Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 3 2021
      2. Fillari-lehti 2 2021
      3. Fillari-lehti 1 2021
      4. Fillari-lehti 7 2020
      5. Fillari-lehti 6 2020
      6. Fillari-lehti 5 2020
      7. Fillari-lehti 3-4 2020
      8. Fillari-lehti 2 2020
      9. Fillari-lehti 1 2020
      10. Fillari-lehti 7 2019
      11. Fillari-lehti 6 2019
      12. Fillari-lehti 5 2019
      13. Fillari-lehti 4 2019
      14. Fillari-lehti 3 2019
      15. Fillari-lehti 2 2019
      16. Fillari-lehti 1 2019
      17. Fillari-lehti 7 2018
      18. Fillari-lehti 6 2018
      19. Fillari-lehti 5 2018
      20. Fillari-lehti 4 2018
      21. Fillari-lehti 3 2018
      22. Fillari-lehti 2/2018
      23. Fillari-lehti 1 2018
      24. Fillari-lehti 7/2017
      25. Fillari-lehti 6/2017
      26. Fillari-lehti 5/2017
      27. Fillari-lehti 4/2017
      28. Fillari-lehti 3/2017
      29. Fillari-lehti 2/2017
      30. Fillari-lehti 1 2017
      31. Fillari-lehti 7/2016
      32. Fillari-lehti 6/2016
      33. Fillari-lehti 5/2016
      34. Fillari-lehti 4/2016
      35. Fillari-lehti 3/2016
      36. Fillari-lehti 2/2016
      37. Fillari-lehti 1 2016
      38. Fillari-lehti 7/2015
      39. Fillari-lehti 6/2015
      40. Fillari-lehti 5/2015
      41. Fillari-lehti 4/2015
      42. Fillari-lehti 3/2015
      43. Fillari-lehti 2/2015
      44. Fillari-lehti 1 2015
      45. Fillari-lehti 7/2014
      46. Fillari-lehti 6/2014
      47. Fillari-lehti 5/2014
      48. Fillari-lehti 4/2014
      49. Fillari-lehti 3/2014
      50. Fillari-lehti 2/2014
      51. Fillari-lehti 1 2014
      52. Fillari-lehti 7/2013
      53. Fillari-lehti 6/2013
      54. Fillari-lehti 5/2013
      55. Fillari-lehti 4/2013
      56. Fillari-lehti 3/2013
      57. Fillari-lehti 2/2013
      58. Fillari-lehti 1 2013
      59. Fillari-lehti 7/2012
      60. Fillari-lehti 6/2012
      61. Fillari-lehti 5/2012
      62. Fillari-lehti 4/2012
      63. Fillari-lehti 3/2012
      64. Fillari-lehti 2/2012
      65. Fillari-lehti 1 2012
      66. Fillari-lehti 7/2011
      67. Fillari-lehti 6/2011
      68. Fillari-lehti 5/2011
      69. Fillari-lehti 4/2011
      70. Fillari-lehti 3/2011
      71. Fillari-lehti 2/2011
      72. Fillari-lehti 1 2011
      73. Fillari-lehti 7/2010
      74. Fillari-lehti 6/2010
      75. Fillari-lehti 5/2010
      76. Fillari-lehti 4/2010
      77. Fillari-lehti 3/2010
      78. Fillari-lehti 2/2010
      79. Fillari-lehti 1 2010
      80. Fillari-lehti 7/2009
      81. Fillari-lehti 6/2009
      82. Fillari-lehti 5/2009
      83. Fillari-lehti 4/2009
      84. Fillari-lehti 3/2009
      85. Fillari-lehti 2/2009
      86. Fillari-lehti 1 2009
      87. Fillari-lehti 7/2008
      88. Fillari-lehti 6/2008
      89. Fillari-lehti 5/2008
      90. Fillari-lehti 4/2008
      91. Fillari-lehti 3/2008
      92. Fillari-lehti 2/2008
      93. Fillari-lehti 1 2008
      94. Fillari-lehti 7/2007
      95. Fillari-lehti 6/2007
      96. Fillari-lehti 5/2007
      97. Fillari-lehti 4/2007
      98. Fillari-lehti 3/2007
      99. Fillari-lehti 2/2007
      100. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. eFillari
  9. Foorumi
  10. Tapahtumat
  11. Tori
User Menu Search
Close

Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

DHL Express siirtää lisää jakeluita polkupyöräkuriireille


Kuva: Kenneth Lahtinen
DHL Expressin CubiCycle-tavarapyörän kuljetuskonttiin mahtuu kuutiometrin verran paketteja
 
Pikakuljettaja DHL Express laajentaa polkupyöräkuriirien käyttöä. Tällä viikolla otettiin Helsingin keskustan jakeluissa käyttöön Suomen ensimmäinen CubiCycle-tavarapyörä, jonka tavaratilaan mahtuu  peräti kuutiometrin verran paketteja.
”Aloitimme kaksi vuotta sitten Helsingin keskustassa noudot ja jakelut sähköavusteisilla tavarapyörillä, ja hyvien kokemusten ansiosta laajensimme toiminnan viime kesänä myös Turkuun”, kertoo DHL Expressin operatiivinen johtaja Janne Appel. ”Tänä vuonna Helsingin keskustassa nähdään kaksi normikokoisilla tavarapyörillä liikkuvaa kuriiriamme sekä yksi CubiCycle. Tilavan CubiCyclen ansiosta pyöräkuljetuskapasiteettimme kasvaa merkittävästi, ja jakeluautojen tarve vastaavasti pienenee. Päästöttömyyden lisäksi pyörillä on myös se etu, että nilllä pystyy liikkumaan autoja ketterämmin ruuhkaisessa ydinkeskustassa.”
”DHL:n ympäristönsuojelutavoitteena on vähentää kaikki logistiikan päästöt nollaan vuoteen 2050 mennessä. Nouto- ja jakelutoimintojen päästöjen leikkaaminen on tärkeä osa tätä matkaa”, sanoo DHL Expressin toimitusjohtaja Oktay Nuri.
 
Pyöräkuriirien reitit ovat tyypillisesti noin 10-20 kilometrin pituisia ja kyydissä on pääasiassa asiakirjalähetyksiä sekä pienikokoisia, alle 5 kilon painoisia paketteja. DHL:n kuriirien käytössä on nyt kahdenlaisia pyöriä: jo aiemmin testattu ja hyväksi havaittu ParCycle, jonka tavaratilan tilavuus on 140 litraa, sekä uusi CubiCycle, jonka tavaratila on tilavuudeltaan kuutiometrin kokoinen kuljetuskontti. Molempia tullaan näkemään sekä Helsingissä että Turussa.
 
Verkkokaupan kasvun myötä DHL Express on viime vuosien aikana myös laajentanut merkittävästi toimitusvaihtoehtojaan. Kotiinkuljetuksen sijasta asiakas voi valita pakettinsa toimituksen johonkin DHL:n 35:stä pakettiautomaatista tai yhteistyökumppanien yli 500 palvelupisteestä.
 
DHL Express on Deutsche Post DHL Groupin liiketoimintayksikkö, joka on erikoistunut maailmanlaajuisiin lentopikakuljetuksiin. DHL Express kuljettaa kiireellisiä asiakirjoja ja paketteja luotettavasti ja nopeasti ovelta ovelle yli 220 maassa ja alueella. DHL Expressin Helsinki-Vantaan terminaalin sekä Euroopan päälajittelukeskuksen Leipzigin väliset päivittäiset lennot tuonnissa ja viennissä luovat yhteydet DHL:n maailmanlaajuiseen verkostoon.
 
Print
1006

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top