Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 5/2020
      2. Fillari-lehti 3-4/2020
      3. Fillari-lehti 2/2020
      4. Fillari-lehti 1 2020
      5. Fillari-lehti 7/2019
      6. Fillari-lehti 6/2019
      7. Fillari-lehti 5/2019
      8. Fillari-lehti 4/2019
      9. Fillari-lehti 3/2019
      10. Fillari-lehti 2/2019
      11. Fillari-lehti 1 2019
      12. Fillari-lehti 7/2018
      13. Fillari-lehti 6/2018
      14. Fillari-lehti 5/2018
      15. Fillari-lehti 4/2018
      16. Fillari-lehti 3/2018
      17. Fillari-lehti 2/2018
      18. Fillari-lehti 1 2018
      19. Fillari-lehti 7/2017
      20. Fillari-lehti 6/2017
      21. Fillari-lehti 5/2017
      22. Fillari-lehti 4/2017
      23. Fillari-lehti 3/2017
      24. Fillari-lehti 2/2017
      25. Fillari-lehti 1/2017
      26. Fillari-lehti 7/2016
      27. Fillari-lehti 6/2016
      28. Fillari-lehti 5/2016
      29. Fillari-lehti 4/2016
      30. Fillari-lehti 3/2016
      31. Fillari-lehti 2/2016
      32. Fillari-lehti 1/2016
      33. Fillari-lehti 7/2015
      34. Fillari-lehti 6/2015
      35. Fillari-lehti 5/2015
      36. Fillari-lehti 4/2015
      37. Fillari-lehti 3/2015
      38. Fillari-lehti 2/2015
      39. Fillari-lehti 1/2015
      40. Fillari-lehti 7/2014
      41. Fillari-lehti 6/2014
      42. Fillari-lehti 5/2014
      43. Fillari-lehti 4/2014
      44. Fillari-lehti 3/2014
      45. Fillari-lehti 2/2014
      46. Fillari-lehti 1/2014
      47. Fillari-lehti 7/2013
      48. Fillari-lehti 6/2013
      49. Fillari-lehti 5/2013
      50. Fillari-lehti 4/2013
      51. Fillari-lehti 3/2013
      52. Fillari-lehti 2/2013
      53. Fillari-lehti 1/2013
      54. Fillari-lehti 7/2012
      55. Fillari-lehti 6/2012
      56. Fillari-lehti 5/2012
      57. Fillari-lehti 4/2012
      58. Fillari-lehti 3/2012
      59. Fillari-lehti 2/2012
      60. Fillari-lehti 1/2012
      61. Fillari-lehti 7/2011
      62. Fillari-lehti 6/2011
      63. Fillari-lehti 5/2011
      64. Fillari-lehti 4/2011
      65. Fillari-lehti 3/2011
      66. Fillari-lehti 2/2011
      67. Fillari-lehti 1/2011
      68. Fillari-lehti 7/2010
      69. Fillari-lehti 6/2010
      70. Fillari-lehti 5/2010
      71. Fillari-lehti 4/2010
      72. Fillari-lehti 3/2010
      73. Fillari-lehti 2/2010
      74. Fillari-lehti 1/2010
      75. Fillari-lehti 7/2009
      76. Fillari-lehti 6/2009
      77. Fillari-lehti 5/2009
      78. Fillari-lehti 4/2009
      79. Fillari-lehti 3/2009
      80. Fillari-lehti 2/2009
      81. Fillari-lehti 1/2009
      82. Fillari-lehti 7/2008
      83. Fillari-lehti 6/2008
      84. Fillari-lehti 5/2008
      85. Fillari-lehti 4/2008
      86. Fillari-lehti 3/2008
      87. Fillari-lehti 2/2008
      88. Fillari-lehti 1/2008
      89. Fillari-lehti 7/2007
      90. Fillari-lehti 6/2007
      91. Fillari-lehti 5/2007
      92. Fillari-lehti 4/2007
      93. Fillari-lehti 3/2007
      94. Fillari-lehti 2/2007
      95. Fillari-lehti 1/2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. Foorumi
  9. Tapahtumat
  10. Tori
User Menu Search
Close

