Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 4 2021
      2. Fillari-lehti 3 2021
      3. Fillari-lehti 2 2021
      4. Fillari-lehti 1 2021
      5. Fillari-lehti 7 2020
      6. Fillari-lehti 6 2020
      7. Fillari-lehti 5 2020
      8. Fillari-lehti 3-4 2020
      9. Fillari-lehti 2 2020
      10. Fillari-lehti 1 2020
      11. Fillari-lehti 7 2019
      12. Fillari-lehti 6 2019
      13. Fillari-lehti 5 2019
      14. Fillari-lehti 4 2019
      15. Fillari-lehti 3 2019
      16. Fillari-lehti 2 2019
      17. Fillari-lehti 1 2019
      18. Fillari-lehti 7 2018
      19. Fillari-lehti 6 2018
      20. Fillari-lehti 5 2018
      21. Fillari-lehti 4 2018
      22. Fillari-lehti 3 2018
      23. Fillari-lehti 2/2018
      24. Fillari-lehti 1 2018
      25. Fillari-lehti 7/2017
      26. Fillari-lehti 6/2017
      27. Fillari-lehti 5/2017
      28. Fillari-lehti 4/2017
      29. Fillari-lehti 3/2017
      30. Fillari-lehti 2/2017
      31. Fillari-lehti 1 2017
      32. Fillari-lehti 7/2016
      33. Fillari-lehti 6/2016
      34. Fillari-lehti 5/2016
      35. Fillari-lehti 4/2016
      36. Fillari-lehti 3/2016
      37. Fillari-lehti 2/2016
      38. Fillari-lehti 1 2016
      39. Fillari-lehti 7/2015
      40. Fillari-lehti 6/2015
      41. Fillari-lehti 5/2015
      42. Fillari-lehti 4/2015
      43. Fillari-lehti 3/2015
      44. Fillari-lehti 2/2015
      45. Fillari-lehti 1 2015
      46. Fillari-lehti 7/2014
      47. Fillari-lehti 6/2014
      48. Fillari-lehti 5/2014
      49. Fillari-lehti 4/2014
      50. Fillari-lehti 3/2014
      51. Fillari-lehti 2/2014
      52. Fillari-lehti 1 2014
      53. Fillari-lehti 7/2013
      54. Fillari-lehti 6/2013
      55. Fillari-lehti 5/2013
      56. Fillari-lehti 4/2013
      57. Fillari-lehti 3/2013
      58. Fillari-lehti 2/2013
      59. Fillari-lehti 1 2013
      60. Fillari-lehti 7/2012
      61. Fillari-lehti 6/2012
      62. Fillari-lehti 5/2012
      63. Fillari-lehti 4/2012
      64. Fillari-lehti 3/2012
      65. Fillari-lehti 2/2012
      66. Fillari-lehti 1 2012
      67. Fillari-lehti 7/2011
      68. Fillari-lehti 6/2011
      69. Fillari-lehti 5/2011
      70. Fillari-lehti 4/2011
      71. Fillari-lehti 3/2011
      72. Fillari-lehti 2/2011
      73. Fillari-lehti 1 2011
      74. Fillari-lehti 7/2010
      75. Fillari-lehti 6/2010
      76. Fillari-lehti 5/2010
      77. Fillari-lehti 4/2010
      78. Fillari-lehti 3/2010
      79. Fillari-lehti 2/2010
      80. Fillari-lehti 1 2010
      81. Fillari-lehti 7/2009
      82. Fillari-lehti 6/2009
      83. Fillari-lehti 5/2009
      84. Fillari-lehti 4/2009
      85. Fillari-lehti 3/2009
      86. Fillari-lehti 2/2009
      87. Fillari-lehti 1 2009
      88. Fillari-lehti 7/2008
      89. Fillari-lehti 6/2008
      90. Fillari-lehti 5/2008
      91. Fillari-lehti 4/2008
      92. Fillari-lehti 3/2008
      93. Fillari-lehti 2/2008
      94. Fillari-lehti 1 2008
      95. Fillari-lehti 7/2007
      96. Fillari-lehti 6/2007
      97. Fillari-lehti 5/2007
      98. Fillari-lehti 4/2007
      99. Fillari-lehti 3/2007
      100. Fillari-lehti 2/2007
      101. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. eFillari
  9. Foorumi
  10. Tapahtumat
  11. Tori
User Menu Search
Close

Ukrainalainen Padun voitti kovan mäkietapin – australialainen Porte siirtyi johtoon
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Ukrainalainen Padun voitti kovan mäkietapin – australialainen Porte siirtyi johtoon

TWD-Länkenin lehdistötiedote ja kuva ©A.S.O. / Fabien Boukla

Taistelu Critérium du Dauphinén voitosta jatkuu kilpailun loppuun saakka. Kilpailun toiseksi viimeisellä etapilla johtajan keltaisen paidan omistaja vaihtui jälleen. Nyt sen otti australialainen Richie Porte (Ineos Grenadiers), vaikka etapin vei soolovoitolla ukrainalainen Mark Padun (Bahrain Victorious). Padun ei kuitenkaan ollut lähelläkään uhkaamassa kokonaiskilpailun kärkisijoja.

