Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 3 2021
      2. Fillari-lehti 2 2021
      3. Fillari-lehti 1 2021
      4. Fillari-lehti 7 2020
      5. Fillari-lehti 6 2020
      6. Fillari-lehti 5 2020
      7. Fillari-lehti 3-4 2020
      8. Fillari-lehti 2 2020
      9. Fillari-lehti 1 2020
      10. Fillari-lehti 7 2019
      11. Fillari-lehti 6 2019
      12. Fillari-lehti 5 2019
      13. Fillari-lehti 4 2019
      14. Fillari-lehti 3 2019
      15. Fillari-lehti 2 2019
      16. Fillari-lehti 1 2019
      17. Fillari-lehti 7 2018
      18. Fillari-lehti 6 2018
      19. Fillari-lehti 5 2018
      20. Fillari-lehti 4 2018
      21. Fillari-lehti 3 2018
      22. Fillari-lehti 2/2018
      23. Fillari-lehti 1 2018
      24. Fillari-lehti 7/2017
      25. Fillari-lehti 6/2017
      26. Fillari-lehti 5/2017
      27. Fillari-lehti 4/2017
      28. Fillari-lehti 3/2017
      29. Fillari-lehti 2/2017
      30. Fillari-lehti 1 2017
      31. Fillari-lehti 7/2016
      32. Fillari-lehti 6/2016
      33. Fillari-lehti 5/2016
      34. Fillari-lehti 4/2016
      35. Fillari-lehti 3/2016
      36. Fillari-lehti 2/2016
      37. Fillari-lehti 1 2016
      38. Fillari-lehti 7/2015
      39. Fillari-lehti 6/2015
      40. Fillari-lehti 5/2015
      41. Fillari-lehti 4/2015
      42. Fillari-lehti 3/2015
      43. Fillari-lehti 2/2015
      44. Fillari-lehti 1 2015
      45. Fillari-lehti 7/2014
      46. Fillari-lehti 6/2014
      47. Fillari-lehti 5/2014
      48. Fillari-lehti 4/2014
      49. Fillari-lehti 3/2014
      50. Fillari-lehti 2/2014
      51. Fillari-lehti 1 2014
      52. Fillari-lehti 7/2013
      53. Fillari-lehti 6/2013
      54. Fillari-lehti 5/2013
      55. Fillari-lehti 4/2013
      56. Fillari-lehti 3/2013
      57. Fillari-lehti 2/2013
      58. Fillari-lehti 1 2013
      59. Fillari-lehti 7/2012
      60. Fillari-lehti 6/2012
      61. Fillari-lehti 5/2012
      62. Fillari-lehti 4/2012
      63. Fillari-lehti 3/2012
      64. Fillari-lehti 2/2012
      65. Fillari-lehti 1 2012
      66. Fillari-lehti 7/2011
      67. Fillari-lehti 6/2011
      68. Fillari-lehti 5/2011
      69. Fillari-lehti 4/2011
      70. Fillari-lehti 3/2011
      71. Fillari-lehti 2/2011
      72. Fillari-lehti 1 2011
      73. Fillari-lehti 7/2010
      74. Fillari-lehti 6/2010
      75. Fillari-lehti 5/2010
      76. Fillari-lehti 4/2010
      77. Fillari-lehti 3/2010
      78. Fillari-lehti 2/2010
      79. Fillari-lehti 1 2010
      80. Fillari-lehti 7/2009
      81. Fillari-lehti 6/2009
      82. Fillari-lehti 5/2009
      83. Fillari-lehti 4/2009
      84. Fillari-lehti 3/2009
      85. Fillari-lehti 2/2009
      86. Fillari-lehti 1 2009
      87. Fillari-lehti 7/2008
      88. Fillari-lehti 6/2008
      89. Fillari-lehti 5/2008
      90. Fillari-lehti 4/2008
      91. Fillari-lehti 3/2008
      92. Fillari-lehti 2/2008
      93. Fillari-lehti 1 2008
      94. Fillari-lehti 7/2007
      95. Fillari-lehti 6/2007
      96. Fillari-lehti 5/2007
      97. Fillari-lehti 4/2007
      98. Fillari-lehti 3/2007
      99. Fillari-lehti 2/2007
      100. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. eFillari
  9. Foorumi
  10. Tapahtumat
  11. Tori
User Menu Search
Close

Katalonian aika-ajoetapin voitto Rohan Dennisille – Almeida johtoon
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Katalonian aika-ajoetapin voitto Rohan Dennisille – Almeida johtoon

TWD-Länkenin lehdistötiedote. Kuva AG2R Citroën

Katalonian ympäriajon toinen etappi ajettiin 18,5 kilometrin henkilökohtaisena aika-ajona. Ympäriajon satavuotisessa historiassa on ollut nyt 14 vuoden jakso, jolloin aika-ajoa ei ole ollut. Juhlavuoden kunniaksi se otettiin mukaan ja etapista tuli odotusten mukaisesti mielenkiintoinen ja kokonaistilannetta muovaama.

