Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 6 2021
      2. Fillari-lehti 5 2021
      3. Fillari-lehti 4 2021
      4. Fillari-lehti 3 2021
      5. Fillari-lehti 2 2021
      6. Fillari-lehti 1 2021
      7. Fillari-lehti 7 2020
      8. Fillari-lehti 6 2020
      9. Fillari-lehti 5 2020
      10. Fillari-lehti 3-4 2020
      11. Fillari-lehti 2 2020
      12. Fillari-lehti 1 2020
      13. Fillari-lehti 7 2019
      14. Fillari-lehti 6 2019
      15. Fillari-lehti 5 2019
      16. Fillari-lehti 4 2019
      17. Fillari-lehti 3 2019
      18. Fillari-lehti 2 2019
      19. Fillari-lehti 1 2019
      20. Fillari-lehti 7 2018
      21. Fillari-lehti 6 2018
      22. Fillari-lehti 5 2018
      23. Fillari-lehti 4 2018
      24. Fillari-lehti 3 2018
      25. Fillari-lehti 2/2018
      26. Fillari-lehti 1 2018
      27. Fillari-lehti 7/2017
      28. Fillari-lehti 6/2017
      29. Fillari-lehti 5/2017
      30. Fillari-lehti 4/2017
      31. Fillari-lehti 3/2017
      32. Fillari-lehti 2/2017
      33. Fillari-lehti 1 2017
      34. Fillari-lehti 7/2016
      35. Fillari-lehti 6/2016
      36. Fillari-lehti 5/2016
      37. Fillari-lehti 4/2016
      38. Fillari-lehti 3/2016
      39. Fillari-lehti 2/2016
      40. Fillari-lehti 1 2016
      41. Fillari-lehti 7/2015
      42. Fillari-lehti 6/2015
      43. Fillari-lehti 5/2015
      44. Fillari-lehti 4/2015
      45. Fillari-lehti 3/2015
      46. Fillari-lehti 2/2015
      47. Fillari-lehti 1 2015
      48. Fillari-lehti 7/2014
      49. Fillari-lehti 6/2014
      50. Fillari-lehti 5/2014
      51. Fillari-lehti 4/2014
      52. Fillari-lehti 3/2014
      53. Fillari-lehti 2/2014
      54. Fillari-lehti 1 2014
      55. Fillari-lehti 7/2013
      56. Fillari-lehti 6/2013
      57. Fillari-lehti 5/2013
      58. Fillari-lehti 4/2013
      59. Fillari-lehti 3/2013
      60. Fillari-lehti 2/2013
      61. Fillari-lehti 1 2013
      62. Fillari-lehti 7/2012
      63. Fillari-lehti 6/2012
      64. Fillari-lehti 5/2012
      65. Fillari-lehti 4/2012
      66. Fillari-lehti 3/2012
      67. Fillari-lehti 2/2012
      68. Fillari-lehti 1 2012
      69. Fillari-lehti 7/2011
      70. Fillari-lehti 6/2011
      71. Fillari-lehti 5/2011
      72. Fillari-lehti 4/2011
      73. Fillari-lehti 3/2011
      74. Fillari-lehti 2/2011
      75. Fillari-lehti 1 2011
      76. Fillari-lehti 7/2010
      77. Fillari-lehti 6/2010
      78. Fillari-lehti 5/2010
      79. Fillari-lehti 4/2010
      80. Fillari-lehti 3/2010
      81. Fillari-lehti 2/2010
      82. Fillari-lehti 1 2010
      83. Fillari-lehti 7/2009
      84. Fillari-lehti 6/2009
      85. Fillari-lehti 5/2009
      86. Fillari-lehti 4/2009
      87. Fillari-lehti 3/2009
      88. Fillari-lehti 2/2009
      89. Fillari-lehti 1 2009
      90. Fillari-lehti 7/2008
      91. Fillari-lehti 6/2008
      92. Fillari-lehti 5/2008
      93. Fillari-lehti 4/2008
      94. Fillari-lehti 3/2008
      95. Fillari-lehti 2/2008
      96. Fillari-lehti 1 2008
      97. Fillari-lehti 7/2007
      98. Fillari-lehti 6/2007
      99. Fillari-lehti 5/2007
      100. Fillari-lehti 4/2007
      101. Fillari-lehti 3/2007
      102. Fillari-lehti 2/2007
      103. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. Foorumi
  9. Tapahtumat
  10. Tori
User Menu Search
Close

Roglic voitti mäkimiesten kamppailun Torinossa – Hänninen joukkueensa apumiehenä
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Roglic voitti mäkimiesten kamppailun Torinossa – Hänninen joukkueensa apumiehenä

