Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 7 2021
      2. Fillari-lehti 6 2021
      3. Fillari-lehti 5 2021
      4. Fillari-lehti 4 2021
      5. Fillari-lehti 3 2021
      6. Fillari-lehti 2 2021
      7. Fillari-lehti 1 2021
      8. Fillari-lehti 7 2020
      9. Fillari-lehti 6 2020
      10. Fillari-lehti 5 2020
      11. Fillari-lehti 3-4 2020
      12. Fillari-lehti 2 2020
      13. Fillari-lehti 1 2020
      14. Fillari-lehti 7 2019
      15. Fillari-lehti 6 2019
      16. Fillari-lehti 5 2019
      17. Fillari-lehti 4 2019
      18. Fillari-lehti 3 2019
      19. Fillari-lehti 2 2019
      20. Fillari-lehti 1 2019
      21. Fillari-lehti 7 2018
      22. Fillari-lehti 6 2018
      23. Fillari-lehti 5 2018
      24. Fillari-lehti 4 2018
      25. Fillari-lehti 3 2018
      26. Fillari-lehti 2/2018
      27. Fillari-lehti 1 2018
      28. Fillari-lehti 7/2017
      29. Fillari-lehti 6/2017
      30. Fillari-lehti 5/2017
      31. Fillari-lehti 4/2017
      32. Fillari-lehti 3/2017
      33. Fillari-lehti 2/2017
      34. Fillari-lehti 1 2017
      35. Fillari-lehti 7/2016
      36. Fillari-lehti 6/2016
      37. Fillari-lehti 5/2016
      38. Fillari-lehti 4/2016
      39. Fillari-lehti 3/2016
      40. Fillari-lehti 2/2016
      41. Fillari-lehti 1 2016
      42. Fillari-lehti 7/2015
      43. Fillari-lehti 6/2015
      44. Fillari-lehti 5/2015
      45. Fillari-lehti 4/2015
      46. Fillari-lehti 3/2015
      47. Fillari-lehti 2/2015
      48. Fillari-lehti 1 2015
      49. Fillari-lehti 7/2014
      50. Fillari-lehti 6/2014
      51. Fillari-lehti 5/2014
      52. Fillari-lehti 4/2014
      53. Fillari-lehti 3/2014
      54. Fillari-lehti 2/2014
      55. Fillari-lehti 1 2014
      56. Fillari-lehti 7/2013
      57. Fillari-lehti 6/2013
      58. Fillari-lehti 5/2013
      59. Fillari-lehti 4/2013
      60. Fillari-lehti 3/2013
      61. Fillari-lehti 2/2013
      62. Fillari-lehti 1 2013
      63. Fillari-lehti 7/2012
      64. Fillari-lehti 6/2012
      65. Fillari-lehti 5/2012
      66. Fillari-lehti 4/2012
      67. Fillari-lehti 3/2012
      68. Fillari-lehti 2/2012
      69. Fillari-lehti 1 2012
      70. Fillari-lehti 7/2011
      71. Fillari-lehti 6/2011
      72. Fillari-lehti 5/2011
      73. Fillari-lehti 4/2011
      74. Fillari-lehti 3/2011
      75. Fillari-lehti 2/2011
      76. Fillari-lehti 1 2011
      77. Fillari-lehti 7/2010
      78. Fillari-lehti 6/2010
      79. Fillari-lehti 5/2010
      80. Fillari-lehti 4/2010
      81. Fillari-lehti 3/2010
      82. Fillari-lehti 2/2010
      83. Fillari-lehti 1 2010
      84. Fillari-lehti 7/2009
      85. Fillari-lehti 6/2009
      86. Fillari-lehti 5/2009
      87. Fillari-lehti 4/2009
      88. Fillari-lehti 3/2009
      89. Fillari-lehti 2/2009
      90. Fillari-lehti 1 2009
      91. Fillari-lehti 7/2008
      92. Fillari-lehti 6/2008
      93. Fillari-lehti 5/2008
      94. Fillari-lehti 4/2008
      95. Fillari-lehti 3/2008
      96. Fillari-lehti 2/2008
      97. Fillari-lehti 1 2008
      98. Fillari-lehti 7/2007
      99. Fillari-lehti 6/2007
      100. Fillari-lehti 5/2007
      101. Fillari-lehti 4/2007
      102. Fillari-lehti 3/2007
      103. Fillari-lehti 2/2007
      104. Fillari-lehti 1 2007
    4. Digilehti
    5. Mediakortti
    6. Palaute
    7. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Linkit
  7. Foorumi
  8. Tapahtumat
User Menu Search
Close

Jussi Veikkasen Groupama-FDJ juhli jo Giron kolmatta etappivoittoa – Hänninen säilytti tuulisella etapilla kokonaissijoituksensa
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Jussi Veikkasen Groupama-FDJ juhli jo Giron kolmatta etappivoittoa – Hänninen säilytti tuulisella etapilla kokonaissijoituksensa

TWD-Länkenin lehdistötiedote

Ranskalainen Groupama-FDJ, jonka joukkueenjohtajana Jussi Veikkanen toimii, pääsi juhlimaan jo kolmatta etappivoittoa, kun Italian ympäriajossa ajettiin seitsemäs etappi. Jaakko Hänninen, jonka ominaisuudet eivät ole massakireissä, sijoittui 78:nneksi. Hän jäi kärjelle 28 sekuntia.

