Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 5/2020
      2. Fillari-lehti 3-4/2020
      3. Fillari-lehti 2/2020
      4. Fillari-lehti 1 2020
      5. Fillari-lehti 7/2019
      6. Fillari-lehti 6/2019
      7. Fillari-lehti 5/2019
      8. Fillari-lehti 4/2019
      9. Fillari-lehti 3/2019
      10. Fillari-lehti 2/2019
      11. Fillari-lehti 1 2019
      12. Fillari-lehti 7/2018
      13. Fillari-lehti 6/2018
      14. Fillari-lehti 5/2018
      15. Fillari-lehti 4/2018
      16. Fillari-lehti 3/2018
      17. Fillari-lehti 2/2018
      18. Fillari-lehti 1 2018
      19. Fillari-lehti 7/2017
      20. Fillari-lehti 6/2017
      21. Fillari-lehti 5/2017
      22. Fillari-lehti 4/2017
      23. Fillari-lehti 3/2017
      24. Fillari-lehti 2/2017
      25. Fillari-lehti 1/2017
      26. Fillari-lehti 7/2016
      27. Fillari-lehti 6/2016
      28. Fillari-lehti 5/2016
      29. Fillari-lehti 4/2016
      30. Fillari-lehti 3/2016
      31. Fillari-lehti 2/2016
      32. Fillari-lehti 1/2016
      33. Fillari-lehti 7/2015
      34. Fillari-lehti 6/2015
      35. Fillari-lehti 5/2015
      36. Fillari-lehti 4/2015
      37. Fillari-lehti 3/2015
      38. Fillari-lehti 2/2015
      39. Fillari-lehti 1/2015
      40. Fillari-lehti 7/2014
      41. Fillari-lehti 6/2014
      42. Fillari-lehti 5/2014
      43. Fillari-lehti 4/2014
      44. Fillari-lehti 3/2014
      45. Fillari-lehti 2/2014
      46. Fillari-lehti 1/2014
      47. Fillari-lehti 7/2013
      48. Fillari-lehti 6/2013
      49. Fillari-lehti 5/2013
      50. Fillari-lehti 4/2013
      51. Fillari-lehti 3/2013
      52. Fillari-lehti 2/2013
      53. Fillari-lehti 1/2013
      54. Fillari-lehti 7/2012
      55. Fillari-lehti 6/2012
      56. Fillari-lehti 5/2012
      57. Fillari-lehti 4/2012
      58. Fillari-lehti 3/2012
      59. Fillari-lehti 2/2012
      60. Fillari-lehti 1/2012
      61. Fillari-lehti 7/2011
      62. Fillari-lehti 6/2011
      63. Fillari-lehti 5/2011
      64. Fillari-lehti 4/2011
      65. Fillari-lehti 3/2011
      66. Fillari-lehti 2/2011
      67. Fillari-lehti 1/2011
      68. Fillari-lehti 7/2010
      69. Fillari-lehti 6/2010
      70. Fillari-lehti 5/2010
      71. Fillari-lehti 4/2010
      72. Fillari-lehti 3/2010
      73. Fillari-lehti 2/2010
      74. Fillari-lehti 1/2010
      75. Fillari-lehti 7/2009
      76. Fillari-lehti 6/2009
      77. Fillari-lehti 5/2009
      78. Fillari-lehti 4/2009
      79. Fillari-lehti 3/2009
      80. Fillari-lehti 2/2009
      81. Fillari-lehti 1/2009
      82. Fillari-lehti 7/2008
      83. Fillari-lehti 6/2008
      84. Fillari-lehti 5/2008
      85. Fillari-lehti 4/2008
      86. Fillari-lehti 3/2008
      87. Fillari-lehti 2/2008
      88. Fillari-lehti 1/2008
      89. Fillari-lehti 7/2007
      90. Fillari-lehti 6/2007
      91. Fillari-lehti 5/2007
      92. Fillari-lehti 4/2007
      93. Fillari-lehti 3/2007
      94. Fillari-lehti 2/2007
      95. Fillari-lehti 1/2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. Foorumi
  9. Tapahtumat
  10. Tori
User Menu Search
Close

Raju päivä Girossa – Guerreiro etappivoittoon, Almeida pysyi johdossa
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Raju päivä Girossa – Guerreiro etappivoittoon, Almeida pysyi johdossa

TWD-Länkenin lehdistötiedot

Italian ympäriajon yhdeksäs, 208 kilometrin vuoristoetappi sisälsi noin 4500 nousumetriä. Päivän raskaus ei rajoittunut etapin pituuteen ja profiiliin, vaan myös sää teki päivästä raskaan. Lämpötila oli vain noin +10 astetta ja lähes koko ajan satoi vettä.

Päivän etappivoittajaksi ajoi 26-vuotias portugalilainen EF Pro Cycling -joukkueen Ruben Guerreiro. Hänelle tämä oli ensimmäinen ykkössija isoissa ympäriajoissa. Guerreiro oli mukana kahdeksan ajajan irtiotossa, joka irtosi pääjoukosta etapin nousujen alkaessa, kun kilpailusta oli ajettu noin puolet. Irtiotto ajoi sopuisasti ja sai eroa pääjoukkoon parhaimmillaan lähes seitsemän minuuttia. Pääjoukolle, jossa ajoivat kokonaiskilpailun kärkimiehet, oli tärkeintä kontrolloida kilpailua niin, että irtiottoryhmäläiset eivät päässeet uhkaamaan heidän sijoituksiaan.