171 kilometrin etappi sisälsi kaksi HC-tason nousua. Niistä viimeinen oli maalimäki ja huippu oli yli 2000 metrissä. Nousua oli yli 17 kilometriä ja keskijyrkkyys oli yli seitsemän prosenttia. Kun viimeisetkin päivän irtiottoryhmälälset oli ajettu kiinni, alkoi kokonaiskilpailun kärkimiesten välinen kova taistelu. Noin puolessa välissä viimeistä pitkää nousua kärkeen iski Mark Padun. Hän kesti irti maaliin asti. Hänen takanaan käytiin taistelua johtajan keltaisesta paidasta. Paidan haltija Alexey Lutsenko ei pystynyt puolustamaan asemaansa. Hän jäi etapilla toiseksi tulleesta Richie Portesta 26 sekuntia ja menetti paidan Portelle. Ero on nyt Porten hyväksi 17 sekuntia.

Jaakko Hännisen AG2R Citroën -joukkueen kapteenit kestivät viimeisenkin mäen hyvin. Ben O’Connor ajoi etapilla viidenneksi ja Aurélien Paret Peintre 13:nneksi. Nyt molemmat ovat kokonaiskilpailussa 10 parhaan joukossa. O’Connor kahdeksantena ja Paret Peintre kymmenentenä.

Jaakko Hänninen tuli maaliin sijalla 44 (+13.10) ja on nyt kokonaistilanteessa sijalla 34. Nuorten kilpailussa hän on edelleen seitsemäntenä.

- Meillä oli taktiikkana, että yritän päästä päivän irtiottoryhmään. Se oli tavanomaisen kovaa yrittämistä, mutta en onnistunut pääsemään siihen ryhmään, joka loppujen lopuksi karkasi. Sen jälkeen olikin tehtävänä hapokkailla jaloilla kapteenien auttamista. Etapin tiet ja nousut olivat minulle entuudestaan tuttuja. Tulos oli meille hyvä ja huomenna jatketaan vielä viimeisellä etapilla kapteenien auttamista, kertoi Jaakko Hänninen.

Kilpailun viimeinen etappi on 147 kilometriä. Etapilla on kaikkiaan kuusi luokiteltua nousua. Niistä kovin on noin 1700 metriin nouseva 11,6 kilometrin nousu, jossa keskijyrkkyys on 8,5 prosenttia.

73. Critérium du Dauphiné (2.UWT), Ranska

7/8 etappi Saint-Martin-le-Vinoux - La Plagne 171 km
1. Mark Padun (Ukraina) Bahrain Victorious 4.35.07
2. Richie Porte (Australia) Ineos Grenadiers + 0.34
3. Miguel Angel Lopez Moreno (Kolumbia) Movistar Team + 0.43
4. Jack Haig (Australia) Bahrain Victorious s.a.
5. Ben O'Connor (Australia) AG2R Citroën Team + 0.47
6. Sepp Kuss (USA) Jumbo-Visma + 0.52
7. David Gaudu (Ranska) Groupama-FDJ + 0.56
8. Enric Mas Nicolau (Espanja) Movistar Team s.a.
9. Geraint Thomas (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers + 0.59
10. Alexey Lutsenko (Kazakstan) Astana-Premier Tech + 1.00
11. Alejandro Valverde (Espanja) Movistar Team + 1.04
12. Wilco Kelderman (Hollanti) Bora-Hansgrohe s.a.
13. Aurélien Paret Peintre (Ranska) AG2R Citroën Team + 1.10

44. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 13.10

Kokonaistilanne 7/8 etapin jälkeen
1. Richie Porte (Australia) Ineos Grenadiers 25.28.06
2. Alexey Lutsenko (Kazakstan) Astana-Premier Tech + 0.17
3. Geraint Thomas (Iso-Britannia) Ineos Grenadiers + 0.29
4. Wilco Kelderman (Hollanti) Bora-Hansgrohe + 0.33
5. Jack Haig (Australia) Bahrain Victorious + 0.34
6. Miguel Angel Lopez Moreno (Kolumbia) Movistar Team + 0.38
7. Ion Izagirre Insausti (Espanja) Astana-Premier Tech s.a.
8. Ben O'Connor (Australia) AG2R Citroën Team + 1.00
9. David Gaudu (Ranska) Groupama-FDJ + 1.12
10. Aurélien Paret Peintre (Ranska) AG2R Citroën Team + 1.17

34. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 18.47
Print
111

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top