Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 4 2021
      2. Fillari-lehti 3 2021
      3. Fillari-lehti 2 2021
      4. Fillari-lehti 1 2021
      5. Fillari-lehti 7 2020
      6. Fillari-lehti 6 2020
      7. Fillari-lehti 5 2020
      8. Fillari-lehti 3-4 2020
      9. Fillari-lehti 2 2020
      10. Fillari-lehti 1 2020
      11. Fillari-lehti 7 2019
      12. Fillari-lehti 6 2019
      13. Fillari-lehti 5 2019
      14. Fillari-lehti 4 2019
      15. Fillari-lehti 3 2019
      16. Fillari-lehti 2 2019
      17. Fillari-lehti 1 2019
      18. Fillari-lehti 7 2018
      19. Fillari-lehti 6 2018
      20. Fillari-lehti 5 2018
      21. Fillari-lehti 4 2018
      22. Fillari-lehti 3 2018
      23. Fillari-lehti 2/2018
      24. Fillari-lehti 1 2018
      25. Fillari-lehti 7/2017
      26. Fillari-lehti 6/2017
      27. Fillari-lehti 5/2017
      28. Fillari-lehti 4/2017
      29. Fillari-lehti 3/2017
      30. Fillari-lehti 2/2017
      31. Fillari-lehti 1 2017
      32. Fillari-lehti 7/2016
      33. Fillari-lehti 6/2016
      34. Fillari-lehti 5/2016
      35. Fillari-lehti 4/2016
      36. Fillari-lehti 3/2016
      37. Fillari-lehti 2/2016
      38. Fillari-lehti 1 2016
      39. Fillari-lehti 7/2015
      40. Fillari-lehti 6/2015
      41. Fillari-lehti 5/2015
      42. Fillari-lehti 4/2015
      43. Fillari-lehti 3/2015
      44. Fillari-lehti 2/2015
      45. Fillari-lehti 1 2015
      46. Fillari-lehti 7/2014
      47. Fillari-lehti 6/2014
      48. Fillari-lehti 5/2014
      49. Fillari-lehti 4/2014
      50. Fillari-lehti 3/2014
      51. Fillari-lehti 2/2014
      52. Fillari-lehti 1 2014
      53. Fillari-lehti 7/2013
      54. Fillari-lehti 6/2013
      55. Fillari-lehti 5/2013
      56. Fillari-lehti 4/2013
      57. Fillari-lehti 3/2013
      58. Fillari-lehti 2/2013
      59. Fillari-lehti 1 2013
      60. Fillari-lehti 7/2012
      61. Fillari-lehti 6/2012
      62. Fillari-lehti 5/2012
      63. Fillari-lehti 4/2012
      64. Fillari-lehti 3/2012
      65. Fillari-lehti 2/2012
      66. Fillari-lehti 1 2012
      67. Fillari-lehti 7/2011
      68. Fillari-lehti 6/2011
      69. Fillari-lehti 5/2011
      70. Fillari-lehti 4/2011
      71. Fillari-lehti 3/2011
      72. Fillari-lehti 2/2011
      73. Fillari-lehti 1 2011
      74. Fillari-lehti 7/2010
      75. Fillari-lehti 6/2010
      76. Fillari-lehti 5/2010
      77. Fillari-lehti 4/2010
      78. Fillari-lehti 3/2010
      79. Fillari-lehti 2/2010
      80. Fillari-lehti 1 2010
      81. Fillari-lehti 7/2009
      82. Fillari-lehti 6/2009
      83. Fillari-lehti 5/2009
      84. Fillari-lehti 4/2009
      85. Fillari-lehti 3/2009
      86. Fillari-lehti 2/2009
      87. Fillari-lehti 1 2009
      88. Fillari-lehti 7/2008
      89. Fillari-lehti 6/2008
      90. Fillari-lehti 5/2008
      91. Fillari-lehti 4/2008
      92. Fillari-lehti 3/2008
      93. Fillari-lehti 2/2008
      94. Fillari-lehti 1 2008
      95. Fillari-lehti 7/2007
      96. Fillari-lehti 6/2007
      97. Fillari-lehti 5/2007
      98. Fillari-lehti 4/2007
      99. Fillari-lehti 3/2007
      100. Fillari-lehti 2/2007
      101. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. Foorumi
  9. Tapahtumat
  10. Tori
User Menu Search
Close

Katalonian pitkä ja raskas etappi Adam Yatesille, myös johtajan paita hänelle
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Katalonian pitkä ja raskas etappi Adam Yatesille, myös johtajan paita hänelle

TWD-Länkenin lehdistötiedote. Kuva AG2R Citroën

Katalonian ympäriajon kolmas etappi oli pituudeltaan 203,5 kilometriä. Viiden tunnin päivä päättyi yli 11 kilometrin nousuun noin 2200 metriin. Mäen keskijyrkkyys oli 7,4 % ja jyrkimmät kohdat 12.3 %. Eli tämä etappi oli mäkimiehiä varten. Voittajaehdokkaita oli monia, mutta lopussa selkeästi vahvin kiipijä oli britti Adam Yates (Ineos Grenadiers). Kun hänellä myös kaksi edellistä etappia olivat sujuneet hyvin, hän nousi kokonaiskilpailun johtoon.

