Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Mediakortti
    6. Palaute
    7. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
User Menu Search
Close

Mark Padun vei myös viimeisen etapin soolollaan – Richie Porte kesti paineet ja vei kokonaiskilpailun
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Mark Padun vei myös viimeisen etapin soolollaan – Richie Porte kesti paineet ja vei kokonaiskilpailun

TWD-Länkenin lehdistötiedote ja kuva ©A.S.O. / Fabien Boukla

Ukrainalainen Mark Padun (Bahrain Victorious) voitti edellisen etapin tapaan myös viimeisen Critérium du Dauphinén etapin soolollaan. Hän ajoi isossa irtiottoryhmässä, mutta irtosi siitä viimeisessä 11,6 kilometrin Col de Joux Planen nousussa ja jatkoi soolonsa maalin asti.

Kun Mark Padun oli etapille lähdettäessä kokonaistilanteessa yli puoli tuntia johtavaa Richie Portea jäljessä, hän ei ollut uhka taisteltaessa koko kilpailun voitosta. Siitä muodostuikin hyvin jännittävä. Porte kesti kuitenkin haastajiensa hyökkäykset. Hänellä oli vielä viimeisessä isossa nousussa apumiehenä Geraint Thomas. Pitkässä ja vauhdikkaassa laskussa Col de Joux Planen päältä kohti maalia, Thomasin pyörä lähti serpentiinilaskun jyrkässä mutkassa alta ja Thomas meni kumolleen. Hän pääsi kuitenkin jatkamaan matkaa ja ehti vielä viimeisille kilometreille Porten avuksi. Porte ja koko hänen joukkueensa Ineos Grenadiers antoi kovan näytön noin kolmen viikon päästä alkavaan Ranskan ympäriajoon.

Yhteiskilpailun kärkimiesten reilun 10 ajajan ryhmässä ajoi Jaakko Hännisen joukkue- ja huonetoveri Ben O’Connor. Kun maaliin oli noin kaksi ja puoli kilometriä, O’Connor iski kärkimiesten ryhmästä karkuun. Hän sai eroa ja pidettyä sen maaliin asti. Ero jäi kuitenkin sen verran pieneksi, että hänen sijoituksensa ei parantunut. Hän oli kahdeksas jääden Portelle 47 sekuntia.

Jaakko Hänninen teki taas pitkään töitä joukkueensa kapteeneille. Hän tuli maaliin sijalla 44 (+ 9.50). Lopputuloksissa hän oli 32:s. Nuorten kilpailussa hän nousi päätösetapilla viidenneksi. Tulos hänen roolinsa huomioiden on hyvä.

- Päivän irtiotto lähti taas nenän edestä. Sen verran puuttuu vielä kokemusta, että irtiottoihin ei niin vaan pääse. Kun hatka meni, sen jälkeen tein tavanomaista työtä Aurélienille ja Benille. Tämäkin päivä, kuten kaksi edellistä, ajettiin alusta loppuun kovaa tempoa, kertoi Jaakko Hänninen.

Jaakko Hänninen ei ehdi Critérium du Dauphinén jälkeen hengähtää. Hän ajaa jo tiistaina UCI 1.1 -kategorian Mont Ventoux Dénivelé Challenge -kilpailun. 154 kilometrin kilpailussa on noin 4500 nousumetriä. Todellinen mäkimiesten kilpailu.

73. Critérium du Dauphiné (2.UWT), Ranska

8/8 etappi La Léchère-Les-Bains - Les Gets 147 km
1. Mark Padun (Ukraina) Bahrain Victorious 4.06.49
2. Jonas Vingegaard (Tanska) Jumbo-Visma + 1.36
3. Patrick Konrad (Itävalta) Bora-Hansgrohe s.a.
4. Ben O'Connor (Australia) AG2R Citroën Team + 1.57
5. David Gaudu (Ranska) Groupama-FDJ + 2.10
6. Geraint Thomas (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers s.a.
7. Alexey Lutsenko (Kazakstan) Astana-Premier Tech s.a.
8. Richie Porte (Australia) Ineos Grenadiers s.a.
9. Jack Haig (Australia) Bahrain Victorious s.a.
10. Guillaume Martin (Ranska) Cofidis s.a.

44. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 9.50

Lopputulokset
1. Richie Porte (Australia) Ineos Grenadiers 29.37.05
2. Alexey Lutsenko (Kazakstan) Astana-Premier Tech + 0.17
3. Geraint Thomas (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers + 0.29
4. Wilco Kelderman (Hollanti) Bora-Hansgrohe + 0.33
5. Jack Haig (Australia) Bahrain Victorious + 0.34
6. Miguel Angel Lopez Moreno (Kolumbia) Movistar Team + 0.38
7. Ion Izagirre Insausti (Espanja) Astana-Premier Tech s.a.
8. Ben O'Connor (Australia) AG2R Citroën Team + 0.47
9. David Gaudu (Ranska) Groupama-FDJ + 1.12
10. Tao Geoghegan Hart (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers + 1.57

32. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 26.27

Print
1020

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top