Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 3-4/2020
      2. Fillari-lehti 2/2020
      3. Fillari-lehti 1 2020
      4. Fillari-lehti 7/2019
      5. Fillari-lehti 6/2019
      6. Fillari-lehti 5/2019
      7. Fillari-lehti 4/2019
      8. Fillari-lehti 3/2019
      9. Fillari-lehti 2/2019
      10. Fillari-lehti 1 2019
      11. Fillari-lehti 7/2018
      12. Fillari-lehti 6/2018
      13. Fillari-lehti 5/2018
      14. Fillari-lehti 4/2018
      15. Fillari-lehti 3/2018
      16. Fillari-lehti 2/2018
      17. Fillari-lehti 1 2018
      18. Fillari-lehti 7/2017
      19. Fillari-lehti 6/2017
      20. Fillari-lehti 5/2017
      21. Fillari-lehti 4/2017
      22. Fillari-lehti 3/2017
      23. Fillari-lehti 2/2017
      24. Fillari-lehti 1/2017
      25. Fillari-lehti 7/2016
      26. Fillari-lehti 6/2016
      27. Fillari-lehti 5/2016
      28. Fillari-lehti 4/2016
      29. Fillari-lehti 3/2016
      30. Fillari-lehti 2/2016
      31. Fillari-lehti 1/2016
      32. Fillari-lehti 7/2015
      33. Fillari-lehti 6/2015
      34. Fillari-lehti 5/2015
      35. Fillari-lehti 4/2015
      36. Fillari-lehti 3/2015
      37. Fillari-lehti 2/2015
      38. Fillari-lehti 1/2015
      39. Fillari-lehti 7/2014
      40. Fillari-lehti 6/2014
      41. Fillari-lehti 5/2014
      42. Fillari-lehti 4/2014
      43. Fillari-lehti 3/2014
      44. Fillari-lehti 2/2014
      45. Fillari-lehti 1/2014
      46. Fillari-lehti 7/2013
      47. Fillari-lehti 6/2013
      48. Fillari-lehti 5/2013
      49. Fillari-lehti 4/2013
      50. Fillari-lehti 3/2013
      51. Fillari-lehti 2/2013
      52. Fillari-lehti 1/2013
      53. Fillari-lehti 7/2012
      54. Fillari-lehti 6/2012
      55. Fillari-lehti 5/2012
      56. Fillari-lehti 4/2012
      57. Fillari-lehti 3/2012
      58. Fillari-lehti 2/2012
      59. Fillari-lehti 1/2012
      60. Fillari-lehti 7/2011
      61. Fillari-lehti 6/2011
      62. Fillari-lehti 5/2011
      63. Fillari-lehti 4/2011
      64. Fillari-lehti 3/2011
      65. Fillari-lehti 2/2011
      66. Fillari-lehti 1/2011
      67. Fillari-lehti 7/2010
      68. Fillari-lehti 6/2010
      69. Fillari-lehti 5/2010
      70. Fillari-lehti 4/2010
      71. Fillari-lehti 3/2010
      72. Fillari-lehti 2/2010
      73. Fillari-lehti 1/2010
      74. Fillari-lehti 7/2009
      75. Fillari-lehti 6/2009
      76. Fillari-lehti 5/2009
      77. Fillari-lehti 4/2009
      78. Fillari-lehti 3/2009
      79. Fillari-lehti 2/2009
      80. Fillari-lehti 1/2009
      81. Fillari-lehti 7/2008
      82. Fillari-lehti 6/2008
      83. Fillari-lehti 5/2008
      84. Fillari-lehti 4/2008
      85. Fillari-lehti 3/2008
      86. Fillari-lehti 2/2008
      87. Fillari-lehti 1/2008
      88. Fillari-lehti 7/2007
      89. Fillari-lehti 6/2007
      90. Fillari-lehti 5/2007
      91. Fillari-lehti 4/2007
      92. Fillari-lehti 3/2007
      93. Fillari-lehti 2/2007
      94. Fillari-lehti 1/2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. Foorumi
  9. Tapahtumat
  10. Tori
User Menu Search
Close

Akilles Green Teamin Jaakko Sillankorva ja Jesper Lindahl mukana kärkitaistelussa Viron maantiecupissa
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Akilles Green Teamin Jaakko Sillankorva ja Jesper Lindahl mukana kärkitaistelussa Viron maantiecupissa

Akilles Green Teamin lehdistötiedote. Kuva: Ari Långsjö

Viron maantiecup avattiin Elvassa Tartonmaalla sunnuntaina. Cupin avaus oli kerännyt kokoon lähes koko Viron pyöräilykerman. Amatööriurheilijoiden lisäksi voitosta oli taistelemassa pitkälti toistakymmentä ammattilaista. Tässä joukossa Akilles Green Teamin ajajista parhaiten erottuivat koko ajan kärkitaistossa olleet Jaakko Sillankorva ja Jesper Lindahl.

Ammattilaisnimistä mainittakoon Tarton oman continental-talli BCC:n koko kymmenpäisen joukkueen lisäksi Norman Vahtra, joka ajaa Kjell Carlströmin johtamassa World Tour -tallissa Israel Startup Nationissa, World Tourin Bora-Hansgrohe-tallissa ajava Martin Laas, Total Direct Energien Rein Taaramäe, Evo ProRacingin Oskar Nisu, belgialaisjoukkueessa Bingoal-Wallonie Bruxellesissa ajava Aksel Nommela ja ranskalaisessa Ecsel St.Etienne-Loire -tiimissä ajavat Siim Kiskonen ja Joosep Sankmann.