Kilpailun alussa nähtiin yhdeksän ajajan irtiotto. Se laskettiin menemään jopa 11 minuutin päähän, mutta sitten pääjoukko, lähinnä johtajan paitaa kantaneen João Almeidan Deceuninck-QuickStep huolehti, että karkulaiset tulevat kiinniajetuksi ennen loppuratkaisuja. Pääosa karkulaisista tulikin kiinni, vaikka yksi heistä, nuori hollantilainen Thymen Arensman (Team DSM) yrittikin pitkään. Mutta hänenkin oli taivuttava, kun maaliin oli neljä kilometriä.

Loppuratkaisuissa viimeisillä kilometreillä yksi aktiivisimmista oli kokenut espanjalainen, 40-vuotias Alejandro Valverde (Movistar). Mutta hänkään ei voinut mitään, kun britti Adam Yates iski noin kaksi kilometriä ennen maalia. Yates ajoi soolollaan voittoon. Kova mäkimies, kolumbialainen Esteban Chaves (Team BikeExchange) oli toinen häviten Yatesille 13 sekuntia. Valverde jätettiin kolmanneksi.

Mäki ravisteli kokonaiskilpailutilannetta. Adam Yates johtaa ja hänen joukkuetoverinsa, australialainen Richie Porte on toisena. Almeida tipahti kolmanneksi 50 sekunnin päähän Yatesista.

Jaakko Hännisen osana oli olla joukkueen apumiehenä. Hänen joukkueensa AG2R Citroën Team sai yhden ajajan yhdeksän ajajan irtiottoon, joka tuli siis kiinniajetuksi. Tappiopuolelle on kirjattava kokeneen Tony Gallopinin keskeytys.

- Minun tehtävänäni oli hääriä ravinto- ja tuulenhalkomistehtävissä. Tavoitteena oli säästää meidän Clémentin voimia loppunousuun. Saimmekin hänet ihan hyviin asemiin ennen nousua, kertoi Jaakko Hänninen.

Kilpailun neljäs etappi on pituudeltaan 166,5 kilometriä. Päivä tulee olemaan jälleen raateleva, sillä etapilla on kolme kovaa nousua. Etappi päättyy jälleen pitkään nousuun Port Ainé -hiihtokeskusalueelle 1995 metriin.

Tulokset

100. Volta Ciclista a Catalunya (2.UWT)
3/7 etappi Canal Olimpic de Catalunya - Vallter 2000 203,5 km
1. Adam Yates (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers 5.00.58
2. Esteban Chaves (Kolumbia) Team BikeExchange + 0.13
3. Alejandro Valverde (Espanja) Movistar + 0.19
4. Geraint Thomas (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers + 0.31
5. Harm Vanhoucke (Belgia) Lotto Soudal s.a.
6. Sepp Kuss (USA) Jumbo-Visma + 0.33
7. Hugh Carthy (Iso-Britannia) EF Education-Nippo s.a.
8. Michael Woods (Kanada) Israel Start-Up Nation + 0.36
9. Richie Porte (Australia) Ineos Grenadiers s.a.
10. Giulio Ciccone (Italia) Trek-Segafredo s.a.

80. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 10.11

Tilanne 3/7 etapin jälkeen
1. Adam Yates (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers 9.44.21
2. Richie Porte (Australia) Ineos Grenadiers + 0.45
3. João Almeida (Portugali) Deceuninick-QuickStep + 0.50
4. Geraint Thomas (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers + 0.53
5. Wilco Kelderman (Hollanti) Bora-Hansgrohe + 1.03
6. Alejandro Valverde (Espanja) Movistar + 1.04
7. Hugh Carthy (Iso-Britannia) EF Education-Nippo + 1.16
8. Simon Yates (Iso-Britannia) Team BikeExchange + 1.21
9. Esteban Chaves (Kolumbia) Team BikeExchange s.a.
10. Harm Vanhoucke (Belgia) Lotto Soudal + 1.30

124. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 27.08
Print
499

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top