TWD-Länkenin lehdistötiedote

102. kerran ajettu Italian klassikkokilpailun Milanosta Torinoon päättyi 190 kilometrin jälkeen tiukan Supergan nousun päälle. Kun nousu ajettiin kahdesti, niin loppuratkaisussa olivat mukana enää joukkueiden kovimmat mäkiajajat. Ja niistä kovimmat nousivat palkintopallille. Ykköseksi ajoi slovenialainen Primoz Roglic (Jumbo-Visma) ennen britti Adam Yatesia (Ineos Grenadiers). Jaakko Hänninen ajoi jälleen joukkueensa kapteenien hyväksi ja oli 64:s.

Alusta asti kovavauhtinen kilpailu käynnistyi toden teolla hieman yllättäen 45 kilometriä ennen maalia eli jo noin 20 kilometriä ennen ensimmäistä Supergan nousua. Siihen asti kilpailun kärjessä ajoi kuuden ajajan irtiottoryhmä, mutta se tuli kiinni. Belgialaisjoukkue Deceuninck-QuickStep tavoilleen uskollisena otti hyödyn irti sivutuuliosuudella. Se pääsi yllättämään ison osan ajajista ja joukkueista. Kärkeen irtosi 25 ajajan ryhmä ja se repi eroa takaa-ajajiinsa, mm. Jaakko Hännisen AG2R Citroën -joukkueeseen. Ero kasvoi raivoisessa vauhdissa lähes minuuttiin.

Kun Supergan noin neljän kilometrin ja yhdeksän prosentin keskijyrkkyyden mäki alkoi, myös 25 ajajan kärkiryhmä hajoili. Kärkeen jäi noin 10 ajajan ryhmä, josta irtosi Deceuninck-QuickStepub nuori belgialainen Mauri Vansevenant. Hän tuli ensimmäisellä kerralla Supergan päälle johdossa. Takaa-ajava ryhmä kasvoi muutamalla ajajalla ennen kuin lähdettiin uudelleen ajamaan Supergan nousua kohti maalia. Belgialainen tuli kiinni, kun maaliin oli neljä kilometriä. Siinä vaiheessa kärkiryhmässä oli enää neljä ajajaa. Kun maaliin oli matkaa kaksi ja puoli kilometriä, voitosta oli kamppailemassa enää Adam Yates ja Primoz Roglic. Yates yritti pudottaa slovenialaisen 500 metriä ennen maalia. Roglic putosi, mutta ajoi rauhallisesti Yatesin kiinni ja samalla ohi. Yatesilla ei ollut enää voimia vastata.

Jaakko Hännisen AG2R Citroën Team joutui yllätetyksi ja samalla tekemään paljon töitä ennen nousuja. Hänninen oli yksi niistä työmiehistä, joka oli pääjoukon kärjessä ajamassa karkulaisryhmää kiinni.

- Kukaan ei osannut odottaa tilannetta mikä syntyi jo parikymmentä kilometriä ennen nousua. Meitä oli monta joukkuetta uhraamassa ajajia pääjoukon kärjessä, jotta kärki ei pääse liian kauaksi. Siinä mentiin tukka putkella pitkään. Minä tein töitä tänään meidän Clement Champoussinille ja Geoffrey Bouchardille, kertoi Jaakko Hänninen.

- Nyt ajan vielä Italiassa todellisen syysklassikon Il Lombardian lauantaina. Tämä ei kuitenkaan ole minun tämän kauden päätöskilpailu, sillä ajan puolentoista viikon päästä vielä Ranskassa Bretagnessa, jatkoi Hänninen.

102. Milano – Torino (1.Pro)
Magenta – Torino, Superga (190 km)
1. Primoz Roglic (Slovenia) Jumbo-Visma 4.17.41
2. Adam Yates (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers + 0.12
3. João Almeida (Portugali) Deceuninck-QuickStep + 0.35
4. Tadej Pogacar (Slovenia) UAE Team Emirates s.a.
5. Michael Woods (Kanada) Israel Start-up Nation + 0.48
6. David Gaudu (Ranska) Groupama-FDJ s.a.
7. Diego Ulissi (Italia) UAE Team Emirates s.a.
8. Fausto Masnada (Italia) Deceuninck-QuickStep s.a.
9. Nairo Quintana (Kolumbia) Team Arkea-Samsic s.a.
10. Alejandro Valverde (Espanja) Movistar Team + 0.56

64. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 7.19
Print
112

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top