Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Mediakortti
    6. Palaute
    7. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
User Menu Search
Close

Valverde voitti etapin – Lutsenko nousi johtoon
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Valverde voitti etapin – Lutsenko nousi johtoon

TWD-Länkenin lehdistötiedote ja kuva ©A.S.O. / Fabien Boukla

Critérium du Dauphinén kokonaistilanne alkoi muotoutua uudelleen, kun viimeiset mäkiajajien etapit alkoivat. Kuudennen 168 kilometrin etapin voitti kokenut espanjalainen Alejandro Valverde (Movistar) ja kokonaiskilpailun kärkeen nousi kazakstanilainen Alexey Lutsenko (Astana). Hän otti johtajanpaidan loppunousuihin pahasti hyytyneeltä itävaltalaiselta Lukas Pöstlbergeriltä (Bora-Hansgrohe). Erot kärjessä ovat kuitenkin vielä pienet.

Noin 30 asteen lämmössä ajettu etappi alkoi jälleen hyvin vauhdikkaasti. Kahden ensimmäisen tunnin keskinopeus oli noin 50 km/h ja otti aikansa ennen kuin kärkeen löytyi sopiva ryhmä. Se oli 14 ajajan suuruinen, mutta siinä oli kokonaiskilpailun kannalta yksi uhka, Jaakko Hännisen joukkuetoveri Greg Van Avermaet. Hän oli kokonaistilanteessa vain kaksi minuuttia ja neljäkymmentä sekuntia kärkeä perässä. Siksi irtiottoryhmää ei voinut laskea liian kauaksi.

Pääjoukko teki tarkkaa työtä ja kärjessä ajoivat Astana sekä Bora. Kun etapin viimeiset nousut alkoivat, jo ensimmäinen Col de Portin nousu oli keltapaita Pöstlbergerille liikaa. Hän tippui kärkimiesten ryhmästä. Myös karkulaisryhmä oli yhtä ajajaa lukuun ottamatta ajettu kiinni. Jenkki Lawson Craddock (EF Education-Nippo) pääsi ensimmäisenä viimeiseen kaksiosaiseen nousuun. Mutta hänkin tuli kiinni reilu kolme kilometriä ennen maalia. Kärkiajajien ryhmä oli pienentynyt Movistarin vauhdittamana ja vain joukkueiden kapteenit olivat ratkaisemassa etappivoittoa. Moni ajaja yritti omaa ratkaisua parilla viimeisellä kilometrillä. Viimeisillä sadoilla metreillä Ineos Grenadiersin britti Tao Geoghegan Hart iski vahvasti, mutta takaa tuli vielä vahvemmin Alejandro Valverde. Hän puristi ohi etappivoittoon.

Jaakko Hännisen joukkueen kapteenit Ben O’Connor ja Aurélien Paret-Peintre eivät aivan päässeet kamppailemaan etapin kärkisijoista. Mutta he olivat hyvin mukana loppuun asti ja ovat edelleen hyvin kokonaistilanteessa. Paret-Peintre on 11:s (+0.50) ja O’Connor 13:s (+ 0.56).

Hänninen teki jälleen hyvin töitä kapteeniensa eteen. Hän tuli kärkiryhmässä vielä viimeiseen nousuun, mutta siinä hän joutui antamaan hieman periksi. Loppusijoitus oli kuitenkin hänen roolinsa huomioiden hyvä. Hän oli 35:s (+ 2.18). Kokonaistilanteessa hän nyt sijalla 33. Nuorten kilpailussa hän nousi sijalle 7.

- Tänään oli kuuma ja nopea päivä. Päivän työt tuli tehtyä sovitusti, vaikka jouduin lopussa hieman jäämään. Movistarin veto oli kova. Ensin mentiin alamäessä aivan nauhaksi ja siitä lähdettiin kovalla vauhdilla viimeiseen kaksiosaiseen loppunousuun. Kaiken kaikkiaan olo tuntuu hyvältä eikä ole sellaista väsymyksen tunnetta kuin edellisissä etappiajoissa. Vaikka en ole vielä omalla 100 prosentin tasolla, niin kyllä tässä on edistytty, kertoi Jaakko Hänninen.

Seuraavaksi ajetaan etappi Saint-Martin-le-Vinoux - La Plagne. Etappi sisältää kaksi HC-kategorian nousua. Niistä toinen on etapin loppunousu yli kahteen kilometriin. Erittäin kova päivä tiedossa.

73. Critérium du Dauphiné (2.UWT), Ranska

6/8 etappi Loriol-sur-Drome - Le Sappey-en-Chartreuse 168 km
1. Alejandro Valverde (Espanja) Movistar Team 3.52.53
2. Tao Geoghegan Hart (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers s.a.
3. Patrick Konrad (Itävalta) Bora-Hansgrohe s.a.
4. Wilco Kelderman (Hollanti) Bora-Hansgrohe s.a.
5. Enric Mas Nicolau (Espanja) Movistar Team s.a.
6. Sepp Kuss (USA) Jumbo-Visma s.a.
7. Alexey Lutsenko (Kazakstan) Astana-Premier Tech s.a.
8. Jack Haig (Australia) Bahrain Victorious s.a.
9. Ben Hermans (Belgia) Israel Start-up Nation s.a.
10. Steven Kruijswijk (Hollanti) Jumbo-Visma s.a.

35. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 2.18

Kokonaistilanne 6/8 etapin jälkeen
1. Alexey Lutsenko (Kazakstan) Astana-Premier Tech 20.52.16
2. Ion Izagirre Insausti (Espanja) Astana-Premier Tech + 0.08
3. Wilco Kelderman (Hollanti) Bora-Hansgrohe + 0.12
4. Geraint Thomas (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers + 0.13
5. Ilan Van Wilder (Belgia) Team DSM s.a.
6. Richie Porte (Australia) Ineos Grenadiers + 0.15
7. Patrick Konrad (Itävalta) Bora-Hansgrohe + 0.27
8. Jack Haig (Australia) Bahrain Victorious + 0.34
9. Steven Kruijswijk (Hollanti) Jumbo-Visma + 0.39
10. Miguel Angel Lopez Moreno (Kolumbia) Movistar Team + 0.42
11. Aurélien Paret Peintre (Ranska) AG2R Citroën Team + 0.50
12. Ben Hermans (Belgia) Israel Start-up Nation + 0.51
13. Ben O'Connor (Australia) AG2R Citroën Team + 0.56

33. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 6.20
Print
960

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top