Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. Palaute
    8. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
User Menu Search
Close

Italian ympäriajo käynnistyi aika-ajolla – Hänninen kaatui vaikeissa olosuhteissa
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Italian ympäriajo käynnistyi aika-ajolla – Hänninen kaatui vaikeissa olosuhteissa

TWD-Länkenin lehdistötiedote ja kuva AG2R

103. kerran ajettava Italian ympäriajo käynnistyi Sisiliassa 15,1 kilometrin henkilökohtaisella aika-ajolla. Vauhdikkaan reitin haastavuutta lisäsi raju tuuli ja muhkurainen katuosuus maalikaupungissa Palermossa. Avausetapin nopein oli aika-ajon maailmanmestari italialainen Filippo Ganna. Keskinopeus oli lähes 59 kilometriä tunnissa.

Uransa ensimmäistä suurta etappiajoa ajava Jaakko Hänninen oli avausetapilla epäonninen. Hänninen ajoi etapin alkuosan kohtuullisen hyvin ottaen huomioon, että olosuhteet olivat kevyelle ajajalle hyvin hankalat. Suurin hankaluus tuli kuitenkin noin neljä kilometriä ennen maalia. Hän kaatui, joutui vaihtamaan pyörää ja otti ison aikatappion viimeisillä kilometreillä. Hänninen oli 166:s (+2.52).

- Ensimmäinen etappi ajettu. Tärkeintä oli olla ottamatta riskejä kovassa tuulessa. Muun muassa kiekkovalintaa muutettiin vielä viime hetkellä ennen starttia. Alkumatka sujui mallikkaasti ja oli hyvä flow päällä. Sitten tuli epäonnea. Maalikaupunkiin saapuessa toisessa mutkassa etukiekko lähti alta ja menin nurin. Tempopyörä vaurioitui sen verran, että jouduin vaihtamaan maantiepyörään ja ajamaan sillä viimeiset neljä kilometriä. Tappiota tuli rutkasti, mutta huomenna on uusi päivä, kertoi pintanaarmuilla kaatumisestaan selvinnyt Jaakko Hänninen.

Italian ympäriajo ajetaan normaalisti toukokuun lopulla – kesäkuun alussa. Nyt koronatilanne muutti kilpailukalenteria ja Girolle löytyi paikka lokakuun alusta. Kilpailu ajetaan normaalin kolmen viikon ja 21 etapin mittaisena. Välissä on kaksi lepopäivää. Kilpailun kokonaispituus on hieman vajaa 3 500 kilometriä. Mukana on 22 joukkuetta ja 176 ajajaa. Kuitenkin jo ensimmäisellä etapilla Astanan Miguel Angel Lopez lensi päin mellakka-aitaa, loukkaantui ja joutui keskeyttämään.

Seuraavaksi ajetaan 149 kilometrin etappi Alcamosta Agrigentoon. Etappi päättyy maalinousuun.

103rd Giro d'Italia (2.UWT)

Etappi 1/21 Monreale › Palermo (15,1 km) (ITT)
1. Filippo Ganna (Italia) INEOS Grenadiers 15.24
2. João Almeida (Portugalia) Deceuninck - Quick Step + 0.22
3. Mikkel Bjerg (Tanska) UAE-Team Emirates s.a.
4. Geraint Thomas (Iso-Britannia) INEOS Grenadiers + 0.23
5. Tobias Foss (Norja) Team Jumbo-Visma + 0.31

166. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R La Mondiale + 2.52

103rd Giro d'Italia (2.UWT)
la 03.10. 1.etappi Monreale › Palermo (15,1 km) (ITT)
su 04.10. 2. etappi Alcamo › Agrigento (149 km)
ma 05.10. 3. etappi Enna › Etna (150 km)
ti 06.10. 4. etappi Catania › Villafranco Tirrena (140 km)
ke 07.10. 5. etappi Mileto › Camigliatello Silano (225 km)
to 08.10. 6. etappi Castrovillari › Matera (188 km)
pe 09.10. 7. etappi Matera › Brindisi (143 km)
la 10.10. 8.etappi Giovinazzo › Vieste (200 km)
su 11.10. 9. etappi San Salvo › Roccaraso (208 km)
ma 12.10. lepopäivä
ti 13.10. 10. etappi Lanciano › Tortoreto (177 km)
ke 14.10. 11. etappi Porto Sant'Elpidio › Rimini (182 km)
to 15.10. 12. etappi Cesenatico › Cesenatico (204 km)
pe 16.10. 13. etappi Cervia › Monselice (192 km)
la 17.10. 14. etappi Conegliano › Valdobbiadene (34,1 km) (ITT)
su 18.10. 15. etappi Base Aerea Rivolto › Piancavallo (185 km)
ma 19.10. lepopäivä
ti 20.10. 16. etappi Udine › San Daniele del Friuli (229 km)
ke 21.10. 17. etappi Bassano del Grappa › Madonna di Campiglio (203 km)
to 22.10. 18. etappi Pinzolo › Laghi di Cancano (207 km)
pe 23.10. 19. etappi Morbegno › Asti (253 km)
la 24.10. 20. etappi Alba › Sestriere (198 km)
su 25.10. 21. etappi Cernusco sul Naviglio › Milan (15,7 km) (ITT)
Print
926

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top