Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. Palaute
    8. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
User Menu Search
Close

Täysin uusi Cannondale Scalpel on nyt esitelty
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Täysin uusi Cannondale Scalpel on nyt esitelty

Teksti ja kuva: Cannondale - Kimmo Kananen

Cannondale on uudistanut ikonisen maastopyöränsä olemaan taas kilpailijoitaan edellä. Jo vuodesta 2001 asti Scalpel on edustanut Cannondalen mallistossa nopeinta täysjoustoa tavoitteena auttaa ajajat viemään pyöräänsä nopeammin ja varmemmin polulla. Uudessa Scalpelissa on lisätty perän mukavuutta tuomalla Horst-linkku XC-pyöriin mutta täysin uudella tavalla. Perinteisen nivelöinnin sijaan insinöörit kehittivät flexpivotin, jossa litteä ja leveä hiilikuitu joustaa muodostaen yhden neljästä nivelpisteestä. Näin painoa säästettiin, sivuttaisjäykkyyttä lisättiin, ja perä on aiempaa herkempi mutta erittäin tehokas poljettaessa. Kaikki tämä ja silti runko painaa takaiskarin kanssa vain 1910 grammaa.

Scalpel ei ole pelkästään kisoihin tarkoitettu ajopeli, vaan tarjolle tulee myös SE malli, joka yhdistää XC:n ja downcountryn uudella tavalla. Tehokas pyörä, 120 mm joustoa, hissitolppa ja raiseritanko vievät kuskit nopeasti niin ylös kuin alaskin.
Myös tässä uudessa Scalpelissa on mahdollista käyttää kahta juomapullotelinettä runkokolmion sisällä. Uutuutena on myös pyörän mukana tuleva ja runkoon integroitu työkalusarja, kumin reikien tukkimiseen dynaplug, sekä mahdollisuus kuljettaa Co2-patruunaa.

Tekniset tiedot:

Scalpel
Ohjainkulma 68 astetta
Satulakulma 74,5 astetta
Reach 435 mm (M-koko)
Jousto 100 mm

Scalpel SE
Ohjainkulma 67 astetta
Satulakulma 74 astetta
Reach 430 mm (M-koko)
Jousto 120 mm

Malliston huipulla on Carbon HM1, joka painaa vain 9,73 kg M-koossa.
Fillari-lehti sai kokeiluun Carbon 2:n ja siitä lisää seuraavassa lehdessä



Print
1209

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top