Menu
  1. Etusivu
  2. Fillari-lehti
    1. Aikataulut
    2. Toimitus
    3. Vanhat numerot
      1. Fillari-lehti 5/2020
      2. Fillari-lehti 3-4/2020
      3. Fillari-lehti 2/2020
      4. Fillari-lehti 1 2020
      5. Fillari-lehti 7/2019
      6. Fillari-lehti 6/2019
      7. Fillari-lehti 5/2019
      8. Fillari-lehti 4/2019
      9. Fillari-lehti 3/2019
      10. Fillari-lehti 2/2019
      11. Fillari-lehti 1 2019
      12. Fillari-lehti 7/2018
      13. Fillari-lehti 6/2018
      14. Fillari-lehti 5/2018
      15. Fillari-lehti 4/2018
      16. Fillari-lehti 3/2018
      17. Fillari-lehti 2/2018
      18. Fillari-lehti 1 2018
      19. Fillari-lehti 7/2017
      20. Fillari-lehti 6/2017
      21. Fillari-lehti 5/2017
      22. Fillari-lehti 4/2017
      23. Fillari-lehti 3/2017
      24. Fillari-lehti 2/2017
      25. Fillari-lehti 1/2017
      26. Fillari-lehti 7/2016
      27. Fillari-lehti 6/2016
      28. Fillari-lehti 5/2016
      29. Fillari-lehti 4/2016
      30. Fillari-lehti 3/2016
      31. Fillari-lehti 2/2016
      32. Fillari-lehti 1/2016
      33. Fillari-lehti 7/2015
      34. Fillari-lehti 6/2015
      35. Fillari-lehti 5/2015
      36. Fillari-lehti 4/2015
      37. Fillari-lehti 3/2015
      38. Fillari-lehti 2/2015
      39. Fillari-lehti 1/2015
      40. Fillari-lehti 7/2014
      41. Fillari-lehti 6/2014
      42. Fillari-lehti 5/2014
      43. Fillari-lehti 4/2014
      44. Fillari-lehti 3/2014
      45. Fillari-lehti 2/2014
      46. Fillari-lehti 1/2014
      47. Fillari-lehti 7/2013
      48. Fillari-lehti 6/2013
      49. Fillari-lehti 5/2013
      50. Fillari-lehti 4/2013
      51. Fillari-lehti 3/2013
      52. Fillari-lehti 2/2013
      53. Fillari-lehti 1/2013
      54. Fillari-lehti 7/2012
      55. Fillari-lehti 6/2012
      56. Fillari-lehti 5/2012
      57. Fillari-lehti 4/2012
      58. Fillari-lehti 3/2012
      59. Fillari-lehti 2/2012
      60. Fillari-lehti 1/2012
      61. Fillari-lehti 7/2011
      62. Fillari-lehti 6/2011
      63. Fillari-lehti 5/2011
      64. Fillari-lehti 4/2011
      65. Fillari-lehti 3/2011
      66. Fillari-lehti 2/2011
      67. Fillari-lehti 1/2011
      68. Fillari-lehti 7/2010
      69. Fillari-lehti 6/2010
      70. Fillari-lehti 5/2010
      71. Fillari-lehti 4/2010
      72. Fillari-lehti 3/2010
      73. Fillari-lehti 2/2010
      74. Fillari-lehti 1/2010
      75. Fillari-lehti 7/2009
      76. Fillari-lehti 6/2009
      77. Fillari-lehti 5/2009
      78. Fillari-lehti 4/2009
      79. Fillari-lehti 3/2009
      80. Fillari-lehti 2/2009
      81. Fillari-lehti 1/2009
      82. Fillari-lehti 7/2008
      83. Fillari-lehti 6/2008
      84. Fillari-lehti 5/2008
      85. Fillari-lehti 4/2008
      86. Fillari-lehti 3/2008
      87. Fillari-lehti 2/2008
      88. Fillari-lehti 1/2008
      89. Fillari-lehti 7/2007
      90. Fillari-lehti 6/2007
      91. Fillari-lehti 5/2007
      92. Fillari-lehti 4/2007
      93. Fillari-lehti 3/2007
      94. Fillari-lehti 2/2007
      95. Fillari-lehti 1/2007
    4. Digilehti
    5. Jutut
    6. Mediakortti
    7. In English
    8. Palaute
    9. Tilaus
  3. Palaute ja osoitteen muutos
  4. Tilaa
  5. Yhteystiedot
  6. Luettelo
  7. Linkit
  8. Foorumi
  9. Tapahtumat
  10. Tori
User Menu Search
Close

