Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. Foorumi
  9. Tapahtumat
  10. Tori
User Menu Search
Close

Jaakko Hänninen tyhjensi jalkansa Mont Ventouxilla – Lopez soolovoittoon
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Jaakko Hänninen tyhjensi jalkansa Mont Ventouxilla – Lopez soolovoittoon

TWD-Länkenin lehdistötiedote. Kuva AG2R Citroen

Jaakko Hänninen sai pitää vain yhden välipäivän, kun seuraava kilpailu kutsui. Hän ajoi ensin kahdeksan päivän ja 1250 kilometrin Critérium du Dauphiné ja nyt mäkimiesten kovan kilpailun Mont Ventoux Dénivelé Challengen. UCI 1.1 -kategorian kilpailussa on noin 4500 nousumetriä, kun kilpailun pituus on 153 kilometriä. Kilpailussa kiivetään kaksi kertaa yli 1900 metriin Mont Ventouxin päälle. Nousun pituus on yli 20 kilometriä. Toisen kerran nousun päällä oli maali.

Kilpailun loppuratkaisut nähtiin, kun maaliin oli noin 12 kilometriä. Sitä ennen Jaakko Hänninen veturina AG2R Citroën Team ajoi irtiottoryhmän kiinni. Kun viimeiset irtiottoryhmäläiset olivat pienen ennakkosuosikkiryhmän edessä, Movistarin kova mäkimies, kolumbialainen Miguel Angel Lopez iski irti. Siihen ei AG2R Citroën Teamin kapteeni Ben O’Connor eikä kukaan mukaan pystynyt vastamaan. Lopez meni menojaan ja oli maalissa lähes kaksi ja puoli minuuttia ennen muita.

Miquel Angel Lopezin takana yhteistyö ei toiminut. Ben O’Connor oli merkitty mies ja hänen kanssaan ei haluttu tehdä yhteistyötä. Ryhmästä karkasi espanjalainen Oscar Rodriguez (Astana) ja sai kohta seurakseen Lopezin joukkuetoverin Enric Masin. Rodriquez oli toinen ja Mas kolmas. O’Connor oli neljäs. Hänen ja Hännisen joukkuetoveri Geoffrey Bouchard oli 10:s. Hänninen oli 33:s.

- Joukkue teki kaiken Benin ja Geoffreyn eteen. Itse olin Benin suojana. Mont Ventouxin juurelle ajoimme ehkä liian innokkaasti, jolloin minun ja C Clément Champoussinin vedot jäivät vähän lyhyemmiksi. Loppujen lopuksi Ben jäi podiumin ulkopuolelle, mutta joukkue ajoi hyvin yhteen, kertoi Jaakko Hänninen.

Mont Ventoux Dénivelé Challenge (UCI 1.1) 153 km
1. Miguel Angel Lopez Moreno (Kolumbia) Movistar Team 4.30.04
2. Oscar Rodriguez Garaicoechea (Espanja) Astana-Premier Tech + 2.26
3. Enric Mas Nicolau (Espanja) Movistar Team + 2.33
4. Ben O'Connor (Australia) AG2R Citroën Team + 3.30
5. Cristian Rodriguez Martin (Espanja) Total Direct Energie s.a.
6. Kenny Elissonde (Ranska) Trek-Segafredo + 4.02
7. Michel Ries (Luxemburg) Trek-Segafredo + 4.45
8. Simon Carr (Iso-Britannia) EF Education-Nippo + 5.41
9. Carlos Verona Quintanilla (Espanja) Movistar Team + 5.48
10. Geoffrey Bouchard (Ranska) AG2R Citroën Team + 6.10

33. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R Citroën Team + 14.06
Print
434

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top