Isoon kansanjuhlaan oli kokoontunut pyöräilijöitä ihan nuorista ja kuntoilijoista ammattilaisiin. Lisäksi reitillä nähtiin myös rullaluistelijoita. Kisa ajettiin kahtena 43,7 kilometrin lenkkinä. Kisa lähti nopeasti käyntiin:
”Ajo lähti ekasta polkaisusta tosi kovaa. Kaikki iski täysiä eteenpäin, kahdenkymmmenen ajajan joukko erottui heti kymmenen minuutin ajon jälkeen mukana meidän tiimistä oli mun lisäksi Leevi. Jesper ei kerinnyt mukaan,” kuvasi kovavauhtista starttia Jaakko Sillankorva.
”Huomasin Bora-tallin Martin Laasin tykittävän karkureiden perään, iskeydyin hänen kantaansa. Laas veti kovaa, mutta pyysi minua antamaan hänelle pienen lepotauon. Vedin hetken ja kohta Laas veti lopun tosi kovaa ja sai meidät mukaan irtiottoon,” kertoi hyvän ajon jälleen ajanut Jesper Lindahl.
”Irtiotossa tehtiin sitten usean tiimin kesken saumatonta työtä telaketjumuodostelmassa muutaman sekunnin vedoin. Ensimmäinen 43 kilometrin kierros vedettiin järkyttävällä 51 kilometrin keskinopeudella. Näin vauhdikasta ajoa saa harvoin ajaa, kun keskinopeus koko kisassakin oli peräti 48,5 km/h. Muilla ei ollut enää mitään asiaa kärkiryhmään. Täytyy sanoa, että Leevi ajoi kyllä mahtavasti pysyen junnuvaihteillakin mukana” kertoi Sillankorva kilpailun kulusta.

Loppupuolella Laas yritti vielä karata voittoon, mutta hänet saatiin vuorovedolla nopeasti kiinni. Vahtra kärsi rengasrikon ennen lopputaistelua. Akilles Green Teamin ajajat olivat olleet kovassa vauhdissa tiukoilla, eikä voimavaroja lopun pitkässä kiri enää liiemmälti ollut, kun ”isot pojat” alkoivat ratkoa kärkisijoja. Hyvin ajanut nuori Kervinen tipahti pois ennen ratkaisuvaiheita. Lindahl yritti vetää Sillankorvalle ns. lead outin, mutta jalat alkoivat olla tyhjät. Antti-Jussi Juntunen teki saman joukkueensa kiritykeille Markus Pajurille ja Rait Ärmille. BCC:n Markus Pajur vei tiukassa taistossa voiton, Boran Laas oli toinen ja Kervisen ikätoveri 17-vuotias Madis Mihkels oli upeasti kolmas. Kovia päänahkoja Mihkelsille.

Sillankorva ja Lindahl olivat molemmat tyytyväisiä Viron koviin kisoihin. Kumpikin pärjäsi hyvin vauhdissa vaikka kilpailuja varten ei kisaominaisuuksia vielä ole hirveästi harjoitettu. Tekemisessä olikin vähän hakemista, mutta kunto tuntui kummallakin olevan kohdallaan, mikä lupaa hyvää kotimaan kisoihin.

Akilles Green Teamin päävalmentaja Kari Myyryläinen oli selvästi tyytyväinen joukkueensa edesottamuksiin: ”Voin olla hyvin tyytyväinen kisojen antiin ja joukkueemme ajajien onnistumisiin. Meillä oli selkeästi nousujohteista tekemistä. Meidän nuoret ajajat Emil Ijäs, Miko Martikainen, Patrik Arola ja luonnollisesti Leevi Kervinen ajoivat erinomaisesti ja osoittivat, että he kuuluvat tälle vaativalle tasolle. Leevin kunto ei ollut minulle lainkaan yllätys, mutta sen meno oli silti todella vahvaa. Öhmanilta ja Vainiolta on varmasti vielä paljon parempaa luvassa, kun kova harjoitteluvaihe saadaan vielä vietyä läpi. Lindahl ja Sillankorva ovat selvästi menossa oikeaan suuntaa. Joni Kanervan kunto jäi vielä kysymysmerkiksi. Näissä kisoissa Tarton joukkue oli se, joka dominoi ja vei lähes kaikki voitot, muut vielä enemmän tai vähemmän räpiköivät, mutta he näyttivät hyvää joukkueena tekemistä, josta voi ottaa oppia,” analysoi tyytyväisen oloinen Kari Myyryläinen.

Porvoon Akilles on suomalaisen pyöräilyn legendaarinen seura, joka on tuottanut kymmenittäin suomalaisia huippuajajia. Seura keskittyy valmentamaan ja kasvattamaan nuoria ajajia aina ammattilaisuuteen saakka. Akilles Green Team yhdistää ilmastonmuutoksen vastaisen taistelun ja kilpapyöräilyn, ajaen teeman ”Racing For The Future” alla. Pyöräilylupausten, hienon lajin ja koko maapallon puolesta.
Print
221

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Tulokset
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Cyclocross
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Foorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top
    escort bodrum
    escort antalya
    umraniye escort
    srtipe.com izmir escort
    x videos gay banheiro black on blonde porn come sverginare una donna madre e figlio video porno videos porno de jenifer lopez
    implant
    beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort
    replica watches