Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. Palaute
    8. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
User Menu Search
Close

Kervinen ja Lindahl komeaan kaksoisvoittoon Rosendahl GP:ssä
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Kervinen ja Lindahl komeaan kaksoisvoittoon Rosendahl GP:ssä

Akilles Green Teamin tiedote ja kuva Antti Ruotsalo

Rosendahl GP:n 40. juhlakilpailu käytiin Tampereen Pyynikin harjun rankalla reitillä. Koronan vuoksi kilpailu siirtyi keväästä syksyyn. Samalla ajettiin Skoda Cupin kuudesta osakilpailusta viimeinen. Kilpailu päättyi Akilles Green Teamin komeaan kaksoisvoittoon, kun ensin Leevi Kervinen ajoi soolo-irtiottonsa riemukkaasti maaliin, ja sitten Jesper Lindahl onnistui irtautumaan lopussa kakkoseksi.

Kilpailu ajetaan 20 kierroksena hieman yli kolmen kilometrin reitillä. Reitillä noustaan Pyynikin näkötornille. Korkeuseron ollessa joka kierroksella ajajia kirpaisevat yli 50 metriä. Reitti on hyvin vaativa. Viime vuonna Leevi Kervinen voitti hienolla ajollaan 16-vuotiaiden poikien sarjan. Tänä vuonna tuli eliitin voitto, kehitys on ollut huimaa nuorella ennakkoluulottomalla pojalla. Jesper Lindahl uusi viime vuoden kakkossijan. Lyhyet tiukat mäet sopivat kaksikolle.
Skoda Cupin päätöskilpailuun lähdettiin Akilles Green Teamin kannalta hyvissä takaa-ajoasemissa, sillä Jaakko Sillankorva oli kolmantena ja Leevi Kervinen viides. IBD Cyclingin Anders Bäckman oli ykkösenä ja Jurvan Voiman koko kauden hyvin ajanut Riku Övermark toisena. Piste-erot olivat pienet, joten Sillankorvalla oli hyvät mahdollisuudet onnistuessaan jopa Skoda Cupin voittoon.

Ennalta Rosendahl GP:n rankka rata sopi hyvin harjoitelleille Akilles Green Teamin ajajille. Kilpailu lähti heti käyntiin vauhdikkaasti Akilleen ajajien pitäessä ensimmäisestä kierroksesta alkaen kilpailun rankkana. Taktiikkana oli ajaa joukkueena kilpailua parhaissa asemissa olevalle Jaakko Sillankorvalle. Kilpailun alku osoittautui kuitenkin epäonniseksi
Sillankorvalle hänen kaaduttua kinkkisellä reitillä. Sillankorva pääsi kyllä jatkamaan matkaa, mutta kuitenkin lähes minuutin pääjoukosta jääneenä. Akilleen joukkue mietti, oliko mahdollista jäädä Sillankorvaa auttamaan, mutta pääjoukon vauhdin pysyessä kovana siihen ei ollut järkeviä mahdollisuuksia, niinpä Sillankorva näki parhaaksi keskeyttää.

Kierrosten nousuissa nähtiin useita irtiottoja. Akilleen Veeti Vainiolle ja Leevi Kerviselle mäet sopivat hyvin, ja molemmat olivat mukana kahdessa isommassa irtiotossa. Kilpailun puolen välin paikkeilla pääjoukon edellä oli 7 ajajan joukko mukanaan Green Teamin kaksikko. Leevi Kervinen iski nousun jyrkimmässä kohdassa irti porukasta ja sai irtioton ajajaporukan
repeilemään.
Seuraavalle kierrokselle tultaessa eroa alkoi syntyä Kervisen hyväksi. Vauhtia pitänyt pääjoukko ajoi loput irtiotossa olleet ajajat kiinni. Kervisen tekemän soolon ero pysyi pääjoukkoon noin 40 sekunnissa. Pääjoukosta lähti Skoda Cupin voittoa tavoittelemaan Cupin kakkosena ollut Riku Övermark ja Akilleen Vainio iski hänen kantaansa. Vainio ajoi joukkueelleen eikä suostunut vetotöihin, koska oma tiimikaveri johti kisaa. Vainio pakotti näin Övermarkin väsyttämään itsensä.
Kervinen lisäsi sooloajollaan eron takaa-ajajiinsa lähes minuuttiin. Pääjoukko otti karkulaiskaksikon, Vainion ja Övermarkin, kiinni loppunousussa. Pääjoukossa aiemmin lukuisiin iskuihin vastannut Akilleen Jesper Lindahl oli loppunousussa vielä hyvävoimainen ja sai kirittyä pääjoukosta kakkostilalle varmistaen Akilles Green Teamin loistavan kaksoisvoiton. On mainittava kuitenkin myös Veeti Vainion panos, joka oli saatuun kaksoisvoittoon merkittävä.

Skoda Cupin kokonaiskilpailun vei IBD:n Anders Bäckman, Riku Övermark piti kakkossijan ja kolmanneksi nousi lopulta päivän sankari Leevi Kervinen ohi epäonnisen Sillankorvan.

”Tämä varsin erikoinen kausi oli uudella ilmeellä ilmaston muutosta vastaan ajavalle joukkueellemme kerrassaan mainio. Ajoimme aina voitosta ja vielä sellaisella aktiivisella tavalla, joka on kunniaksi mielestäni kauden parhaalle joukkueelle. Kaverit menivät hyvin eteenpäin kukin tavoitteidensa mukaan. Antti-Jussi Juntunen on jalostunut Virossa tämän kauden parhaaksi Elite-ajajaksi ehkä Jaakko Hännistä lukuunottamatta, ja Leevi Kervinen on vielä junnuna ottanut uskomattoman harppauksen miesten sarjan kärkeen. Paljon ilon hetkiä toivat myös Jaakko Sillankorva, Samuli Öhman, Veeti Vainio ja Jesper Lindahl. Koko joukkueen arvokasta työtä ja maan parhaisiin kuuluvan päävalmentajamme Kari Myyryläisen panosta unohtamatta,” summaili kautta Akilles Green Teamin joukkueen johtaja Ari Långsjö.
Print
1327

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top