Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7/2020
      2. Fillari-lehti 6/2020
      3. Fillari-lehti 5/2020
      4. Fillari-lehti 3-4/2020
      5. Fillari-lehti 2/2020
      6. Fillari-lehti 1 2020
      7. Fillari-lehti 7/2019
      8. Fillari-lehti 6/2019
      9. Fillari-lehti 5/2019
      10. Fillari-lehti 4/2019
      11. Fillari-lehti 3/2019
      12. Fillari-lehti 2/2019
      13. Fillari-lehti 1 2019
      14. Fillari-lehti 7/2018
      15. Fillari-lehti 6/2018
      16. Fillari-lehti 5/2018
      17. Fillari-lehti 4/2018
      18. Fillari-lehti 3/2018
      19. Fillari-lehti 2/2018
      20. Fillari-lehti 1 2018
      21. Fillari-lehti 7/2017
      22. Fillari-lehti 6/2017
      23. Fillari-lehti 5/2017
      24. Fillari-lehti 4/2017
      25. Fillari-lehti 3/2017
      26. Fillari-lehti 2/2017
      27. Fillari-lehti 1/2017
      28. Fillari-lehti 7/2016
      29. Fillari-lehti 6/2016
      30. Fillari-lehti 5/2016
      31. Fillari-lehti 4/2016
      32. Fillari-lehti 3/2016
      33. Fillari-lehti 2/2016
      34. Fillari-lehti 1/2016
      35. Fillari-lehti 7/2015
      36. Fillari-lehti 6/2015
      37. Fillari-lehti 5/2015
      38. Fillari-lehti 4/2015
      39. Fillari-lehti 3/2015
      40. Fillari-lehti 2/2015
      41. Fillari-lehti 1/2015
      42. Fillari-lehti 7/2014
      43. Fillari-lehti 6/2014
      44. Fillari-lehti 5/2014
      45. Fillari-lehti 4/2014
      46. Fillari-lehti 3/2014
      47. Fillari-lehti 2/2014
      48. Fillari-lehti 1/2014
      49. Fillari-lehti 7/2013
      50. Fillari-lehti 6/2013
      51. Fillari-lehti 5/2013
      52. Fillari-lehti 4/2013
      53. Fillari-lehti 3/2013
      54. Fillari-lehti 2/2013
      55. Fillari-lehti 1/2013
      56. Fillari-lehti 7/2012
      57. Fillari-lehti 6/2012
      58. Fillari-lehti 5/2012
      59. Fillari-lehti 4/2012
      60. Fillari-lehti 3/2012
      61. Fillari-lehti 2/2012
      62. Fillari-lehti 1/2012
      63. Fillari-lehti 7/2011
      64. Fillari-lehti 6/2011
      65. Fillari-lehti 5/2011
      66. Fillari-lehti 4/2011
      67. Fillari-lehti 3/2011
      68. Fillari-lehti 2/2011
      69. Fillari-lehti 1/2011
      70. Fillari-lehti 7/2010
      71. Fillari-lehti 6/2010
      72. Fillari-lehti 5/2010
      73. Fillari-lehti 4/2010
      74. Fillari-lehti 3/2010
      75. Fillari-lehti 2/2010
      76. Fillari-lehti 1/2010
      77. Fillari-lehti 7/2009
      78. Fillari-lehti 6/2009
      79. Fillari-lehti 5/2009
      80. Fillari-lehti 4/2009
      81. Fillari-lehti 3/2009
      82. Fillari-lehti 2/2009
      83. Fillari-lehti 1/2009
      84. Fillari-lehti 7/2008
      85. Fillari-lehti 6/2008
      86. Fillari-lehti 5/2008
      87. Fillari-lehti 4/2008
      88. Fillari-lehti 3/2008
      89. Fillari-lehti 2/2008
      90. Fillari-lehti 1/2008
      91. Fillari-lehti 7/2007
      92. Fillari-lehti 6/2007
      93. Fillari-lehti 5/2007
      94. Fillari-lehti 4/2007
      95. Fillari-lehti 3/2007
      96. Fillari-lehti 2/2007
      97. Fillari-lehti 1/2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. eFillari
  9. Foorumi
  10. Tapahtumat
  11. Tori
User Menu Search
Close

Italian ympäriajo käynnistyi aika-ajolla – Hänninen kaatui vaikeissa olosuhteissa
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Italian ympäriajo käynnistyi aika-ajolla – Hänninen kaatui vaikeissa olosuhteissa

TWD-Länkenin lehdistötiedote ja kuva AG2R

103. kerran ajettava Italian ympäriajo käynnistyi Sisiliassa 15,1 kilometrin henkilökohtaisella aika-ajolla. Vauhdikkaan reitin haastavuutta lisäsi raju tuuli ja muhkurainen katuosuus maalikaupungissa Palermossa. Avausetapin nopein oli aika-ajon maailmanmestari italialainen Filippo Ganna. Keskinopeus oli lähes 59 kilometriä tunnissa.