Hyvässä Gironan kevätsäässä loivapiirteisellä reitillä ajetun etapin nopein oli kaksinkertainen aika-ajon maailmanmestari, australialainen Rohan Dennis (Ineos Grenadiers). Hän voitti toiseksi tulleen Ranskan aika-ajomestarin Rémi Cavagnan (Deceuninck-QuickStep) viidellä sekunnilla. Kolmas oli Cavagnan joukkuetoveri portugalilainen João Almeida. Hän jäi voittajalle 28 sekuntia, mutta hyvin sujunut ensimmäinen etappi ja aika-ajo nostivat Almeidan kokonaiskilpailun johtoon. Yhdysvaltalainen Brandon McNulty (UAE Team Emirates) on samoilla sekunneilla toisena.

Ensimmäisen etapin voittanut ja näin kokonaiskilpailua johtanut nuori tanskalainen Andreas Kron ei saanut aika-ajopyöräänsä riittävän hyvään lentoon ja jäi kauaksi kärjestä. Hän sai kantaa johtajan paitaa vain yhden päivän ajan.

Jaakko Hänninen oli etapin 143:s (+3.04). Tulos ei tyydyttänyt suomalaista, mutta hän näki suorituksessaan valoa.

- Tämä oli parempi ajo kuin UAE Tourilla ja se antaa uskoa. Kun saan myöhemmin aika-ajopyörän kotiin harjoituskäyttöön, niin ajamiseen pitäisi tulla jo jonkinlainen rytmi, kertoi Jaakko Hänninen.

Seuraavaksi ajetaan kilpailun pisin etappi Canal Olimpic de Catalunya - Vallter 2000. Sillä on pituutta 203,5 km. Pitkän etapin kruunaa reilun 11 kilometrin loppunousu yli 2000 metriin. Tiedossa on kova päivä, jossa johtaja João Almeida joukkuetovereineen joutuu tekemään hurjasti töitä säilyttääkseen paidan itsellään.

Tulokset

100. Volta Ciclista a Catalunya (2.UWT)
2/7 etappi Banyoles – Banyoles (ITT) 18,5 km
1. Rohan Dennis (Australia) Ineos Grenadiers 22.27
2. Rémi Cavagna (Ranska) Deceuninck-QuickStep + 0.05
3. João Almeida (Portugali) Deceuninck-QuickStep + 0.28
4. Brandon McNulty (USA) UAE Team Emirates + 0.28
5. Steven Kruijswijk (Hollanti) Jumbo-Visma + 0.33
6. Richie Porte (Australia) Ineos Grenadiers + 0.34
7. Adam Yates (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers + 0.35
8. Josef Cerny (Tsekki) Deceuninck-QuickStep + 0.38
9. Stefan De Bod (Etelä-Afrikka) Astana-Premier Tech + 0.38
10. Geraint Thomas (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers + 0.47

143. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 3.04

Tilanne 2/7 etapin jälkeen
1. João Almeida (Portugali) Deceuninck-QuickStep 4.43.26
2. Brandon McNulty (USA) UAE Team Emirates s.a.
3. Luis Leon Sanchez (Espanja) Astana-Premier Tech + 0.03
4. Steven Kruijswijk (Hollanti) Jumbo-Visma + 0.05
5. Richie Porte (Australia) Ineos Grenadiers + 0.06
6. Adam Yates (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers + 0.07
7. Stefan De Bod (Etelä-Afrikka) Astana-Premier Tech + 0.10
8. Geraint Thomas (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers + 0.19
9. Fausto Masnada (Italia) Deceuninck-QuickStep + 0.20
10. Lennard Kämna (Saksa) Bora-Hansgrohe + 0.21

153. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 16.54
Print
203

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Osasto: Varusteet Viestin lähetti: antsa_m Lähetetty: 17.06.2021 - 13.23

    Osasto: Varusteet Viestin lähetti: kervelo Lähetetty: 17.06.2021 - 12.48

    Osasto: Sähköavusteiset pyörät Viestin lähetti: Veivaaja Lähetetty: 16.06.2021 - 16.09

    Osasto: Yleiset jorinat Viestin lähetti: Nduro Lähetetty: 16.06.2021 - 11.26

    Osasto: Kilpailut ja pyörätapahtumat Viestin lähetti: Pekka H Lähetetty: 16.06.2021 - 08.43

    Osasto: Fillarisuositukset Viestin lähetti: korroosio Lähetetty: 16.06.2021 - 08.11

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: JohnnyBuzz Lähetetty: 15.06.2021 - 23.34

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: N.N. Lähetetty: 15.06.2021 - 22.31

    Osasto: Sähköavusteiset pyörät Viestin lähetti: antti86 Lähetetty: 15.06.2021 - 18.57

    Osasto: Kaupat Viestin lähetti: Nduro Lähetetty: 15.06.2021 - 14.42

    Osasto: Sähköavusteiset pyörät Viestin lähetti: Polkeepolkee Lähetetty: 15.06.2021 - 10.41

    Osasto: Jarrut, vaihteet, vanteet... Viestin lähetti: spaddu Lähetetty: 14.06.2021 - 20.23

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top