Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Mediakortti
    6. Palaute
    7. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
User Menu Search
Close

Tour de Karelianpolut -maastopyöräilykilpailu 12.6.2021: Suomessa ainutlaatuinen kilpailumuoto, haastavat reitit ja laadukasta live-seurantaa
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Tour de Karelianpolut -maastopyöräilykilpailu 12.6.2021: Suomessa ainutlaatuinen kilpailumuoto, haastavat reitit ja laadukasta live-seurantaa

Minkälainen kilpailu?
Kilpaillaan takaa-ajoformaatilla, joka tarjoaa jännitystä ja tavoitteita koko päiväksi. Pohja-aika ajetaan Rääkkylässä ja sen mukaisessa järjestyksessä lähdetään takaa-ajoon Kiteellä, nopein ensin. Tohmajärvellä jatketaan takaa-ajoa. Siellä Rääkkylän ja Kiteen yhteisajan perusteella nopein kuski lähtee ensimmäisenä, muut takaa-ajajina perään. Kunkin sarjan ensimmäinen Tohmajärven maaliviivan ylittäjä on koko päivän voittaja omassa sarjassaan.

Yleisesti aika heikkoa maastopyöräilykilpailun seurattavuutta lisätään live-seurannan avulla niin, että katsoja pysyy ajan tasalla kilpailun kulusta olipa hän maastossa reitin varrella, kisakeskuksessa tai kotisohvalla. Jokaisessa kolmessa kisassa väliaikoja ja lopputuloksia voi seurata reaaliaikaisena. Tämän lisäksi kilpailupäivä striimataan ammattilaisten toteuttamana monikameratuotantona. Kuvaa kisatapahtumista tulee koko päivän ajan maasta ja ilmasta reittien varrelta ja kisakeskuksista. Tulospalvelu ja live-lähetyksen linkki löytyvät tapahtuman nettisivulta www.tourdekarelianpolut.com.

Minkälainen päivä on kilpailijoille?
Rankka, mutta antoisa päivä tiedossa. Siirtymät antavat mukavasti palautumisaikaa väleissä.

Miten Rääkkylän, Kiteen ja Tohmajärven reitit eroavat toisistaan?
Rääkkylässä ei ole suuria korkeuseroja, mutta Savilahti Trailiin perustuva reitti on sopivasti "pikkutekninen" suurimman osan matkaa. Rääkkylässä testataan myös kuskien kilpailutaitoja, koska ohitustilanteita tulee. Siellä siis ajetaan kaksi kierrosta samaa rataa. Kiteen reitti on koko päivän teknisin. Etenkin Peltola Trailin juurakot saattavat yllättää. Uudistuneella Kiteen reitillä on lisäksi lisää tiukkoja mäkiä, joten täällä liian innokkaasti ryntäilevä saattaa joutua Tohmajärvellä kokemaan kovia. Tohmajärven kisareitti noudattelee Pekan Trailia ja Piilovaara Trailia. Reitti ei ole kovin tekninen, mutta fyysisesti varmasti koko päivän vaativin. Koko päivä päättyy tiukkaan Kemien mäen loppunousuun ja siinä mitataan kuka piti kenetkin takana ja kuka sai kenetkin kiinni.

Lisätietoja: www.tourdekarelianpolut.com
Print
1001

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top