Stelvion nousu repi ajajajoukon pieniksi paloiksi – johto vaihtui raatelevalla etapilla
Fillarin toimitus
/ Kategoriat: Tiedotteet

Stelvion nousu repi ajajajoukon pieniksi paloiksi – johto vaihtui raatelevalla etapilla

TWD-Länkenin lehdistötiedote

Italian ympäriajon 18. etappi, joka vei ajajat lähes 2600 metrin korkeuteen Stelvion päälle, oli äärettömän raskas koettelemus. Ajajilla oli takanaan jo useita kuuden tunnin kilpailupäiviä ja nyt piti kestää väsyneillä jaloilla jälleen kuuden tunnin etappi ja hurjat nousut. Odotettavissa oli isoja muutoksia Giron kokonaistuloksiin. Päivää pidettiin ratkaisevana taistelussa Giron pinkkipaidasta Maglia Rosasta.

Päivän irtiotto syntyi vasta kun matkaa oli taitettu yli 30 kilometriä ja ensimmäinen 14 kilometrin nousu ylitetty. Irtiottoryhmä oli jälleen iso, siinä oli suurimmillaan 15 ajajaa ja se ryhmä ylitti ensimmäisenä etapin toisen nousun. Eroa ei kuitenkaan kasvanut kuin neljään minuuttiin, sillä pääjoukon kärjessä kontrollista huolehti kokonaistilanteessa toisena olleen Wilco Keldermanin saksalaisjoukkue Sunweb.

Kärkijoukkueiden fokus oli lähes 25 kilometrin Stelvion nousussa. Stelvion huippua tavoitteli aktiivisimmin nousun alun irtiottoryhmässä ajanut keskiviikkoisen etapin voittanut Ben O’Connor. Myös kokonaiskilpailun kärkimiesten ryhmä alkoi pienentyä jo nousun alkupuolella. Ryhmään jäi noin 20 vahvinta ajajaa. Vauhti oli puuduttavan kovaa. Siitä piti huolen Sunweb viiden ajajan voimin. Se tiesi vaikeuksia myös kokonaiskilpailun johdossa olleelle João Almeidalle, kun Stelvion nousua oli puolet jäljellä. Almeidalla oli jäljellä enää yksi apumies, kun Sunweb ja sen kumppaniksi hiillostajaksi tullut Ineos -joukkue lisäsi vain tehoa.

Porukka harveni harvenemistaan ja vain noin viisi kilometriä Almeidan vaikeuksien jälkeen kärjessä ajanut Ben O’Connor tuli kiinni. Heti sen jälkeen Ineosin Tao Geoghegan Hart ja Rohan Dennis aiheuttivat vaikeuksia Sunwebin kapteenille Wilco Keldermanille. Kelderman putosi kyydistä, mutta Wilcon apumies, 24-vuotias australialainen Jai Hindley pysyi kuitenkin Ineosin kaksikon kyydissä. Vauhdista huolehti ensisijaisesti paremmin aika-ajajana tunnettu Rohan Dennis, sillä nousujen profiili sopi hyvin Dennisille.

Kolmikko Tao Geoghegan Hart – Rohan Dennis – Jai Hindley ylitti lumisen Stelvion huipun ensimmäisenä ja Wilco Kelderman oli 46 sekunnin päässä. Hänen jälkeensä Jakob Fuglsang ja Pello Bilbao tulivat mäen yli kaksin minuutin ja 24 sekuntia kärjen takana.

Etappi ei päättynyt Stelvion vauhdikkaaseen laskuun, vaan Bormiosta piti nousta vielä yksi yhdeksän kilometrin ja lähes seitsemän prosentin nousu maaliin. Heti sen alussa Rohan Dennis totesi tehneensä päiväntyönsä ja kärkeen jäi Tao Geoghegan Hart ja Jai Hindley. Kärkikaksikko piti sen verran hyvää vauhtia, että kukaan ei takaa pystynyt enää yllättämään. Tao Geoghegan Hart ja Jai Hindley selvittävät paremmuutensa keskinäisessä kirissä. Geoghegan Hartin peesissä pitkään istunut Hindley oli parempivoimainen ja otti etappivoiton.