Päivän etappi oli lyhyt, vain 143 kilometriä ja reitillä ei ollut kirimiehiä haastavia nousuja. Sen sijaan kova pohjoistuuli, joka puhalsi lähes koko päivän länsi – itäsuunnassa kulkeneelle reitille, teki päivästä mielenkiintoisen ja raskaan. Kun kilpailusta oli ajettu vain 13 kilometriä, niin Lotto Soudal ja kilpailun kärkipaikkaa pitävän João Almeidan Deceuninck-Quickstep tekivät muiden ajamisen tuskalliseksi. Nämä kaksi joukkuetta aloittivat sivutuulessa repimään joukkoja pienemmäksi. Ne onnistuivat siinä erinomaisesti. Kärkeen jäi vain reilu 20 ajajaa, kun loppuosa isosta pääjoukosta meni vielä kahteen osaan.

Kakkosryhmässä ajoi mm. kokonaiskilpailun kahdeksantena ollut Jakob Fuglsang ja myös Jaakko Hänninen. Kakkosryhmä jakaantui vielä pienemmäksi ja taakse jäivät Hänninen ja vahva nimi Simon Yates. Fuglsangin ryhmä sai kärkiryhmän kiinni, kun maaliin oli matkaa noin 95 kilometriä. Silloin kärjessä oli noin 70 ajajaa. Kärjen vauhti rauhoittui ja kolmas ryhmä, jossa siis myös Jaakko Hänninen ajoi, pääsi mukaan kärkiryhmään, kun maaliin oli noin 80 kilometriä.

Etappi päättyi massakiriin. Koko päivän hyvin kisaa näpeissään pitänyt Groupama – FDJ toi kirimiestään Arnaud Demarea maalikaupunki Brindisin loppukiemuroissa hyvin kiriin ja vaikka nyt oli kovia haastajia, Demare oli selkeä voittaja. Kirimiesten pistekilpailun toisena oleva Peter Sagan sijoittui toiseksi ja Michael Matthews jäi kolmanneksi. Demare vankisti johtoaan pistekilpailussa. Hänellä on 161 pistettä, Saganilla 106 ja Matthewsilla 83.

Kokonaiskilpailun kärjessä on edelleen portugalilainen João Almeida. Toiseksi nousi nyt sekunnin turvin hollantilainen Wilco Kelderman ennen sijan menettänyttä espanjalaista Pello Bilbaoata. Jaakko Hänninen jatkaa sijalla 38 (+16:31). Nuorten kilpailussa hän on edelleen 13:s.

- Se oli levoton päivä kovassa tuulessa. Oma rooli oli tulevien etappien kannalta pysyä hyvissä porukoissa ilman riskinottoa. Lisäksi tehtävänäni oli taas auttaa muita hakemalla pulloja huoltoautosta. Selvitin ensimmäiset kovat sivutuulipätkät helposti. Meidän joukkueemme ei ollut onnekas, kun kolme meidän kuskiamme kävi kyljellään. Onneksi itse sain vältettyä kasat. Olen tyytyväinen, sillä kovat sivutuulet eivät ole omaa erityisalaani. Ja pysyin pystyssä, kertoi Jaakko Hänninen.

Kilpailun 21 etapista on ajettu nyt kolmannes. Ennen maanantain lepopäivää ajetaan vielä kaksi etappia. Seuraavana on 200 kilometrin etappi Giovinazzosta Viesteen. Etapin alkuosa on tasaista, puolessa välissä on yksi kakkoskategorian mäki ja loppu vaihtelevaa.

103rd Giro d'Italia (2.UWT)

Etappi 7/21 Matera - Brindisi (143 km)
1. Arnaud Demare (Fra) Groupama-FDJ 2.47.28
2. Peter Sagan (Svk) Bora-Hansgrohe s.a.
3. Michael Matthews (Aus) Team Sunweb s.a.
4. Ben Swift (GBr) Ineos Grenadiers s.a.
5. Alvaro Jose Hodeg Chagui (Col) Deceuninck-Quickstep s.a.
6. Rudy Barbier (Fra) Israel Start-Up Nation s.a.
7. Davide Ballerini (Ita) Deceuninck-Quickstep s.a.
8. Enrico Battaglin (Ita) Bahrain McLaren s.a.
9. Filippo Fiorelli (Ita) Bardiani CSF Faizane' s.a.
10. Elia Viviani (Ita) Cofidis s.a.

78. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale + 0.28

Tilanne 7/21 etapin jälkeen
1. João Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep 24.48.29
2. Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb + 0.48
3. Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren + 0.49
4. Harm Vanhoucke (Bel) Lotto Soudal + 1.05
5. Vincenzo Nibali (Ita) Trek-Segafredo + 1.07
6. Domenico Pozzovivo (Ita) NTT Pro Cycling + 1.11
7. Steven Kruijswijk (Ned) Team Jumbo-Visma + 1.21
8. Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team + 1.25
9. Patrick Konrad (Aut) Bora-Hansgrohe + 1.32
10. Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe s.a.

38. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale + 16.31
Print
1123

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top