Akilles Green Teamin Leevi Kervinen aika-ajon Suomen mestariksi
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Akilles Green Teamin Leevi Kervinen aika-ajon Suomen mestariksi

Akilles Green Teamin lehdistötiedote ja kuva Johan Ewalds

SM-kisat Iso-Syötteellä alkoivat aika-ajolla, jossa Leevi Kervinen teki sen, minkä lupasi ja vei U19-ikäluokan Suomen mestaruuden. Voiton arvoa nostaa se, että Kervinen ajaa vasta ensimmäistä vuotta tässä ikäluokassa. Miesten U23-ikäluokassa onnistui mainiosti Akilles Green Teamin koko nelikko. Antti-Jussi Juntunen voitti ikäluokkansa hopeaa ja eliitin pronssia. Pronssille ajoi myös koko kesän mainiosti ajanut Jaakko Sillankorva. Miesten kilpailun voitti häikäisevällä suorituksella Juntusen Viron tiimikaveri TWD:n Ukko Peltonen.

Maantiepyöräilyn Suomen mestaruuskisat Iso-Syötteellä käynnistyivät aika-ajolla. Akilles Green Teamilla oli heittää kumpaankin kisaan kovat aika-ajajat. Poikien kisaan Leevi Kervinen, joka jo talvella asetti yhdeksi kauden päätavoitteistaan aika-ajon Suomen mestaruuden. Miesten ja U23-kisassa puolestaan Antti-Jussi Juntuselta ja Jaakko Sillankorvalta, Samuli Öhmanilta sekä Veeti Vainiolta oli odotettavissa kärkipään tuloksia.

Iso-Syötteen aika-ajo reitti oli hyvin vaativa jyrkkine nousuineen. Leevi Kervinen teki sen, mistä talvella kehityskeskustelussa antoi lupauksen eli otti U19-ikäluokan aika-ajon Suomen mestaruuden selkeällä 50 sekunnin erolla kilpailun suureen yllättäjään Oulun omaan poikaan mutta hämeenlinnalaista Motion Finlandia edustavaan lahjakkaaseen Severi Savukoskeen ja kolmanneksi sijoittui Jurvan kovaan koulukuntaan kuuluva ja lahtelaista TWD:tä edustava Jimi Aalto.

”Nyt kun EM-kisoihinkaan ei koronan vuoksi menty, tämä oli mun ehdoton tavoitteeni jo talvella, kun näitä mietin. Aika-ajoreitti oli tosi raskas ja mäkinen, mutta mullehan se sopi,” kertoi kisan lähtökohdista Leevi Kervinen.

Akilleen koko nuori nelikko kellotti miesten ja U23-ikäluokan tempossa kovat ajat. Kovaa kuntoa uhkuva Antti-Jussi Juntunen, jolle luopuminen isosta näytön paikasta EM-kisoista oli kova isku, ajoi toiseksi ja eliitin kolmanneksi kisan suuren yllättäjän Oulun Matti Hietajärven jälkeen. Matkaan ensimmäisten joukossa ampaissut Jaakko Sillankorva ajoi hänkin mainiosti ottaen pronssimitalin. Vastikään aikuisten sarjaan nousseet 19-vuotiaat Samuli Öhman ja Veeti Vainio onnistuivat omassa ajossaan myös erinomaisesti. Viime vuonna poikien aika-ajon suvereeni mestari Öhman sijoittui neljänneksi ja Vainio kuudenneksi. Voiton vei Ukko Peltonen aivan häikäisevällä aika-ajollaan. Green Teamin kolmikko Juntunen, Sillankorva ja Öhman saivat samalla joukkuekilpailun SM-hopean.

