      65. Fillari-lehti 6/2011
      66. Fillari-lehti 5/2011
      67. Fillari-lehti 4/2011
      68. Fillari-lehti 3/2011
      69. Fillari-lehti 2/2011
      70. Fillari-lehti 1 2011
      71. Fillari-lehti 7/2010
      72. Fillari-lehti 6/2010
      73. Fillari-lehti 5/2010
      74. Fillari-lehti 4/2010
      75. Fillari-lehti 3/2010
      76. Fillari-lehti 2/2010
      77. Fillari-lehti 1 2010
      78. Fillari-lehti 7/2009
      79. Fillari-lehti 6/2009
      80. Fillari-lehti 5/2009
      81. Fillari-lehti 4/2009
      82. Fillari-lehti 3/2009
      83. Fillari-lehti 2/2009
      84. Fillari-lehti 1 2009
      85. Fillari-lehti 7/2008
      86. Fillari-lehti 6/2008
      87. Fillari-lehti 5/2008
      88. Fillari-lehti 4/2008
      89. Fillari-lehti 3/2008
      90. Fillari-lehti 2/2008
      91. Fillari-lehti 1 2008
      92. Fillari-lehti 7/2007
      93. Fillari-lehti 6/2007
      94. Fillari-lehti 5/2007
      95. Fillari-lehti 4/2007
      96. Fillari-lehti 3/2007
      97. Fillari-lehti 2/2007
      98. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. eFillari
  9. Foorumi
  10. Tapahtumat
  11. Tori
User Menu Search
Close

Lullebiegga - Hangosta Nuorgamiin sorateillä
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Lullebiegga - Hangosta Nuorgamiin sorateillä

Lullebiegga on kotimaisen kestävyysurheilugenren uusin tulokas. Se on gravel-ajo Suomen päästä päähän, etelärannikolta pohjoisreunalle. Kesällä 2021 ajetaan pilottiluonteinen avaustapahtuma. 16.-23.6.2021 pyöräillään Hangosta Nuorgamiin, kahdeksassa päivässä yhteensä 1719 kilometriä. Sorateitä matkan varrelle mahtuu reilut 1000 kilometriä.
- Elämme äärimmäisyyksien ja elämysten aikaa. Lisäksi käsillä on kotimaan matkailun ja gravel-pyöräilyn nousukausi. Me olemme maailman kaunein painajainen, matka Suomen päästä päähän, pääasiassa maailman parhailla sorateillä, tiiviistää Teemu Lemmettylä, Lullebieggan tapahtumavastaava.

Koronatilanteen vuoksi vuonna 2021 ei pystytä järjestämään kilpailua tai ottamaan mukaan suurta määrää ajajia. Ensimmäisenä vuonna tapahtuma pilotoidaan korkeintaan kahdellatoista ajajalla. Ilmoittautuminen on avattu ja lisätietoja löytyy osoitteesta www.lullebiegga.fi.
- Tänä kesänä luomme tapahtumalle puitteet ja samalla järjestämme osallistujille ikimuistoisen seikkailun. Jos todella pystyt ajamaan reilut parisataa kilometriä päivässä, kahdeksan päivää peräkkäin, niin ota yhteyttä ja kerro itsestäsi tarkemmin, Lemmettylä kertoo.

Kesän 2021 tapahtumaa voi seurata verkkosivujen lisäksi tapahtuman Instagram- ja Twitter-tileiltä. Pilottiluonteesta huolimatta retken etenemisestä tuotetaan runsaasti tilannekatsauksia ja kuvamateriaalia.
- Gravel-genrestä puuttuu instituutiot ja samoin Suomeen mahtuu edelleen uusia kansallisia ylpeydenaiheita. Tällaiseksi haluamme kehittyä, mutta työtä sen eteen tehdään nöyrästi. Maantiellä emme koskaan pärjää profiileissa ja maisemissa, mutta sorateiden suhteen olemme jo nyt maailman ykkösiä. Tämä vain täytyy pystyä jalostamaan maailmanluokan tapahtumaksi, Lemmettylä kuvailee.

Pilottitapahtuma on maksullinen ja pakettiin kuuluu majoitukset, ruokailu ja huolto koko matkan ajalle. Myös tavaroiden ja ajajien logistiikasta pidetään huolta. Perille Nuorgamiin saavutaan kaksi päivää ennen juhannusta ja juhannusaatoksi ehtii takaisin eteläiseen Suomeen.

Lullebiegga on pohjois-saamen kieltä ja tarkoittaa etelätuulta. Tapahtuma reitti muuttuu vuosittain, mutta se päättyy aina pohjois-saamen kielialueelle. Lisäksi kauniin sanan merkitys on yhtä kaunis: se symboloi lämpöä ja myötätuulta. Lullebiegga on äärimmäisen raskas ponnistus, mutta läpeensä kaunis matka poikki kesäisen Suomen. Lullebiegga on maailman kaunein painajainen.

Vuoden 2021 Lullebieggan reitti: Hanko - Hämeenlinna - Jyväskylä - Tahko (Nilsiä) - Paljakka (Puolanka) - Posio - Sodankylä - Inari - Nuorgam (Utsjoki).
Print
194

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top