Uransa ensimmäistä suurta etappiajoa ajava Jaakko Hänninen oli avausetapilla epäonninen. Hänninen ajoi etapin alkuosan kohtuullisen hyvin ottaen huomioon, että olosuhteet olivat kevyelle ajajalle hyvin hankalat. Suurin hankaluus tuli kuitenkin noin neljä kilometriä ennen maalia. Hän kaatui, joutui vaihtamaan pyörää ja otti ison aikatappion viimeisillä kilometreillä. Hänninen oli 166:s (+2.52).

- Ensimmäinen etappi ajettu. Tärkeintä oli olla ottamatta riskejä kovassa tuulessa. Muun muassa kiekkovalintaa muutettiin vielä viime hetkellä ennen starttia. Alkumatka sujui mallikkaasti ja oli hyvä flow päällä. Sitten tuli epäonnea. Maalikaupunkiin saapuessa toisessa mutkassa etukiekko lähti alta ja menin nurin. Tempopyörä vaurioitui sen verran, että jouduin vaihtamaan maantiepyörään ja ajamaan sillä viimeiset neljä kilometriä. Tappiota tuli rutkasti, mutta huomenna on uusi päivä, kertoi pintanaarmuilla kaatumisestaan selvinnyt Jaakko Hänninen.

Italian ympäriajo ajetaan normaalisti toukokuun lopulla – kesäkuun alussa. Nyt koronatilanne muutti kilpailukalenteria ja Girolle löytyi paikka lokakuun alusta. Kilpailu ajetaan normaalin kolmen viikon ja 21 etapin mittaisena. Välissä on kaksi lepopäivää. Kilpailun kokonaispituus on hieman vajaa 3 500 kilometriä. Mukana on 22 joukkuetta ja 176 ajajaa. Kuitenkin jo ensimmäisellä etapilla Astanan Miguel Angel Lopez lensi päin mellakka-aitaa, loukkaantui ja joutui keskeyttämään.

Seuraavaksi ajetaan 149 kilometrin etappi Alcamosta Agrigentoon. Etappi päättyy maalinousuun.

103rd Giro d'Italia (2.UWT)

Etappi 1/21 Monreale › Palermo (15,1 km) (ITT)
1. Filippo Ganna (Italia) INEOS Grenadiers 15.24
2. João Almeida (Portugalia) Deceuninck - Quick Step + 0.22
3. Mikkel Bjerg (Tanska) UAE-Team Emirates s.a.
4. Geraint Thomas (Iso-Britannia) INEOS Grenadiers + 0.23
5. Tobias Foss (Norja) Team Jumbo-Visma + 0.31

166. Jaakko Hänninen (Suomi) AG2R La Mondiale + 2.52

103rd Giro d'Italia (2.UWT)
la 03.10. 1.etappi Monreale › Palermo (15,1 km) (ITT)
su 04.10. 2. etappi Alcamo › Agrigento (149 km)
ma 05.10. 3. etappi Enna › Etna (150 km)
ti 06.10. 4. etappi Catania › Villafranco Tirrena (140 km)
ke 07.10. 5. etappi Mileto › Camigliatello Silano (225 km)
to 08.10. 6. etappi Castrovillari › Matera (188 km)
pe 09.10. 7. etappi Matera › Brindisi (143 km)
la 10.10. 8.etappi Giovinazzo › Vieste (200 km)
su 11.10. 9. etappi San Salvo › Roccaraso (208 km)
ma 12.10. lepopäivä
ti 13.10. 10. etappi Lanciano › Tortoreto (177 km)
ke 14.10. 11. etappi Porto Sant'Elpidio › Rimini (182 km)
to 15.10. 12. etappi Cesenatico › Cesenatico (204 km)
pe 16.10. 13. etappi Cervia › Monselice (192 km)
la 17.10. 14. etappi Conegliano › Valdobbiadene (34,1 km) (ITT)
su 18.10. 15. etappi Base Aerea Rivolto › Piancavallo (185 km)
ma 19.10. lepopäivä
ti 20.10. 16. etappi Udine › San Daniele del Friuli (229 km)
ke 21.10. 17. etappi Bassano del Grappa › Madonna di Campiglio (203 km)
to 22.10. 18. etappi Pinzolo › Laghi di Cancano (207 km)
pe 23.10. 19. etappi Morbegno › Asti (253 km)
la 24.10. 20. etappi Alba › Sestriere (198 km)
su 25.10. 21. etappi Cernusco sul Naviglio › Milan (15,7 km) (ITT)
Print
304

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top