Leevi Kervinen jatkoi vahvoja esityksiään SM-kisoissa. Runsaan 120 kilometrin erittäin raskaassa kisassa Kervinen taisteli itselleen eilisen kullan lisäksi hopean. Asetelmat kilpailuun olivat Kervisellä erittäin haastavat. Mitalitaistelu käytiin Leevin ja neljän TWD:n ajajan välillä: yksi neljää vastaan ja neljä yhtään vastaan. Muut ajajat jäivät kisassa statistin rooliin. TWD:n ideana oli ajattaa kuumaa Kervistä mahdollisimman paljon, ja tässä he lopulta onnistuivatkin. Kisan kuluessa Kervisellä olisi ollut ehkä mahdollisuuksia säästää itseään jonkin verran, kun Aalto ja Källberg olivat lyhyellä karkumatkalla. Pienellä maltilla Kervinen olisi voinut kuluttaa TWD:n vahvimpien voimia ja säästää itseään kontrolloimalla välimatkaa karkulaisiin. Kervinen ajoi kuitenkin karkulaiset pian kiinni ja veti mukanaan vielä kolmannen TWD:n ajajan Kolehmaisen. kärkeen. Matkaa tehtiin Kervisen yksin vetäessä ja välillä nousuun kiihdyttäen. Pitkään näytti siltä, että vahva ja kilpailun ehdoton työmyyrä Kervinen onnistuu murskaamaan TWD:n ajajat yksitellen. Nelikosta Sipoon Jesper Lindberg tippui ensimmäisenä, sitten Oskari Kolehmainen ja vähän ajan päästä Kervisen hyvä ystävä Jimi Aalto. Jäljelle jäi vain Närpiön Axel Källberg.

Källberg ja Kervinen ajoivat yhdessä loput kierrokset. Akilleen leirissä odotettiin Kervisen ikätoverin Källbergin taipuvan ja tippuvan viimeistään maalimäessä. Källberg on totuttu näkemään yleensä pääjoukossa loppuratkaisua kyttäävänä ja kirijalkoihinsa luottavana. Källberg kuitenkin osoitti sitkeyttä pysymällä vetovastuussa olleen Kervisen kyydissä. TWD:n taktiikan hedelmä kypsyi kuitenkin lopulta vasta viimeisen sadanmetrin kinkareessa. Kervinen oli yrittänyt useasti tiputtaa Källbergin kyydistä, mutta Källberg kesti ja aivan lopussa näki tilaisuuensa ja Källberg karkasi nopeiden jalkojensa avulla voittoon 14 sekunnin erolla. Kaikesta kyttäilystä huolimatta Källbergin suoritus pysyä ikäluokkansa ehdottoman ykkösen perässä oli herinomainen. Sadan kilometrin mittaisesta vetovuorosta Kervisen palkinto oli kunnioitettava hopea. Kervisen suoritus oli fantastinen.

Tämä oli Leevi Kerviseltä huikean hieno viikonloppu. Mahtava poika ja taistelija, josta voidaan odottaa paljon tulevaisuudessa, kun vielä taktista kypsyyttäkin tulee lisää.

”Aika-ajo meni multa täydellisesti kun reitti oli niin mäkinen, tämä oli oma ykköstavoite jo talvesta asti. Eilen ajettiin samaa reittiä maantiekisassa, yritin joka kerta mäessä lujaa vetämällä väsyttää porukkaa, onnistuin lähes täydellisesti, kun sain kaksi pois niskastani. Axel ei vetänyt yhtään. Luulin kumminkin Axelin tippuvan lopussa, mutta hän oli peesissä liian paljon levännyt. Täytyy olla lopulta tyytyväinen hopeaan,” Kervinen avasi kisaviikonloppua.
Print
456

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top
    escort bodrum
    escort antalya
    umraniye escort
    srtipe.com izmir escort
    x videos gay banheiro black on blonde porn come sverginare una donna madre e figlio video porno videos porno de jenifer lopez
    implant
    beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort
    replica watches