Kärkikaksikon takana taisteltiin vielä kokonaiskilpailusta. Wilco Keldermanin takaa tuli espanjalainen Pello Bilbao ja Jakob Fuglsang. Kelderman ei pystynyt vastaamaan heidän vauhtiinsa. Kaksikko meni menojaan. Mutta pian Fuglsang putosi Bilbaon kyydistä ja Bilbao ajoi kolmanneksi, Fuglsang jäi neljänneksi. Kelderman oli viides kaksi minuuttia ja 18 sekuntia voittajan takana. Pinkkipaidassa ajanut João Almeida tuli maaliin seitsemäntenä lähes viisi minuuttia voittajan perässä.

Etappi tiesi tuuletusta kokonaiskilpailutilanteessa. Ykköseksi nousi Wilco Kelderman ennen etapin voittanutta Jai Hidleytä. Näin Sunwebin työ palkittiin ja sillä on nyt kaksoisjohto. Kolmantena on Tao Geoghegan Hart. Erot ovat vielä pienet, sillä ensimmäisen ja kolmannen ero on vain 15 sekuntia. João Almeida putosi viidenneksi (+ 2.16).
Kokonaiskilpailun kärkeen siirtynyt Wilco Kelderman totesi näin etapin jälkeen: - Tämä oli hullu päivä, superkova. Elämäni kovin päivä. Se oli iso taistelu.

Jaakko Hänninen, joka oli aktiivisesti pyrkimässä ensimmäisiin irtiottoihin, selvitti kunnioitetun Stelvion etapin, tuli maaliin monen nimimiehen kanssa ja sijoittui 83:nneksi (+ 49.03). Hänen joukkueensa AG2R La Mondialen kapteenit Larry Warbasse ja Aurélien Paret-Peintre olivat sijoilla 17 ja 18. He jäivät kärjelle 15 minuuttia. Paret-Peintre on kokonaiskilpailussa 17. ja Warbasse 18. Hänninen on 69.
- Tänään lähti kokonaiskisan taistelu heti paukusta. Minulle tästä tuli grupettopäivä. Kovaa hommaa, tämän viikon etapin ovat lähes kaikki yli kuuden tunnin etappeja, totesi Jaakko Hänninen.

Seuraavaksi ajetaan Italian ympäriajon pisin, 253 kilometrin tasamaaetappi Morbegno – Asti.

103rd Giro d'Italia (2.UWT)

Etappi 18/21 Pinzolo - Laghi di Cancano (207 km)
1. Jai Hindley (Aus) Team Sunweb 6.03.03
2. Tao Geoghegan Hart (GBr) Ineos Grenadiers s.a.
3. Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren + 0.46
4. Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team + 1.25
5. Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb + 2.18
6. Patrick Konrad (Aut) Bora-Hansgrohe + 4.04
7. Joao Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep + 4.51
8. Vincenzo Nibali (Ita) Trek-Segafredo s.a.
9. Hermann Pernsteiner (Aut) Bahrain McLaren s.a.
10. Fausto Masnada (Ita) Deceuninck-Quickstep + 4.55
83. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale + 49.03

Tilanne 18/21 etapin jälkeen
1. Wilco Kelderman (Ned) Team Sunweb 77.46.56
2. Jai Hindley (Aus) Team Sunweb + 0.12
3. Tao Geoghegan Hart (GBr) Ineos Grenadiers + 0.15
4. Pello Bilbao (Spa) Bahrain McLaren + 1.19
5. Joao Almeida (Por) Deceuninck-Quickstep + 2.16
6. Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team + 3.59
7. Patrick Konrad (Aut) Bora-Hansgrohe + 5.40
8. Vincenzo Nibali (Ita) Trek-Segafredo + 5.47
9. Fausto Masnada (Ita) Deceuninck-Quickstep + 6.46
10. Hermann Pernsteiner (Aut) Bahrain McLaren + 7.23
69. Jaakko Hänninen (Fin) AG2R La Mondiale + 3.05.47
Print
163

No content

A problem occurred while loading content.

Edellinen Seuraava

  • All
  • Maantie
  • Maastopyöräily
  • Ratapyöräily
  • BMX
  • Enduro
  • Cyclocross
  • Trial
More

    No content

    A problem occurred while loading content.

    Edellinen Seuraava

    Facebook

    Fillarifoorumin uudet aiheet

    Torin uudet ilmoitukset

    jalki.fi - uudet reitit

    Back To Top
    escort bodrum
    escort antalya
    umraniye escort
    srtipe.com izmir escort
    x videos gay banheiro black on blonde porn come sverginare una donna madre e figlio video porno videos porno de jenifer lopez
    implant
    beylikduzu escort sirinevler escort beylikduzu escort
    replica watches