Pääjoukossa kokonaiskilpailua johtajavan Joao Almeida Deceunick-Quickstep -joukkue nosti nopeutta, kun maaliin oli matkaa noin 50 kilometriä. Ero pieneni noin neljään minuuttiin, kunnes kokonaiskilpailun voittoa havittelevan Vincenzo Nibalin Trek – Segafredo siirtyi pääjoukon kärkeen. Se sai pudotettua erosta vielä minuutin. Ja sen jälkeen kokonaiskilpailun kolmantena olleen Wilco Keldermanin Sunweb ajoi eron vielä minuuttia pienemmäksi. Kuitenkaan pääjoukko ei lähtenyt tavoittelemaan etapin kärkisijoja.

Osalla kärkiryhmäläisiä oli kuitenkin vielä voimaa jäljellä. Kahdeksan ajajan ryhmässä alkoivat iskut, kun maaliin oli matkaa 35 raskasta kilometriä. Kärkeen jäi viisi ajajaa, mukana mm. Jaakko Hännisen joukkuetoveri Lawrence Warbasse. Viisikko jatkoi hyvällä vauhdilla, kunnes maaliin oli noin kuusi kilometriä. Silloin kärkeen iski espanjalainen Jonathan Castroviejo saaden mukaansa Ruben Guerreiron. Kaksikko karkasi muilta ja se ratkaisi etappivoiton keskenään. Väsyneiden ajajien kirin vei Guerreiro. Takana kolmannen sijan otti nuori tanskalainen Mikkel Bjerg.

Pääjoukko tuli pari viimeistä kilometriä vauhdilla ja kokonaiskilpailun kärkimiehet saivat aikaeroja toisiinsa nähden. Joao Almeida säilytti kuitenkin johtoasemansa, joskin aikaero toiseksi nousseeseen Wilco Keldermaniin supistui 30 sekuntiin.

Ensimmäistä suurta ympäriajoaan ajavalle Jaakko Hänniselle oli annettu etapille kaksi selkeää tehtävää. Ensiksi hänen piti pyrkiä irtiottoon ja jos se ei onnistu, niin sen jälkeen toimia apumiehenä ensisijaisesti Aurélien Paret Peintrelle.

- Olin aktiivisesti iskuissa mukana muutaman muun meidän kuskimme kanssa tasamaalla ennen nousuja. Tiesimme hatkan mahdollisuuden mennä maaliin saakka. Ensimmäisessä pidemmässä nousussa tuli jo selväksi, että alussa tuli riehuttua liikaakin 60 kilometrin aikana. Meidän Larry Warbasse, joka säästeli tasamaalla, pääsi irtiottoon, mikä oli myös kokonaiskilpailun kannalta optimaalinen tilanne meille. Sen jälkeen autoin muita hakemalla ruokaa ja juomaa autosta niin pitkään kuin tasamaalla tyhjennetyillä jaloilla pystyin, kertoi Jaakko Hänninen.

- Tietysti harmittaa, että en itse päässyt irtiottoon. Mutta kaksi tärkeintä asiaa oli, että meillä oli ajaja irtiotossa ja saimme autettua Aurélienina mahdollisimman pitkään, jatkoi Hänninen.

Jaakko Hänninen oli etapin 88:s (+18.46). Kokonaiskilpailussa hän on nyt sijalla 50 (+ 33:21). Hännisen joukkueen AG2R La Mondialen Aurélien Paret Peintre on kokonaiskilpailussa sijalla 22 (+5.02) ja Larry Warbasse sijalla 24 (+6.58).

Maanantaipäivä on Italian ympäriajon ensimmäinen lepopäivä. Tiistaina ajetaan Lancianosta Tortoretoon ja 177 kilometrin etappi antaa mahdollisuuden kirimiehille.

103rd Giro d'Italia (2.UWT)

Etappi 9/21 San Salvo - Roccaraso (208 km)
1 Ruben Guerreiro (Por) EF Pro Cycling 5.41.20
2 Jonathan Castroviejo Nicolas (Spa) Ineos Grenadiers +0.08
3 Mikkel Bjerg (Den) UAE Team Emirates +0.58
4 Kilian Frankiny (Swi) Groupama-FDJ +1.16
5 Lawrence Warbasse (USA) AG2R la Mondiale s.a.
6 Tao Geoghegan Hart (GBr) Ineos Grenadiers +1.19
7 Lucas Hamilton (Aus) Mitchelton-Scott +1.32
8 Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb +1.38
9 Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team s.a.
10 Jai Hindley (Aus) Team Sunweb s.a.

88 Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale +18.46

Tilanne 9/21 etapin jälkeen8
1 Joao Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep 35.35.50
2 Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb +0.30
3 Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren +0.39
4 Domenico Pozzovivo (Ita) NTT Pro Cycling +0.53
5 Vincenzo Nibali (Ita) Trek-Segafredo +0.57
6 Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team +1.01
7 Harm Vanhoucke (Bel) Lotto Soudal +1.02
8 Patrick Konrad (Aut) Bora-Hansgrohe +1.11
9 Jai Hindley (Aus) Team Sunweb +1.15
10 Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe +1.17
50 Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale +33.21

Print
273

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top
    escort bodrum
    escort antalya
    umraniye escort
    srtipe.com izmir escort
    x videos gay banheiro black on blonde porn come sverginare una donna madre e figlio video porno videos porno de jenifer lopez
    implant
    beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort
    replica watches